• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Linköping: Till mig sa Svend att de skulle göra tätare VUL nästa gång. Det är ju andra gången jag lyckas med att ägglossa innan ÄP så det är inte bara när jag har gjort japanen. Märkligt för jag tog Orgalutran båda gångerna och ändå smiter de sablans blåsorna iväg.
    Fast det verkar inte som dessa IVF-mediciner biter på mig. Jag lyckades till och med ägglossa av mig själv när jag tog Progynon när vi gjorde ÄD trots att det var helt omöjligt att man kunde göra det. Jag kan allt!!! Skrattande (utom att bli gravid då alltså) Rynkar på näsan

• Bengalen

Jag lossade för tidigt på vårt 4:e IVF-försök 2009 så det var ingen direkt nyhet när det nu skedde igen. Det låter som du har garderat dig bra med en massa VUL. Glad Får du inte bestämda dagar från CFC eller du kan göra det lite när du vill? När åker ni ner? För mig är det ju skönt att jag kan göra VUL:en direkt på CFC så att de själva kan hålla koll på vad som händer.

Progynon är östrogen som man tar när man gör stimulerat FET eller ÄD. I Riga vid ÄD blir man alltid nedreglerad innan just för att ens en egen cykel kan ställa till det men inte i Sverige. Här heter det bara att man inte kan ägglossa när man tar Progynon.

• Bengalen

Linköping: Progynon är inget man tar när man stimuleras för att få fram egna ägg. Det är precis tvärtom. Man stänger av kroppen från att bilda folliklar och att ägglossa. Det funkar bara när man gör FET eller ÄD som sagt.

• Bengalen
    Tuvalina skrev 2012-06-10 07:56:22 följande:
    Jag har fått progynon efter ET! Bengalen, jag har skrivit till tillverkarna av Prasteron och frågat om det är samma som klomifen. Jag tror detta måste vara en missuppfattning ...
    Ja, efter är en helt annan sak. Man kan inte ta det i samband med sprutorna.
    Det var i alla fall så Svend sa, att det innehåller samma substans som klomifen. 
  • Bengalen

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus..... 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Fjällsippan,  43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista  syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon 
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC. 
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12), 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin 
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, FET i juni.  
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)  
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET/FET*** 

***RUVARE OCH TESTDAG*** 

Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, TD 15/6. 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012 
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 . 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS  
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj, Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Bengalen
    Tuvalina skrev 2012-06-12 10:36:45 följande:
    Bengalen, såg du mitt inlägg om att Prasteron INTE är synonymt med Klomifen. Tänkte det kan vara bra för Svend att veta...
    Jag tyckte också att det lät konstigt men det var så han sa. Kanske sa han så bara för att få slut på diskussionen eller nåt.  Enligt honom fanns det ingenting som kunde hjälpa till att förbättra äggkvalitén. Nähä liksom!
  • Bengalen

Vi 4: Fy vad tråkigt att det inte blev något FET och vad knäckande att inte få veta det förrän så tätt inpå.
    Varma kramar till dig vännen! Hjärta

Myran: Du/ni har ingen företagsläkare ni kan höra med om blodproverna? 

• Bengalen
    MissBoring skrev 2012-06-14 19:18:18 följande:
    Zin har du börjat spraya nu då eller??

Jag tar första sprutan på lördag Solig  

Bengalen, hur går det för dig?? Blir ju lite dålig tajming att vi kommer ner till midsommar... men vi kan väl se hur länge vi blir kvar!! 
    Vad kul att du är på gång! Det ska bli spännande att följa dig.
    Bara hör av dig om ni har vägarna förbi så att säga. Glad

Själv väntar jag på mens, bör komma till helgen och då ska jag skicka ner blod till Grekland för att kolla Klamydia och lite annat smått och gott. Sen avvaktar vi nästa cykel, blir ju säkert någon antibiotikabehandling för det verkar som mer eller mindre alla har någon åkomma. Sen kör vi igång igen med IVF på cykeln därpå. Bör bli lagom till semestern i mitten på juli. Kanon att CFC har öppet hela sommaren! 
  • Bengalen
    Syskon: Vad ledsamt att höra att det inte gick vägen denna gången heller. Varma kramar dig! Hjärta

Mamma gås: Stort grattis igen så här när det har blivit officiellt. Skrattande

Linköping: Det låter märkligt med dina äggblåsor. De var ju inte tillräckligt stora så att de kan ha lossat av sig själv. Antagligen har de väl tillbakabildats om det nu är möjligt.

Vi 4: Hur mår du nu? Såg att din temp har gått upp fint så vi får väl hålla tummarna på att hemmaförsöket verkligen funkade istället.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?