• Tuvalina

Hemulen, du behöver ta ett prolaktinvärde. Prolaktin kan stiga i kroppen vid stress och när andra hormoner sätts i gungning men inte skapa HCG i urinen.

Zin, vilken grej, vilket antiklimax! Nya tag i morgon. Håller med om att det var ansvarsfullt av kirurgen att inte göra löpande bandprincip. På´t igen i morgon då

Linköping, så ledsen att höra om att din beh. måste avbrytas. Jag har väldigt svårt att tro att du ska få betala för det, man betalar för infört embryo, vad jag förstår.

MissB, såg att du också har det tufft - skickar en kram till dig med!

Vi ska ju ordna en hel festsal här i huset så dans lär det blir vad det lider!! Hjärta

• Tuvalina
    Linköping; du blandar iordning 450 iE och sen administrerar/drar upp 400 av det. Det går inte att göra på något annat sätt...

Hörrni, nu är det något på G här på IVF kliniken i Falun!

Har ni hört talas om att man kan behandla kvinnor med lite sämre äggkvalitet med androgent hormon?

Alltså något av de hormoner som männen har som kroppseget hormon. Tyvärr visste sköterskan inget om behandlingen, hon läste bara innantill för mig att det är ett maskulint hormon och har visat sig ge goda resultat för kvinnor som behöver öka äggkvaliteten.

Det kanske inte alls är något nytt detta för er, men jag hade ingen aning om att det fanns. Förmodligen är det så att jag behöver öka äggens kvalitet och då har de sett att detta androgena hormon kan göra det på kvinnor som jag...

Kan ju tillägga att jag fått mens idag
  • Tuvalina

Ja intressant med det androgena hormonet. Det finns ju flera såna hormoner. Androgent är bara ett samlingsnamn vad jag förstår. Undrar om det är DEHA de menar? Skrev just dit och frågade... Skulle vara intressant att se några studier om det.

• Tuvalina
    Skytten skrev 2012-03-01 15:28:14 följande:
    Nu har jag pratat med läkaren på kliniken och han tycker inte att mitt TSH ska pressas ned (1.8) för att det är bra i sig och i kombination med bra T4, inga antikroppar osv så finns det ingen anledning att göra det. Jag är nöjd med det.
    Vårt fokus ligger nu på min korta lutealfas (allt från 10 till 14 dagar) som verkligen blev tydlig i första FET då jag fick mina pre-menskänningar nästan direkt efter insättandet och fick spottings redan på RD 6 och började blöda RD11. Så jag ska få progesteron, även innan FET. Jag minns att någon här gjort så, fått progesteron innan. Hur funkar det och vad ska man tänka på? Det viktiga är väl att man verkligen haft ÄL innan man sätter prog....eller? 
    Är det fler som har problem med kort lutealfas och vad gör ni? Jag har ju långa cykler 30-33 dagar men äl brukar komma så sent, ofta kring dag 19-21.
    Jag fick progynon 2 mg x 2 nu efter ET. Det är östrogen. Det gjorde att jag inte började blöda för tidigt.
  • Tuvalina

Tack för ert stöd Hjärta

Hoppas få svar från kliniken i morgon. Antar att det är DEHA de menar, vad skulle det annars vara? Hon pratade om ett androgent hormon och det var inte testosteron.... spännande. Hon sa att jag skulle bli tvungen att äta det några månader innan nästa behandling...

• Tuvalina

Det är den adressen Cathy som jag skrivit till dem på men de vill helst man ringer om det är något... De har inte svarat än. Det kommer väl. Sunseed, jag blev bubblig och gasig i magen av Lutinus men inte lös i magen. Men kan tänka man kan bli det med.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?