IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Grattis till ett tickande hjärta slemmis! För egen del gick startskottet för min 11:e stimulering idag. Jag har precis varit på CFC på VUL så ikväll börjar jag med Pergo. Imorgon Gonal-F.
Grattis till ett tickande hjärta slemmis! För egen del gick startskottet för min 11:e stimulering idag. Jag har precis varit på CFC på VUL så ikväll börjar jag med Pergo. Imorgon Gonal-F.
Anne: Varma kramar även från mig! Skönt att höra att du har bestämt dig för att sjukskriva dig. Ta hand om dig!
Intressant att höra att Svend inte verkar vara emot DHEA. Då kanske man kan få honom att skriva ut Prasteron för det borde ju också finnas i Danmark.
Maryhe: Gonal-F och Puregon är samma sak bara olika tillverkare. Menopur och Fostimon är inte det samma om jag har förstått det rätt.
Jag upplever det likadant som du vad det gäller behandlingsplan. Man får inte reda på så mycket i förväg. Jag har fått utskrivet Ovitrelle och Medrol som ska tas efter ET men jag vet inte när jag ska börja etc, men det får jag reda på vid ÄP antar jag. Jag bad även om Trombyl men det fanns inte med bland recepten.
Jag ställde även frågan vad skillnad var mellan Pergo och Tamoxifen, vad de trodde skulle bli annorlunda denna gång i och med bytet av medicin. Fick då svaret att det får jag reda på när jag kommer dit på nästa VUL. Ställde sen samma fråga när jag var där, dock inte till Svend fick då svaret att det inte var någon skillnad alls och då undrade jag varför de i så fall hade bytt till Pergo. Svaret blev då, vill du hellre ha Tamoxifen kan du få det? Suck liksom det var ju inte det jag var ute efter.
Nu har jag varit på VUL och det fanns 3 äggblåsor. Äggplock redan på måndag. Nu måste jag försöka få tag i 2 st orgalutran tills dess som jag har lånat av CFC. Lycka till idag syskon!
Tack för era tummar! Nu gäller det bara att det finns ägg också i de stackars blåsorna.
Det verkar som det börjar lösa sig här. Har fått tag i en läkare som skriver ut Orgalutran och sen hittade jag till slut ett Apotek som hade 2 stycken hemma i lager. Det har verkligen gått utför med apoteken i Sverige sen avregleringen, aldrig att de har något hemma som man behöver längre.
Jag håller med er andra att man ska vara försiktig med att stoppa i sig en massa olika preparat. Vad är det som säger att just detta är bra för för dig och din infertilitetsdiagnos? Här på FL går det ju väldigt i perioder vad som är inne för stunden. Plötsligt ska alla ta Angus Castus, sen är det bidrottninggelé, Rosenrot osv.
Jag ser också!!!!