• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • No Ka Oi

Sushikatten, så trist att mensen kom... Att inte ens få hinna testa... Hoppas hoppas ni lyckas hemma istället.

Snösport, har ingen aning om vad ens Cetrotide är... Men jag hoppas att du mår bättre och att du inte behöver avbryta behandlingen.

• Skruttefia

Beklagar alla minus, Jättetråkigt Gråter

Jag har inte heller någon erfarenhet av Cetrotide, men jag kollade FASS och gissar att det är samma sorts preparat som Orgalutran - dvs "Stoppsprutan" (som gör så att äggen inte lossnar i förtid) som man sätter in någon gång dag 5-7 för de som gör korta metoden?

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Snösport

Fjällsippa, NoKaOi:  jo jag ska byta medicin eftersom min allergiska reaktion troligtvis eskallerat får första till andra kvällen. Är ju lite snurrig och spänd i magen fortfarande så jag ska hem och vila resten av dagen tykcte de.  Det är lite större klåda märken än de vill ha sa Staffan.   Jag gillar dem bägge och har ju träffat dem och pratat i telefonmöten endel nu.
    Så det blir nog bra...bara hoppas inte denna kvällen blir som igår...risken finns sa de....hua.   Nu börjar magen låta som jag svalt en stor katt som vill ut...är jag hungrig fast jag inte känner av det alls?   God Natt på er

Nä man vill ju inte att äggen ska smita undan när du har odlat fram dem så fint!   Jag ska på VUL imorgon igen och kolla hur det ligger till.

Sushikatten: Fasen också!!!!

• Mamma gås

Men va fasen va det ska gå åt pipsvängen just nu.., jätteledsen för er skull Sushikatten och Zinfandel..

Snösport: Skönt att du fick byta preparat, hoppas att detta funkar bättre. Har oxå haft helt galet ont i magen (tarmarna) sen jag tog min äl-spruta.., känns som jag svalt en medicinboll och sen har träningsvärks-svullen-krampsmärtor... Spelar ingen roll om jag går el kissar el gör nåt för allt gör ont.. Vad har du gjort för att det ska bli bättre?

Lycka till på ÄP på fre Fjällsippan Glad

Kul o höra att det är fler än jag som är intresserade av det andliga och ockulta Skrattande

• Fjällsippan
    Tack Mamma gås . Jag vill inte oroa dig, men med tanke på din typ av magont efter ÄL-sprutan så låter det nästan som att du vore lite överstimulerad. Eller du kanske brukar må så efter sprutan/plocket?
  • Mamma gås
    Fjällsippan skrev 2011-02-08 14:37:16 följande:
    Tack Mamma gås . Jag vill inte oroa dig, men med tanke på din typ av magont efter ÄL-sprutan så låter det nästan som att du vore lite överstimulerad. Eller du kanske brukar må så efter sprutan/plocket?
    Ja, min sambo pratade om det igår oxå... Nej, jag har inte haft så här förut.. Tack för omtanken Solig
  • Zinfandel
    No Ka Oi skrev 2011-02-08 07:55:19 följande:

Det där med medium skrämmer mig... Tänk om dom verkligen har rätt!?!

Klart hon har  rätt, det är ju vitsen Flört men hon säger bara bra saker! Det är otroligt givande, fascinerande och spännande! Men man ska naturligtvis  gå till någon som är erkänt duktig, jag skulle nog inte gå in till en "tjock dam i långkjol" i en husvagn på Kiviks Marknad.....

Sushi: nej nej nej Gråter beklagar verkligen. Stor kram till både dig & din man

Ego:
    Har idag bokat tid för samtal på kliniken! Får se vad de vill göra med mig denna gång haha Skrattande Hoppas februari går snabbt! Här strålar solen idag och man blir helt upprymd av vårkänslor! Och vi är friska och har kärlek i massor - fasen vad bra vi har det Solig
  • Eviglängtan

Sushikatten: skit och åter skit, så himla trist att höra..., varför skall det vara så sablans svårt att bli gravid? Sköt om er. Kram i massor

• Eviglängtan

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP 9/2 och beräknat ET 11/2

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Eviglängtan

Så märkligt det här med testdag. Fick blastisar tillbaka den29 jan och har testdag först den 14 feb. Men herregud det är ju hela tre veckor. Det innebär att det nästan är en hela vecka efter BIM som test skall göras. Imorgon är min mens tänkt att komma..., men eftersom jag har tagit Pregnyl enl ett visst schema (tillsammans med Progesteron) kan jag iof inte testa så tidigt. Har tagit 1500 ie av pregnyl och det lär sitta i kroppen i ung 3 hela dagar....

Min klinik sa att man inte vill ha testdagen för tidigt, dvs vid BIM, eftersom det har varit så många som har blött nästan precis efter testet..., kanske är det därför som de har sen testdag. Annars skall det ju vara väldigt säkert att testa den dagen mensen är tänkt, eller hur?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?