• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis till ett tickande hjärta slemmis! För egen del gick startskottet för min 11:e stimulering idag. Jag har precis varit på CFC på VUL så ikväll börjar jag med Pergo. Imorgon Gonal-F.

• Bengalen
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11 och maj-12),
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, väntar på FET i juni.  

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)  
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5 

Bengalen: 39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  2:a IVF/japanen på CFC VUL 1/6

***ÄP/ET/FET***
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun, ÄP 28/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj, Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Bengalen
    MissBoring skrev 2012-05-27 11:53:48 följande:
    En helt annan fråga:
    Jag fick min mens en dag tidigare den här måndaden än jag räknat med, skulle jag kunna ta progesteron denna cykeln efter äl för att förlänga cykeln lite? eller är det dumt att hålla på att mixa nu så här nära innan? vi tänkte inte göra några hemma försök den här månaden då vi tror mer på IVF:en och efterbehandlingen än att vi skulle lyckas att behålla en ev graviditet själva... 
    Jag hade inte gjort det. Onödigt att tillsätta mer hormoner än nödvändigt precis innan ni ska köra igång med IVF. Att lutealfasen diffar på en dag är helt normalt. 
  • Bengalen
    Mamma gås: Grattis till lyckat ÄP! Solig

Germany: Grattis även till dig att du nu kan titulera dig ruvare!

Anne: Hoppas att det har gått bra på VUL:et idag.

Blir en aning konfunderade när ni skriver om alla dessa som får ut massvis med ägg. Jag trodde att de flesta kliniker idag hade slutat att stimulera med höga doser då det har visat sig att det är mer optimalt att köra med lägre dos och bara stimulera fram ca 5-10 ägg, då dessa oftast håller en betydligt högre kvalité.
    Utomlands verkar detta i alla fall vara vanligt förekommande. Det är väl bara i Sverige dem är efter som vanligt...
  • Bengalen

Anne: Varma kramar även från mig! Hjärta Skönt att höra att du har bestämt dig för att sjukskriva dig. Ta hand om dig!

Intressant att höra att Svend inte verkar vara emot DHEA. Då kanske man kan få honom att skriva ut Prasteron för det borde ju också finnas i Danmark.  

• Bengalen

Maryhe: Gonal-F och Puregon är samma sak bara olika tillverkare. Menopur och Fostimon är inte det samma om jag har förstått det rätt.

Jag upplever det likadant som du vad det gäller behandlingsplan. Man får inte reda på så mycket i förväg. Jag har fått utskrivet Ovitrelle och Medrol som ska tas efter ET men jag vet inte när jag ska börja etc, men det får jag reda på vid ÄP antar jag. Jag bad även om Trombyl men det fanns inte med bland recepten.

Jag ställde även frågan vad skillnad var mellan Pergo och Tamoxifen, vad de trodde skulle bli annorlunda denna gång i och med bytet av medicin. Fick då svaret att det får jag reda på när jag kommer dit på nästa VUL. Ställde sen samma fråga när jag var där, dock inte till Svend fick då svaret att det inte var någon skillnad alls och då undrade jag varför de i så fall hade bytt till Pergo. Svaret blev då, vill du hellre ha Tamoxifen kan du få det? Suck liksom det var ju inte det jag var ute efter.

• Bengalen

Nu har jag varit på VUL och det fanns 3 äggblåsor. Äggplock redan på måndag. Nu måste jag försöka få tag i 2 st orgalutran tills dess som jag har lånat av CFC. Lycka till idag syskon!

• Bengalen

Tack för era tummar! Nu gäller det bara att det finns ägg också i de stackars blåsorna.

Det verkar som det börjar lösa sig här. Har fått tag i en läkare som skriver ut Orgalutran och sen hittade jag till slut ett Apotek som hade 2 stycken hemma i lager. Det har verkligen gått utför med apoteken i Sverige sen avregleringen, aldrig att de har något hemma som man behöver längre. Rynkar på näsan

Jag håller med er andra att man ska vara försiktig med att stoppa i sig en massa olika preparat. Vad är det som säger att just detta är bra för för dig och din infertilitetsdiagnos? Här på FL går det ju väldigt i perioder vad som är inne för stunden. Plötsligt ska alla ta Angus Castus, sen är det bidrottninggelé, Rosenrot osv. 

• Bengalen
    Mamma gås: Ett jätte superduper stort grattis till alla dina embryon. Det är ju helt otroligt att det kunde bli så många blastisar! {#emotions_dlg.flower}

Vickan12: Fy vilken chock det måste vara att få det hemska beskedet på ultraljudet. Varma kramar till dig! Hjärta
    Jag tycker det är otroligt många på sista tiden som har fått missfall här i tråden. Fast det är väl vanligare ju äldre man blir tyvärr för annars får jag inte ihop statistiken riktigt... Hur som helst lider jag med er alla.

Miss Boring: För mig har det också gått i en rasande fart. Jag har ÄP på CD 12, samma som Vi 4 hade och jag har också haft 8 sprutdagar eller egentligen bara 4 för jag sprutar ju bara varannan dag.

Sunseed: Trots att vi är inne på vårt 7:e år som ofrivilligt barnlösa kan jag inte förlika mig med tanken att vi aldrig kommer att få ett barn. Jag är långt ifrån att kunna acceptera ett liv utan barn. Det har nästan gått på andra hållet för mig, för trots att jag är mitt uppe i ett försök tänker jag bara på vad nästa steg ska bli, vilka trådar det finns att dra i då. Det finns liksom inte i tanken att det verkligen skulle kunna funka utan jag ligger hela tiden ett steg före. Galet men efter så många misslyckanden är det väl inte helt konstigt att hjärna funkar på det viset. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?