• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-12-06 06:19:04 följande:
    Tack! Hoppas för dig också Solig
    Inanna - har du plussat?!!! Så fruktansvärt roligt! Nu kommer jag att vara glad hela dan!
  • Ypke

Kära vänner! Ni som tittar in här idag - kan ni ge mig råd om huruvida man kan skynda på sin mens? Jag har nytt datum för hysteroskopi på tisdag nästa vecka och då måste mensen var slut. Den skulle kommit igår men jag har bara spottings än så länge. Jag KAN inte missa det här datumet också - jäkla helvete. Vet ni om det finns något man kan göra för att kroppen ska komma igång? Vila? Sporta? Äta mkt fibrer? 

- 2012 ska sannerligen bli ett bättre år, Tjorven! Det gäller alla här inne som ännu inte fått någon lite bäbis! -  

• Ypke
    tjorven01 skrev 2011-12-13 10:16:28 följande:
    Victoria
    Önskar jag hade några tips men de lyser med sin frånvaro.
    Själv är jag på cd 37 efter att ha blivit satt på vad som verkar vara en p-pillerkarta efter min hysto.
    Sköterskan sa åt mig att sluta med pillren när jag får mens men vaddå mens???? Man kan väl inte få mens så länge man äter p-piller?????? Hmmmmm har bara fyra piller kvar så sedan kanske

Och ja om inte 2012 blir bättre då vete tusan........
    Tack Tjorven, och tack Vi4 för råd! 
    Tjorven, varför fick du p-piller efter hysto? 
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-12-13 11:38:18 följande:
    Mia - Lycka till med TD idag Solig
    Inanna - hur går det för dig?
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-12-13 11:50:22 följande:
    Vet inte vad jag ska säga om det. Har ingen bra känsla alls! Igår morse och idag på morgonen kom det små torra mörkbruna enstaka millimetersmå blodflagor (som torkat blod, helt förbryllande ???)när jag  förde in min Lutinus-spatel och en gång när jag torkade mig igår eftermiddag. Det verkar vara rester av en gammal blödning eller så är det kanske en förebådan om missfall. Kanske jag småblöder långt uppe i livmodern nånstans. Jag har aldrig haft ett vanligt missfall så det är bara att se tiden an. Jag har haft ömmande bröst till och från under de senaste dagarna. Lite molande i magen och livmodern och lite lätt yrsel. Har inte längre lika starka symptom. Jag hoppas verkligen inte att jag får missfall. Jag är så fruktansvärt rädd Död! Jag har aldrig haft blödningar vid graviditet förut!
    Kära vännen, jag förstår din oro! Men mörka blodrester är väl mindre orsak till oro än färska röda? Det är säkert ingen fara! 

Vi ska träffa A-K imorgon, vet inte riktigt vad jag ska säga, vill ha kvar henne som läkare, hon är min trygghet i det här! Vad skulle du råda? Tänker att man kanske kan byta till dit hon ska, men det kan ju dra ut på tiden. Och dra ut på tiden gör det redan så det räcker!!
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-12-13 11:59:05 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro angående blödningarna! Tack för tröst {#emotions_dlg.flower}"!

Hoppas inte A-K ska sluta än på ett tag. Du kanske kan fråga när det är dags. Visst skulle du kunna göra IVF på Carlanderska där hon ska bli chef. Jag ska träffa henne nästa vecka (om inget hemskt händer innan dess). Men A-L är en bra läkare också. Hoppas det löser sig med hysteroskopin för dig!
    Tack för det, ja, hoppas det löser sig, det har varit onödigt motigt ett tag nu tycker jag. 

Finns det någon här inne som testat både Nordic IVF centre och Carlanderska i Göteborg och kan göra en jämförelse?
  • Ypke

Hej mina fina vänner, 
    ledsen att jag följer med så dåligt, men hoppas hinnar var med er mer snart igen! min mens har betett sig som den ska den här månaden, så det blir hysteroskopi på tisdag vilket förhoppningsvis innebär ivf i januari! om det är myom och inte polyp, som de tror, så ska jag vila en cykel emellan och vänta till februari. sanslöst mycket tid jag förlorar på detta!

var på ivf-kliniken igår och har tydligen redan fasats över från A-K till A-L. får inte riktigt samma positiva vibbar. och vibbar och stöd man känner är viktigt! fick själv fråga om de inte skulle ta om tsh-prov, det är ju ett halvår sen jag gjorde det nu. hmmm. kanske byter till carlanderska om jag inte får bättre kontakt framöver, det är så viktigt för mig - erfarenhets- och skicklighetsmässigt tror jag nordic ivf center och carlanderska är på samma nivå.

Inanna - tänker mycket på dig!

Kattenizze - STORT GRATTIS, det låter banalt att bara säga grattis till någon som lyckats med tvillingar, men ändå, det skrivna ordet kan ibland se fattigt ut men var väldigt innerligt!

• Ypke

Hej Alla! Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er! 
    Inanna, roligt att se dig här och läsa att allt går bra, jag håller tummarna jättemycket! Inte hunnit läsa igenom så många sidor, så förlåt alla andra att jag inte kommenterar.

Jag är klar med min hysteroskopi, en liten polyp togs bort och i övrigt ser allt bra ut. Så när nästa mens kommer börjar jag spruta menopur - ingen nässpray den här gången! Borde börja nästa vecka någon gång. Puh, here we go.  

• Ypke
    Fjällsippan skrev 2012-01-02 11:29:56 följande:
    Skönt att få bekräftat att livmodern ser fin ut inför kommande försök. Polypen, sågs den även vid VUL, eller var det något som enbart upptäcktes vid hysteroskopin?
    Hallå Fjällis, de har sett något litet på VUL i många år, ibland har de gissat myom, ibland polyp, ibland inte sett något alls. Det är inte förrän man går in (under narkos) som man kan säga med säkerhet. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?