• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Yes, en ny japan fast nu ska jag ta Gonal-F varje dag istället för varannan. Börjar kännas mer och mer som en vanlig IVF fast jag tar ju även Tamoxifen.
    Då kör jag igång med Medrolen imorgon antagligen.

• Bengalen
    Mamma gås skrev 2012-07-06 09:09:22 följande:
    Bengalen - Jag tänker oxå att det är bra om du är uppe 16 mg innan ET. Har du både Medrol och Prednisolon hemma? Jag har lite Pred kvar om du vill ha. Jag körde först Medrol (på eget initiativ eftersom kliniken inte tyckte jag skulle börja medicinera förrän ET), sen bytte jag till Pred när Medrolen tog slut å det var precis vid ET. Good luck!! Å hojta till om jag ska skicka Pred. Solig
    Du är för söt!!! Hjärta
    Jag har bara Medrol, både 4 mg och 16 mg så jag tar mer än gärna emot dina Pred om ni tror att det är okej att variera sig lite? Ska kanske köra det fram till ÄP istället?
    Sist började jag ta 16 mg 2 dagar innan ET (dagen efter ÄP) så det kommer jag absolut att göra nu också. Fortsätter man sen hela tiden man ruvar också?

Har du kvar min adress Mamma gås?  
  • Bengalen

mba12: Vad trist att höra!  Vet precis hur jävligt det känns.Gråter Kanske japanen kan vara ett alternativ...

• Bengalen

mb12: Menopur är väl känt som att det oftast blir färre ägg så det kanske inte är något för dig. Jag har aldrig provat Menopur och det kan ju kanske ha sin förklaring. Flört

Idag bär det av till CFC för ett första VUL. Tanten som svarade igår när jag ringde kunde inte förstå att jag ville göra VUL:et hos dem utan sa gång på gång att sen får nu ringa när du har blivit scannad.  Öööh, var skulle jag hitta en gyn i semestertider och dessutom på en lördag som gör ett ultraljud bara för att kolla så att allt ser bra ut på CD 2? Nej, det får nog allt bli tåget över till CFC.

• Bengalen
    Fjällsippan: Vad kul att vi är synkisar! Glad Det är ju bara vi CFC:are som håller igång även under sommaren.
    Jag ska på mitt nästa VUL på torsdag morgon, också cd 6. De ville hålla lite mer koll på mig nu eftersom jag ägglossade för tidigt förra gången. Jag sprutar bara 150 ie Gonal och så tar jag Tamoxifen. Har redan känningar i äggstockarna idag, hoppas nu bara inte det är min kropp som har fått frispel.
    Det är mycket möjligt att mitt nästa VUL därefter också blir på lördag.  
  • Bengalen
    Fjällsippan skrev 2012-07-10 11:59:10 följande:
    Vad bra att dom håller koll på dig . Hur är det Tamoxifen verkar; stannar den upp tillväxten en aning? Jag ska vara där 11.30 på lördag. Vet du om du kommer få Svend under behandlingen? Jag hade honom igår; och han sa att han ska kolla mig på lördag också. Undrar så smått om han kommer att vara där hela nästa vecka; vill ju helst ha honom hela behandlingen.
    Jag hoppas ju att Tamoxifen stannar upp tillväxten något. Jag brukar iofs få lägga till Orgalutran ändå de sista dagarna. Kul om stöter på varandra på lördag! Glad Jag hör av mig om jag ska dit då.
    Har ingen aning vem jag kommer att få under behandlingen. Det var i alla fall Claus som jobbade i lördags. Är det Svends helg nu borde han ju inte jobba alla dagar sen i nästa vecka. De har väl nåt rullande schema.
  • Bengalen
    linköping68 skrev 2012-07-10 12:06:47 följande:
    Scary..... har nu skickat ett mail till Dr D i Aten. Får se vad svaret blir.....
    Vad spännande! Det lär nog dröja bara innan du får svar så överarbetad som han verkar vara för tillfället. Uppdatera gärna vad han svarar sen. Glad
  • Bengalen
    Anemon skrev 2012-07-10 14:56:24 följande:
    Bengalen och Fjällsippan, här har ni en till CFC-are som är på gång. Min första på CFC , men flera tidigare i Sverige. Verkar ligga före er, var på första VUL idag fast hos samarbetsläkare så nu väntar jag på besked från CFC att de bekräftar fortsatt behandlingsplan. Ska enligt plan börja med Orgalutran och Ovitrelle i kväll
    Vad kul att du också är på gång! Glad
    Vilken cykeldag är du på? Hur såg det ut med folliklar?
  • Bengalen

...men då är du bara en dag före mig. Jag är på cd 5 idag. VUL på torsdag.
    Det låter ju kanon med antalet och framför allt att de är jämnstora. Tycker din plan verkar helt förträfflig! Glad Jag är inne på samma spår... Flört

• Bengalen
    Anemon skrev 2012-07-11 22:26:24 följande:
    Lycka till på VUL i morgon!
    Det gick åt helvete vilket jag redan innan hade på känn!!! Rynkar på näsan
    Det fanns en äggblåsa på 20 mm och en liten på 8 mm. Fattar ni, 20 mm på cykeldag 7!!! Det är helt jävla sjukt. Svend ville inte avbryta så det blir äggplock på lördag. Jag ifrågasatte kvalitén på ett ägg som kan växa så snabbt men han sa bara att det kan vara hur fint som helst. Synd att jag inte tror det minsta på det.
    Fick en Orgalutran direkt på kliniken men jag har inga större förhoppningar om att ägget finns kvar på lördag när tempen redan idag låg på 37,09 grader.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?