• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Grattis i efterskott, ChippiChoppi Skål

Snösport: grattis till 6 jämnstora blåsor!
    Min läkare gissade på att det blir ÄP för mig på fredag, och jag tror inte att mina blåsor kan vänta till på måndag så jag tror också att det blir på fredag (jag kör långa metoden utan spray under sprutandet). Gissningsvis så får jag köra med full dos Puregon i 3 dagar till och ta äggmognadssprutan på onsdag. Men, men det är bara att invänta blodprovsvaret och hoppas på det bästa. 

• Zinfandel

Här har jag "äntligen" fått ett minus, jag vet det låter helknasigt men hellre ett korrekt besked än ett halvdant, svårdefinierat sådant som bara ger falska förhoppningar, jag är ganska krass. Nu vet jag status och kan jobba efter det! 

Vi har nu ett halvt försök kvar (ja i poängräkningens Skåneland har vi ett poäng kvar vilket motsvarar ett Fet men vi har inget i frysen så det blir istället ett halvt ET) och om vi ska göra det på nuvarande klinik, vilket det lutar åt och sen byta klinik om vi behöver göra fler försök och börja betala.

Det mest positiva med att blödningen kom i lördags är att väntan till nästa försök kortas Glad som då enligt beräkningar blir i mitten av mars! Tills dess får jag väl underhålla mig med nåt annat. Vi har ju faktiskt inte ens försökt med IVF i ett år än så det är ju inte så länge! 

Var hos "mitt" medium nu i eftermiddags så nu har jag ny energi - det var såå positivt! Spelar ingen roll om man tror på det eller ej, en lyckoinjektion av goda nyheter skadar aldrig!

• Zinfandel

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP och ET, troligtvis vecka 6

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET, två blasisar, TD 14/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Snösport

Fjällsippa:  härligt, jag ska nog också plockas på fredag trodde han, avvaktar nytt VUL på onsdag då jag ev kommer att ta alla sprutor på kvällen ..hi,hi,hi...kasnke ska blanda ihop dem då så man inte blir som en nåldyna   Nä cetrotide på fm helst och sedan Fostimon och äggmognad på kvällen eventuellt...får se hur det blir efter VUL kollen igen.

Nä, läkaren ringde mej då jag som sagt reagerat på Cetrotide igår så min gyn hade kopmmenterat det i faxet till kliniken och Staffan sa att jag skulle vara uppmärksam  om den reaktionen blir större ikväll, andningssvårigheter mm...nä bara utslag tyckte jag eller var det därför jag somnade så snabbt igår kväll...ok,min humor fattade han inte där, kasnke inget att skämta om . Tungan ute   hi,hi,hooo!  Blir lite skämtsam när jag blir nervösTyst

Fjällsippa..var höll du hus nu? Umeå, Falun? Eller var är fjällsippor någonstans om inte här uppåt?

• turlid70

Nej Zinfandel, det skulle ju inte bli så Gråter. Tänker på dig vännen och kramar om, jag kan din sorg och vet att det finns lite som tröstar just nu, men jag vet också att det blir bättre. Håll ut. Många många varma kramar.

• turlid70

No Ka Oi och Eviglängtan grattis till ruvningen!

När jag gjorde FET på 5-dagars blastis så skulle jag testa på dag 13 efter återföring, så att det är kortare till TD då än när man får 2-dagars.

ChippiChoppi kul att du tittar in och tummen upp att kämpar med oss! Kram.

• Zinfandel

Tack Turild! Men det är faktiskt inte så farligt. The show must go on och business as usual och allt annat man brukar säga :))

• Snösport

Zinfandel: Läste nu...fasen vad trist men jag är som du ...osäkerheten är ju den svåraste platsen så nu vet du tyvärr svaret.
    Inboxat dej så vi kan hålla kontakt hur du vill, I´m here! 

Går du till medium...spännande...vad säger de ? framtiden? ser vad du varit med om?  Coolt!  Själv är jag en riktig sökare som gillar annorluna saker.
    Är på bra humör idag och var på (gratis)massage och fick en sådan kick...har gått när jag varit lite nere och blir då mer nere men faktiskt så kan det vara skönt att hjälpa det jobbiga som man ändå håller inne med ut...en rensning i hela kroppen inte bara hjärnan. 
    Nä gråt lite så får du hoppas lite senare om bara någon månad. Kram

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-02-07 16:48:47 följande:
    Tack Turild! Men det är faktiskt inte så farligt. The show must go on och business as usual och allt annat man brukar säga :))
    Låter bra det. Allt gott!
  • Sunseed

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP 9/2 och beräknat ET 11/2

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET, två blasisar, TD 14/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?