• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Mamma Gås: jo  som sagt gör ingen nytta på jobbet..ska hålla ett föredrag för min kollega imorgon innan han ska iväg så jag hoppas att jag  får se ngt positivt på stickan så jag blir glad och inte gråtfärdig...är denna gången otroligt nervös, har tyvärr inga stora förväntningar då magen bubblar och mensvärken pulserar varannan timme lite svagt....ändå hoppas man ju in i det sista....människan är ju en fantastisk överlevare.

Skriver väl imorgon oavsett vad här.
    Ha en härlig kväll tjejer...solen lyser, + 4 grader och de vita vägarna börjar tina lite efter månader av iskall kyla= vackert. Gick på lunchen ska gå ikväll igen

• Snösport

Sunseed: Efter att ha försökt dricka kaffe någongång då och då...säkert totalt 1 hel kopp under 15 år innan jag slutade försöka så blev doften för mycket...typ som kliiga strumpbyxor som man heller aldrig tar på sej mer Cool

Mia69: snart är det ju mitten av mars, tiden går ju snabbt så länge man inte ruvar..min dag idag känns redan som en hel vecka Flört

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-02-28 14:33:00 följande:
    Jag ser till att alltid vara med överallt Tungan uteSkrattande
    Vi älskar att du är med Hjärta!
  • Inanna Li

Tjejer - det är ju bra att ni inte gillar kaffe. Då slipper ni kaffeabstinens under ruvartiden! Själv vågar jag inte riskera mina kvarvarande ägg med koffeinintag men jag får ju stå ut med suget Flört ...

• Inanna Li

Hoppas allt jag kan att den här tråden kommer byta namn till Barnvagnstanterna innan året är slut och att vi ska fortsätta vara nätvänner och utbyta erfarenheter om våra små bebisar oavsett om vi dricker kaffe eller ej. Jag älskar te också Kyss!

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-02-28 15:47:18 följande:
    Vi älskar att du är med Hjärta!
    Amen Inanna, du får inte skriva sååå, jag blir ju helt tårögd och kan inte koncentrera mig nu...... Tack, kära vän! Hjärta

Jag började dricka kaffe vid 35 Kaffe innan dess kunde jag inte ens äta en pralin som innehöll kaffe.. Mina medarbetare tyckte det var dags. Inte för att det är något supernyttigt som man måste ha men jag tyckte nog det hörde vuxenvärlden till Flört, dessutom är det så väldigt socialt. Jag visste aldrig vad jag skulle dricka ute på fik, te för mig var då morgondryck och varm choklad kändes inte så spännande... Så det blev alltid mineralvatten, inget fel i det. Nåväl, mina arbetskamrater gav mig en kopp med pyttelite kaffe och massor med mjölk och lite socker sen ändrade de doserna efterhand! Idag "klarar" jag att dricka en latte, jag gör det t.o.m gärna! Men jag har fortfarande inget sug efter det, dricker nån kopp i veckan när jag får lust eller fikar med nån Tungan ute 

Hoppas också vi fortsätter följas åt lååång tid framöver! Nu är jag snart klar med min lilla IVF-rapport ;)

• Inanna Li

Zinfandel - Du ska ju veta att du är en pärla {#emotions_dlg.flower}! Ser fram emot din IVF-rapport. Jag ska ställa massor av frågor till min läkare på onsdag förmiddag inför nästa behandling. Bl a om sköldkörtelvärdet! Om det var över 2 förra året vill jag nog ha Levaxin om jag får. Kan ju be att få ta nya TSH-prov men de hinner nog inte analyseras före nästa behandling.  Jag började dricka kaffe regelbundet när jag var ca 25. Innan dess drack jag mest te. Jag föredrar sockrade (lagom med socker) lattes. Det är liksom godast så!

Vi ska följas åt länge! Det hoppas jag också på Kyss!

• Mamma gås
    Sunseed skrev 2011-02-28 14:28:10 följande:
    Men hörrni - tycker ni inte ens om doften av kaffe??? Skrattande Det kan ju inte vara möjligt.

Hihi.., Jo, nuförtiden kan jag faktiskt tycka att det luktar gott Skrattande Jag har faktiskt druckit en kopp kaffe under min livstid Skrattande Jag blev diskbråcksopererad juli 2009 å då tvärstannade magen efter all medicinering vid op så jag tvingade i mig en kopp i tron å i hoppet om att det skulle sätta igång magen Skrattande Kan säga att det inte hjälpte.. Haha...

Ja, de är sååå jäkla skönt att ha er här!! Det är som en liten trygg familj med mycket kärlek och empati, men även mkt kunskap som varit väldigt nyttigt för mig att ta del av. Hade inte vetat en bråkdel om IVF svängen om det inte vore för er Solig Har kunnat dela med mig till en vännina som ska dra igång sin IVF sväng nu, hon har gjort utredning å ska till privatklinik på första samtalet på ons. Å vid första IVF:en är man inte så kaxig när allt är nytt å man har ingen aning om vad man ska fråga. Så vi hade en myskväll å jag delade med mig av mina och era erfarenheter å jag kan säga att hon blev superglad för det!!

Zinfandel - Härligt!! Solig

Snösport - Jag förstår dig å jag håller tummarna såååå jäkla hårt att du går till jobbet imorn med ett leende i hela ansiktet Flört Mens värk å det du känner kan vara positivt. Jag har fortfarande stickningar å molande värk från å till, svullnaden har nästan gått ner helt men jag har fortfarande svårigheter att gå på toa för att livmoder å äggstockar å tarmar inte är överens om platsen därinne..Tungan ute Jag kommer kasta mig på datorn i morn bitti känner jag.. Skrattande
  • Sunseed

Åh vad jag gillar er. {#emotions_dlg.flower}
    Jag har bestämt att innan sommaren ska vi allihopa ha fått ett plus på stickan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?