• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mary73
    pp08 skrev 2011-02-24 19:07:07 följande:
    Nu är missfallet ett faktum. Blöder fortfarande lite.
    hcg i tisdags hade sjunkit till 140 och idag bara 47 kvar.
    Tänker på dig, skickar en styrkekramHjärta
  • Fjällsippan

Jag lämnade mitt TSH-prov i onsdags, tyvärr var varken T3 el T4 ikryssat, men jag ska ta upp det med läkaren när han ringer. Däremot så lämnade jag TRAK också, någon som vet mer om vad det innebär?

• Skruttefia

TRAK = TSH Receptor Anti Kroppar.

Värdet ska liggar under 1 (fast gärna lägre). Om man har förhöjda nivåer på TRAK (vilket jag har) kan det på sikt utmynna i en autoimmun sjukdom som slår ut sköldkörteln. Än så länge är mina värden på TSH o T4 bra o "normala", men jag måste kolla upp sköldkörteln regelbundet. Minst en gång per år, helst oftare.

Och - om man är gravid och har förhöjda TRAK-värden måste detta kollas upp o skrivas in i journalen. Det kan bli problem för bebisen (ovanligt, men dock) så förlossningen måste ha infon.

Fast - att ha problem med TRAK är relativt ovanligt. Som jag förstått det är det vanligare att ha problem med den andra antikroppstypen - TPO-ak.

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Jag har fått mycket dålig info från MVC. Har man problem med TRAK kommer man direkt till spec-MVC i de flesta landsting utom just Stockholm. Har istället haft direktkontakt med endokrinolog.

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Snösport

ChippiChoppi:: hoppla mycket att hålla reda på.
    Hoppas det går kanon för dej så du slipper problem....IVF är nog annat behövs ju inte!

• Lumix

Hej tjejer!
    Kan jag hoppa med här?
    Är en tjej på 40 år som just satt igång med FET efter misslyckad ET. Vi har en dotter på 14 månader som kom till på IVF nr2. Vi hör till dom oförklarligt barnlösa och kämpade själva i 4 år innan vi sökte hjälp. Vi bor på östkusten i USA sedan 5 år och stormtrivs.
    Ser att jag känner igen ett par av er från en annan tråd *vinkar*

• Sunseed
    Lumix skrev 2011-02-25 14:20:24 följande:
    Hej tjejer!
    Kan jag hoppa med här?
    Är en tjej på 40 år som just satt igång med FET efter misslyckad ET. Vi har en dotter på 14 månader som kom till på IVF nr2. Vi hör till dom oförklarligt barnlösa och kämpade själva i 4 år innan vi sökte hjälp. Vi bor på östkusten i USA sedan 5 år och stormtrivs.
    Ser att jag känner igen ett par av er från en annan tråd *vinkar*
    Välkommen. Det här är ett härligt gäng vill jag lova. Jag har själv genomgått ett misslyckat ET för någon vecka sedan och funderar för fullt på hur vi ska gå vidare. Vi har inga barn (än så länge). Dom här människorna har varit guld värda i situationen. Jag är själv ganska ny på Familjeliv men måste nog säga att jag håller mig här inne. Här är folk vänliga och hjälpsamma och uppmuntrande.

Vi har också blastocyster i frysen men funderar på att vänta ett par månader och samla lite kraft igen. Glad
  • Inanna Li

Välkommen Lumix! Lycka till med ditt FET! Själv ska jag göra ICSI 2 korta metoden runt 10 mars då det kan tänkas bli sprutstart. Jag har en mysslyckad ET och 2 FET bakom mig. Barnfri än så länge och hoppas slippa bli barnlös!

• Snösport

Lumix: välkommen! jo här är vi alla just innan 40 eller flera år äldre

Jag genomgår nu min 5:e fulla IVF och första korta som funkat mycket bättre på alla sätt...men testar på tisdag och har nu i em just börjat på mensvärk i stötar så nu är tråden smal mellan hopp och förtvivlan men biter ihop och andas med magen!!!

Innan68: Här får du vara dej själv så hoppas vi det går toppen för oss alla förr eller senare.....hoppas heller inte vi blir barnlösa på heltid Innan68. Mår lite illa när jag tänker på sådant så vi får hoppas lite till, vi septemberbarn har ju några månader till innan vi är är 43 och då kasnke utelåsta från IVF-salarna.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?