• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Eviglängtan

Jo jag måste bara säga en sak till, men vad är det som händer med denna sida, någon måste väl testa + snart, annars stämmer inte statistiken. Enl min klink är det ca 20 % i 38-39 som går till förlossning och 40 år och äldre ca 15%. Ingen rolig läsning. Suck. Jag följer nog med er andra vad det gäller minus, skulle jag tro...

• pp08

nej sushikatten: mens redan?? Du hade ju inte ens TD? FIck du 1 eller 2 tillbaka? Kan 1 vara kvar?

• Sunseed
    Eviglängtan skrev 2011-02-08 16:10:14 följande:
    Jo jag måste bara säga en sak till, men vad är det som händer med denna sida, någon måste väl testa + snart, annars stämmer inte statistiken. Enl min klink är det ca 20 % i 38-39 som går till förlossning och 40 år och äldre ca 15%. Ingen rolig läsning. Suck. Jag följer nog med er andra vad det gäller minus, skulle jag tro...
    Det verkar oerhört svårt att få till det. Eftersom det är vårt första försök är jag därför inställd på att det kommer att bli svårt att lyckas.. Men hoppas kan man alltid...

Så jag hoppas och håller tummar för både mig och er andra... {#emotions_dlg.flower}
  • Snösport

Eviglängtan : nä här lever vi på hoppet och procenten vet vi ju så den behöver inte tjatas med...hoppet !!!

Mamma Gås: min akupunktör som jag var hos kl 13 satte lite nålar som skulle slå isär reaktionen och jag mådde inte lika illa efter det och har lite kramp men inget som jag spyr av just nu så det går nog tillbaka helt nu då...tror jag.  Hört att man ska drick endel om man håller på att bli överstimulerad så grö det, många saker kan man ju hjälpa genom att rensa med vätska...hoppas det går över på dej.

• Mamma gås
    Snösport skrev 2011-02-08 17:46:32 följande:
    Eviglängtan : nä här lever vi på hoppet och procenten vet vi ju så den behöver inte tjatas med...hoppet !!!

Mamma Gås: min akupunktör som jag var hos kl 13 satte lite nålar som skulle slå isär reaktionen och jag mådde inte lika illa efter det och har lite kramp men inget som jag spyr av just nu så det går nog tillbaka helt nu då...tror jag.  Hört att man ska drick endel om man håller på att bli överstimulerad så grö det, många saker kan man ju hjälpa genom att rensa med vätska...hoppas det går över på dej.
    Va skönt att ´det är lite bättre :)
  • No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-02-08 15:17:21 följande:
    Klart hon har  rätt, det är ju vitsen Flört men hon säger bara bra saker! Det är otroligt givande, fascinerande och spännande! Men man ska naturligtvis  gå till någon som är erkänt duktig, jag skulle nog inte gå in till en "tjock dam i långkjol" i en husvagn på Kiviks Marknad.....

Sushi: nej nej nej Gråter beklagar verkligen. Stor kram till både dig & din man

Ego:
    Har idag bokat tid för samtal på kliniken! Får se vad de vill göra med mig denna gång haha Skrattande Hoppas februari går snabbt! Här strålar solen idag och man blir helt upprymd av vårkänslor! Och vi är friska och har kärlek i massor - fasen vad bra vi har det Solig
    Det är ju bra om hon bara säger bra saker! Jag vill ju inte veta vilka olyckor som kommer att drabba mig... Har väl sett på för mycket film eller nåt!

Friska och kärlek i massor låter härligt!!! Ni är trots allt så positiva i den här tråden!!! Jag blir glad av att läsa det ni skriver här. Många är så negativa och onödigt oroliga på FL.

Jag kände mig oxå som en stenhård medicinboll... (En kollega som vet att vi vill ha en till tittade lite misstänksamt på mig.)  Det släppte först igår. Men jag hade inte direkt ont.

Att det är sån skillnad på testdag... Jag har testdag samma som BIM.

Ego: (det var ju smart att skriva så Zinfandel)
    Det blev två blastocyster till frysen. Jag hade hoppas pe minst en till... Men det är ju klart bättre än ingen!
    Jag håller på att klia ihjäl mig pga Progesteronet... Drar mig för att ta dom... Och varför är det nödvändigt att dom ger ungefär samma biverkningar som en graviditet känns?
    Jag är rastlös och har svårt att koncentrera mig på jobbet.
  • Snösport

Na Ka Oi:
    Klia pga progesteron...så var det första gången för mej..tips: ta en liten dagbinda på dej och byt den 1-3 ggr/dag.
    Tar du och droppar eller sköljer snabbt progtabletten på den trubbiga sidan så den blir blöt där och sedan för in den med den trubbiga sidan först? 
    Lägg dej sedan åter igen en 15-30 minuter  då löser den upp sej väldigt bra och springer du inte eller gör situps så funkar den utan att bli för kladdigt och ej heller klådan...kasnke för sent när klådan redan kommit men bättre sent än aldrig.   
    Många som inte tänkt på att det är den trubbiga sidan som ska in....så är det ju på stolpiller också som ser likadana ut. 

Mamma Gås: Idag har jag bara lätt huvudvärk så jag skulle kunna sova lite till men mår bra, solglasögon på...ooops..glömt bort ska ju vara hos gyn för VUL vid 11...bye bye 

• Skytten

Hej!

Jag undrar om jag får ställa en fråga här hos er istället för rakt ut i forumet.
    Jag är 39 år och mamma till en sexåring. Han blev till utan problem, efter tre månaders försök. Så när vi väl bestämde oss för att försöka få ett barn till blev vi ganska förvånade över hur svårt det var. Nu har det gått mer än två år...
    Vi är undersökta och har toppvärden båda två så rent fysiskt finns inga fel. Därför rekommenderar kliniken oss att göra ivf men jag tvekar av flera olika skäl. Jag är väldigt känslig, alltså min kropp reagerar kraftigt på alla typer av mediciner (jag tar aldrig mer än en alvedon, måste ta barndos av till exempel Postafen osv) och jag är rädd för hur jag skulle må av en ivf-behandling. Både fysiskt och psykiskt. Så nu undrar jag, även fast jag vet att det förstås är individuellt:
    1. Vilken metod mår man minst dåligt av? Är den korta med nässpray att rekommendera?
    2. Om man mår dåligt, handlar det mest om fysiska saker som illamående eller drabbas man också av psykiska besvär?
    3. Vad tycker ni är värst med ivf? Bäst? Skulle ni rekommendera en "hyperkänslig" person som jag att gå igenom det, rent mediciniskt sett?

Tacksam för svar.

Lycka till med era ivf! Kanske jag återkommer här om jag vågar ge mig på ivf. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?