• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Skruttefia
    No Ka Oi skrev 2011-02-07 08:35:17 följande:

Samma här!!

Borde verkligen börja jobba nu men tankarna flyger och far till den lilla blastisen. Det är första gången jag får tillbaka en blastis och jag ville inte läsa på tidigare i veckan om det ifall det "bara" skulle bli två-dagars. Så nu läser jag allt jag hittar!

Jag undrar lite om dom skrivit fel på min lapp när jag ska testa. Jag kollade trådens lista och "alla andra" har 14 dagar eller mer efter ET/FET. Jag ska testa efter bara 11 dagar.

Håll dig kvar Zinfandel!!!

Ja, det är tidig TD men om kliniken har TD 14 dagar efter ET på 2-dagars så är det ju logiskt med 11 dagar efter ET med blastis, även om det är tidigare än de flesta.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Eviglängtan

Zinfandel: sluta inte med progestenet, VÄNTA, snälla - tänk om....., pluss och ju alltid ett pluss oavsett. Du ring kliniken idag och fråga vad du skall göra. Hade hoppats att jag kunde säga ett stort grattis idag. Kram i massor.

Själv har jag hamnat i en djupsvacka. Är dock ruvare. Vi hörs

• Eviglängtan
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP och ET, troligtvis vecka 6

***ET***
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET, två blasisar, TD 14/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • No Ka Oi

Ja, jag funderade på om det har med blastis och två-dagars... De flesta verkar anse att en blastis fäster fortare än en två-dagars.

Eviglängtan, jobbigt med svacka... Håller tummarna att du snart mår bättre och att embryot fäster.

• Fjällsippan

Zinfandel: kramar till dig -  men du, jag instämmer med Eviglängtan om att inte sluta med proggisarna innan du har dubbelkollat med kliniken. Jag har mött flera "blödande graviditeter" här på FL genom åren, och ibland så händer det mirakel!

Jag har varit på VUL idag (sprutdag 10). Det har dykt upp ett par fler blåsor (9 st nu), men de växer långsamt (är mellan 10 - 14 mm idag). Får veta mer om planerna inför ÄP när blodblovet kommer i eftermiddag. 

• Zinfandel

Choppi: grattis i efterskott {#emotions_dlg.flower}

Eviglängtan: du har ju testdag på alla-hjärtan - måste ju vara ett tecken Hjärta

Ja, ni har rätt. Jag ska köpa ett digitalt test idag och ta proggisarna nån dag till. Jag väntar med att kontakta kliniken nån dag, har liksom inte största förtroendet för dem... Och så störtblöder jag :(, det var värst vad det blev invecklat denna gång!! De andra gångerna har det varit ett minus rakt-upp-och-ner, sen blödning efter att jag slutat med proggisarna så nånting har ju ändå hänt denna gång..!

• Snösport

Fjällsippan : härligt att det blivit fler och börjar bli bra strl på dem iaf. 
     Jag var också på VUL i fm (sprutdag 8 idag ) men får inte svar på blodprovet förrän imorgon em då jag skickat iväg det till Falun idag med express
    Hade faktiskt ganska lika strl på höger och vänster sidan...brukar alltid ha en eller två som är mycket större eller mycket mindre än de andra. 12-15 mm  6 st =3 på var sida.  

Ska du ha ÄP i nästa vecka då eller denna? Jag är lite nyfiken på när ÄP planeras in för om det t o m kan bli denna veckan...bra att veta om man som vi måste åka långt och vara lediga? 
     Jag sänkte min dos igår  450 6 dgr och 300 resten sa de redan från början till mej. 
    Har kännt väldigt lite mot vad jag brukar känna...ömma så jag trodde inte jag skulle ha en enda blåsa faktiskt...skönt att det var några där 

Zinfandel: hoppas lite till, som Fjällsippa säger , ett pluss är ett pluss!! Till motsats bevisas.

Hej hopp!

• Inanna Li
    Skruttefia skrev 2011-02-07 08:45:54 följande:

Ja, det är tidig TD men om kliniken har TD 14 dagar efter ET på 2-dagars så är det ju logiskt med 11 dagar efter ET med blastis, även om det är tidigare än de flesta.
    Helt rätt! Jag har förstått att en del kliniker har TD redan efter 14 dagar. Min klinik har efter 20 dagar. Eftersom jag har en blastis drog jag bort 3 dagar och ska testa på RD 17. Men jag lär ju veta långt innan dess hur det har gått!
  • Inanna Li

Zinfandel - Du gör rätt i att fortsätta med proggisarna tills du hört av dig till kliniken. Jag hoppas att det blir en solskenshistoria av ditt ruvande till slut.

Eviglängtan - Vad fint att du tittade in här igen. Hoppas att någon av dina blastisar har boat in sig och allt går bra. Kram till dig!

Fjällsippan - Spännande att ÄP närmar sig. Vore ju bra om de där blåsorna kunde växa till sig lite till. Kanske du får spruta ett par dagar till?

ChippiChoppi - Grattis i efterskott  till att du blivit ett år äldre. Hoppas DHEA blir en mirakelkur även för dig!

Snösport -  Hoppas dina blåsor växer till sig och att du snart får reda på när det blir ÄP. Korta metoden verkar ju funka bra på dig.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?