• Tuvalina

Vet ni, jag vet inte var jag läste det någonstans men om man försöker själva på naturlig väg så ska man inte ens använda tvål med mjölksyra i, för det är inte bra för spermierna. Spermierna trivs inte i för sur miljö. Nu är ju inte fallet så för många av oss här inne, men tänkte att det kan vara värt att tänka på utifall att. Hjärta

• Tuvalina

Åh min läkare som tycker vi ska köra på redan nästa mens. Alltså bara cykeln efter mensen som kom efter misslyckat IVF ... :-0 jag får jätte mkt tankar av det ni skriver. Sitter i bilen nu. Skriver mer sen.

• Tuvalina

Grattis Skytten till glad gubbe, vilken underbar känsla! Ni som kan mycket om TCM. Punkten mellan timme och pekfinger som det talas om. Varför skall den inte sättas nål på? Jag sa detta till min sjukgymnast som ju gör västerländsk akupunktur menar att den punkten används på gravida vid foglossning bl a och är dn allmän smärtlindringspunkt. Trots att jag är sjuksköterska så är jag av mer tilltro till det österländska tänket. Men vill gärna veta vad ni vet.

• Tuvalina

Sunseed, vad fin du är med alla dina kärleksförklaringar till oss i forumet! Så härligt med din generositet. Jag har funderat mycket på diskussionen om att göra IvF försök direkt på varandra. Jag gjorde ju den korta metoden och mådde inte alls dåligt under hormonstimuleringen. Ruvningen var värst tycker jag. Men jag ska fråga min läkare om vad hon verkligen tycker egentligen om att göra försök så snabbt inpå. De måste ju ha någon erfarenhet om utgången. (skriver fortf från IPhone, därav det kompakta formatet).

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?