• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fy, 9 hela månader och så blir resultatet bara en vinare... Snacka om besvikelse! Flört

• Bengalen

Grattis Maryhe på födelsedagen! {#emotions_dlg.flower}

Zin: Här var det samma reaktion som du när jag fick syn på artikeln på första sidan i Sydsvenskan i morse. Hur kul kan det vara att som 25-årig singel få reda på att din äggreserv redan börjar sina så om du inte snabbar på kommer du med all sannolikhet inte att få några barn.
    Dessutom blir jag på dåligt humör bara jag ser RMC nämnas och framför allt deras sk eminenta läkare. Blääääh!

• Bengalen

Anne: Fy vad knäckande om det inte stämmer. Demon Dessa tester visar ju helt klart på två streck. Tänk så många andra som har lagt upp bilder här på FL där man verkligen inte ens kan ana sig till två streck och ändå är det positivt. Aldrig mer Testlagret i så fall!!!

• Bengalen
    Vi 4 skrev 2012-06-04 20:08:17 följande:
    Anne, ja det hoppas vi på! Hjärta Men så korkad kommentar av kundtjänsten måste jag säga!

Bengalen, kära vän, hur har det gått på ÄP idag???
    Inget vidare! Rynkar på näsan
    Av de tre folliklarna som fanns på VUL:et i fredags hade två försvunnit spårlöst. Den tredje visade sig vara en cysta så det blev inga ägg.
    De var i alla fall schyssta och lät oss bara betala dkk 4000. 
  • Bengalen
    Mamma gås skrev 2012-06-05 21:07:53 följande:
    Tack tack för alla grattis! Solig Det känns skönt att det blivit en sån markant förbättring på resultatet eftersom mitt mål med självmedicineringen var att ge allt till det sista försöket så jag inte skulle gå efteråt å tänka: Tänk om, tänk om jag skulle gjort så istället.. Även om det skulle vara så att ingen av embryona resulterar i bebis så kan jag tänka att jag gjort det jag kunnat utifrån våra ekonomiska förutsättningar.
    ...och det enda som du har gjort annorlunda inför detta försöket är att du har tagit DHEA eller? Det verkar ju nästan för bra för att vara sant.

Germany:  Beklagar verkligen! Gråter Varma kramar
  • Bengalen

Stort, stort grattis i alla fall Mamma Gås. {#emotions_dlg.flower} Nu håller jag mina tummar det hårdaste jag kan.

• Bengalen

Perfekt Anne! Det var ju helt klart en vettig ersättning. {#emotions_dlg.flower} Synd bara att man inte kan lita på deras tester... Flört
    Missförstod först allt när jag läste ditt inlägg och trodde att du hade fått 100 tester av din VD på jobbet och tänkte att shit, vad frispråkig du är och berättar allt som händer dig men när jag sen kom till plåster på såren fattade jag att det var från Testlagret, hihi!

• Bengalen
    Mamma Gås: Vad kul att höra att du har fått ett smygtest-plus. Jag håller mina tummar att det hänger kvar tills på fredag.

Linköping: Grattis till sprutstart! Då är det ingen japan längre som du ska göra nu. Jag lyckades ju gå i dina fotspår denna gång och hade redan ägglossat när det blev dags för ÄP. Nu får vi verkligen hoppas att både du och jag ska slippa sånt otyg hädanefter.

Tjorven: Förstår din oro men hoppas så att allt ska se bra ut på måndag. Måste vara en olidlig väntan stackare!

Miss Boring: Kul att du är på G. Glad Det är väl du också Zin?

Själv hade jag telefonmöte med Svend på CFC igår. Jag hade skrivit tidigare i veckan och frågat vad de anser om DHEA/Prasteron och han ville att vi skulle pratas vid. DHEA får inte lov att användas i Danmark men han hade hört att det fanns kliniker i Sverige som hade börjat skriva ut det. Enligt honom fanns det inget som tydde på att DHEA verkligen skulle kunna göra några förbättringar. Han sa att det verksamma ämnet som fanns i DHEA var klomifen, samma som finns i Tamoxifen och Pergotime och det fick jag ju redan. Ja, jag vet inte..Obestämd

Min akupunktör var tydlig med att jag gärna fick lov att prova DHEA men i så fall får jag inte lov att ta några örter samtidigt. För dessa kan i så fall slå ut varandra. Jag har hur som helst beslutat mig för att köra en ny IVF/japan under semestern i juli och innan dess är det inte lönt att köra igång med DHEA så jag fortsätter med örtmedicinen istället. Då vet jag i alla fall att äggkvalitén blir bättre och FSH-värdet sänks, precis vad jag behöver. Glad
    CFC ville även ändra lite i upplägget inför nästa försök. Nu blir det åter igen Tamoxifen, då Pergo inte verkar vara nåt för mig. Sen ska jag även ta Gonal-F varje dag istället för varannan. Det börjar mer och mer likna en vanlig IVF kan jag tycka...hmmm.

• Bengalen
    MissBoring skrev 2012-06-09 17:51:11 följande:
    Bengalen, ännu en gång så säger läkarna olika! Tröttsamt. Men bra du har dina örter iaf
    känns det ändå inte braa att göra någon justering i behandlingen, eller va resultatet utan pergotime så pass bra att du hellre vill "safe:a"? Jag kommer inte ihåg vilket resultat det blev då...*skäms
    Linköping, jag kör menopur igen men korta metoden och 225 enheter. Känns både spännande och nervöst. Själv tycker jag ju menopur långa metoden gav hel ok resultat så det känns lite osäkert att byta till korta men men
    ni som vet så mycket, brular det skilja på antal ägg man får ut? Om man gör långa eller korta menar jag?
    undrar vad jag kan förvänta mig för skillnad?
    Jo, visst känns det bra att justera lite. Glad Är van vid sedan tidigare IVF:er här i Sverige att bara köra på med samma upplägg hela tiden trots att resultatet blev piss och hur kul är det...
    Blev bara lite sur när de bytte från Tamoxifen tlll Pergo nu sist och läkaren säger efter äggplocket att javisst, Tamoxifen är ett bättre preparat. Jo, tacka fan för det liksom! Vad skulle jag då med Pergo till?

Jag tror inte att du behöver oroa dig för att det ska bli färre antal ägg med den korta metoden. Dessa två brukar vara ganska likvärdiga. Möjligen kan man få lite ojämna storlekar på folliklarna med korta men det är långt i från alla som får det, däremot sliter det långa protokollet mycket mer på kroppen.  
  • Bengalen

Hahaha, shit vad vi har olika uppfattningar om långa och korta metoden. Stackars dig Miss Boring när du läser dessa svaren. Flört
    Det är som med allting, det ena upplägget passar för den ene men inte för den andre. Den som lever får se. Cool

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?