• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-05-16 16:36:14 följande:
    Tack Sunseed. Men - varför räknar man det egentligen? Om det dessutom blir olika startdag i cykeln beroende på vilken dag efter ÄP man sätter in, menar jag? Jag är ju bara på RD 9 nu, hade jag fått insättning som jag skulle hade det varit RD 12. Vad är poängen?
    Men finns det verkligen ett riktigt begrepp som heter ruvardag? Är det inte bara något som man har hittat på här ute i cyberspace? Klinikerna går ju alltid efter äggplockningsdag/befruktningsdag. Det blir ju väldigt konstigt att räkna ruvardag efter återföringsdag då detta kan skilja allt från 2-6 dagar efter ÄP. Testdatumet styrs ju efter ÄP.

Victoria: Stort tack för ditt erbjudande om Gonal-F. Tror jag klarar mig på Soligors förpackningar men jag hör av mig om det dyker upp några problem. Jag håller tummarna för att det ska bli ett fint plus på stickan för dig.

Sunseed: Vad skönt att allt såg bra ut idag. Då kan du bocka av det från listan med tänkbara fel. Flört En sån korkad kommentar från en idiotläkare. {#emotions_dlg.djavulsk}

Boombabymamman: Stort grattis! Vad kul att det funkade helt på egen väg.
  • Bengalen
    Zinfandel skrev 2012-05-16 18:58:07 följande:
    Haha Sunseed, du är underbar Solig

Exakt Bengalen, ruvargrejen är en FL-grej (precis som ÄP..) Flört inget uttryck man ska använda officiellt om man ska verka lite proffsig hihi Skrattandeoch Victoria, helt rätt, det spelar liksom ingen roll, därför räknar jag aldrig dagarna och vet inte vilken RD jag är på, det stressar bara och alla vet ju att testa 2 v efter ET med 2-3-dagars blir rätt bra och vill man testa tidigare så vassegoa Skrattande Tack för översättningen till hemsidan!!
    Precis! Själv räknar jag numera alltid bara DPO, dvs days past ovulation som man gör på Fertility Friend.

Njut av pizzan Sunseed! Glad

• Bengalen

Maryhe: Fy vad elakt skrivet. Tänk att man bara kan såra en annan människa på det viset och givetvis gör man det anonymt så att man slipper stå för det. Vilket fegt kräk! Demon

Hitcher: Vad skönt att blödningen kom igång av sig själv. Det var säkert Progynonen som höll tillbaka det.

Germany: Lycka till på VUL:et.

• Bengalen
    En liten en skrev 2012-05-17 22:07:57 följande:
    Behöver du något mer? Jag har lite av varje här som jag kommer kasta bara...
    Jag fattas Ovitrelle och Pergotime. Annars tror jag att jag har lyckats skrapa ihop det mesta tack vare alla fantastiska personer här i tråden. Glad
    Vad har du för nåt? Känner mig som värsta medicin-missbrukaren, jag tar allt jag kommer över... Flört
  • Bengalen
    En liten en skrev 2012-05-18 08:51:58 följande:
    Hahaha... Jag älskar att vi kan göra såhär, det är fantastiskt! Har själv fått hem medicin från en ängel härinne som jag verkligen behövde men den svenska sjukvården sa nej till. Jag har Puregon och Menopur och lite progesteron vagitorer. Behöver du så skicka mig din adress i min inbox.

Lycka till! 
    Det var ju tyvärr inget av det jag ska ha denna gången men stort tack i alla fall. Hjärta Egentligen är det helt galet att byta medicin med varandra men vad f-n ska man göra...
  • Bengalen
    Soligor: Stort tack för sprutorna! Hjärta De kom med posten idag så nu ligger de i tryggt förvar i kylen. Hoppas att de har klarat resan utan kylförvaring, men det gäller väl mest för sprutor som redan är påbörjade eller vad säger ni andra?

Miss Boring och Anne: Jag gör ju inte en vanlig IVF utan japanen, dvs låg stimulering. Med denna metod använder man Pergotime eller Tamoxifen och sen boostar man med en liten dos FSH (Gonal-F) varannan dag. Denna metod ska vara väldigt bra för low responders och den har hög graviditetsstatistik. Den ger bara 3-5 ägg men med bättre kvalité och då spelar ju antalet mindre roll. Den funkade över förväntan på mig sist. Nu har CFC bytt från Tamoxifen till Pergo så jag hoppas det ska bli ännu bättre. Glad

Vi 4: Jag har svårt att tro att progesteron-nivån skulle öka i kroppen. Man får ju inte högre temperatur allt eftersom. Däremot kan de ömma brösten som ni talar om vara en biverkan efter Ovitrellen/Pregnylen. Att brösten slutar ömma ca 10 dagar efter beror med all sannolikhet på att den har gått ur kroppen då. Jag har hört om många som tror att det är kört för att brösten slutar ömma men som sen får plus ett par dagar senare. För min del får jag aldrig ömma bröst av varken äggmognadssprutan eller av progesteronet. Tyvärr är det inte lönt att jämföra symtom från ruvning till ruvning för det kan skilja hur mycket som helst utan att det behöver betyda någonting. Tråkigt men sant...
    Lite nyfiken, varför har du fått så hög dos Crinone denna gång? Är det pga missfallet förra gången?

Victoria: Är så ledsen för din skull. Gråter

Maryhe: Med den inställningen som kliniken har hade jag gjort som Zin föreslog och satsat på CFC om det inte lyckas där hemma.
  • Bengalen

Vi 4: Aha, då förstår jag angående Crinonet. Det måste vara jobbigt att ta så mycket  när kroppen inte brukar kunna ta åt sig allt och det samlas på hög där inne.
    Det låter ju som ett riktigt gott tecken att dina ömmande bröst har tilltagit i styrka. Jag håller mina tummar det hårdaste jag kan och jag kan säga att jag har en riktigt bra känsla för att det ska gå vägen för dig denna gången.

• Bengalen

Nu syskon: Jättebra skrivet!
    Det är nog precis så det är. Min akupunktör brukar tjata om det, att det beror inte på just en liten sak som jag ska göra annorlunda för att det ska lyckas utan det är många saker som ska stämma precis i den cykeln.
    Man kan ha en jättebra IVF som trots det slutar med minus. Alla embryon är inte menade att bli fullgångna graviditeter. Ett par försök är helt normalt utan att något måste vara fel.  

Underverket: Grattis, grattis vad kul med plus!

Finafina: Varma kramar till dig.

• Bengalen

Vi 4: Vad tråkigt att höra att det inte blev något denna gången. Det är verkligen märkligt, förra gången när du bara fick ett 2-celligt då fäste det men nu med ett fint 4-celligt blir det inget. Snacka om lotteri! Var inte ledsen över att det bara blir en 26-dagars cykel. Du hade ju ÄP redan dag 12 så 14 dagars lutealfas är ju helt normalt. Det är ju inte din egen cykel utan en stimuleringscykel så den är inget att bry sig om. Tack allesammans som har skickat medicin till mig! Ni är bara så gulliga! Nu är jag redo att köra igång med en ny Japan till helgen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?