• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Hönan

Hej allihopa!

Kul att läsa allt ni skrivit!

Har en fråga som jag inte hittar någonstans. Jag har nu sprayat i 2 veckor idag och fick tant röd i fredags precis som varje månad och ska börja med gonal-F på torsdag inför ICSI vecka 11.

Nu är det så att min gynekolog som gör alla kollar på mig inför IVF är bortrest hela denna vecka och jag har inte nedskrivet i det protokoll jag fick av honom om jag ska sluta spraya när jag börjar med sprutorna.

Jag känner att jag inte är helt klar i skallen av Suprecuren som givit mig både huvudvärk och illamående vilket gör mig otroligt osäker på vad som sagts och ska göras...Gråter Tänkte inte på att kanske skriva ner vad han sade heller.....mitt lilla yrhuvud grrrr.....

Tacksam om nån har svar

• Mamma gås
    Hönan - Gissar att du ska börja sprya i en näsborre morgon å kväll (istället för en i varje näsborre morgon å kväll) när du börjar med sprutorna. Det är den ordinationen jag fått när jag körde den långa metoden. Att du ska fortsätta sprya hälften av det du gjort från början är för att du ska förhindra förtidig ägglossning. Kör man korta metoden får man börja ta en extra spruta för att inte ägglossa för tidigt.

Finns det ingen annan läkare du kan prata med?
    Lycka till!!
  • Sunseed

Om jag hade tålt sprayen så skulle jag spraya 3 ggr om dagen i båda näsborrarna först. När spruttiden började skulle jag sedan spraya i en näsborre tre gånger om dagen.

Så det verkar helt enkelt som att antal ggr är detsamma när man sprutar, förutom att man reducerar antalet sprayningar till en i stället för två (näsborrar).

Håller också med Mamma gås. Finns det ingen annan du kan prata med. Har din gynekolog kontakt med din IVF-klinik kanske så att du kan ringa direkt till kliniken och höra dig för? 

• södertjej
    Tack Alla för ert varma mottagande.

Det värmer ikväll då jag haft en helvetes dag med jättemensverk och till slut en blödning, som jag befarar inte bara är en blödning utan att mensen faktiskt kommit. Låg i sängen några timmar och bara deppade efter jobbet. Men började tänka på att jag snart kanske kan göra Fet och var på gång igen, då kändes det lite bättre.

Vet nån hur länge man brukar vänta till nästa insättning? På fert. centrum i Sthlm där vi går ingår en Fet behandlning i priset så hoppas verkligen att det ska gå bättre då.

Vad gäller kaffe har jag druckit det sen jag va liten nästan, så det var inte förrän jag skulle börja min ivf som jag helt slutade. Nu ikväll har jag dock haft ett återfall, kändes som att en halv kopp att trösta mig med inte kan göra så mycket. Men åååh vad gott de var!

Får nog ringa fert. centrum o kolla vad jag ska göra nu.

Sov så gott!
  • Hönan
    Sunseed skrev 2011-02-28 18:56:26 följande:
    Om jag hade tålt sprayen så skulle jag spraya 3 ggr om dagen i båda näsborrarna först. När spruttiden började skulle jag sedan spraya i en näsborre tre gånger om dagen.

Så det verkar helt enkelt som att antal ggr är detsamma när man sprutar, förutom att man reducerar antalet sprayningar till en i stället för två (näsborrar).

Håller också med Mamma gås. Finns det ingen annan du kan prata med. Har din gynekolog kontakt med din IVF-klinik kanske så att du kan ringa direkt till kliniken och höra dig för? 
    Tack för era svar! Jo jag försökte kontakta kliniken idag men det var för lång telefonkö. Sist jag ringde dem när min gynekolog var bortrest vågade de inte svara på mina frågor då de ej har tillgång till mina journaler. Jag får hoppas på ett bättre svar imorgon helt enkelt!

• Thuleslapper
    Hönan skrev 2011-02-28 18:42:47 följande:
    Hej allihopa!

Kul att läsa allt ni skrivit!

Har en fråga som jag inte hittar någonstans. Jag har nu sprayat i 2 veckor idag och fick tant röd i fredags precis som varje månad och ska börja med gonal-F på torsdag inför ICSI vecka 11.

Nu är det så att min gynekolog som gör alla kollar på mig inför IVF är bortrest hela denna vecka och jag har inte nedskrivet i det protokoll jag fick av honom om jag ska sluta spraya när jag börjar med sprutorna.

Jag känner att jag inte är helt klar i skallen av Suprecuren som givit mig både huvudvärk och illamående vilket gör mig otroligt osäker på vad som sagts och ska göras...Gråter Tänkte inte på att kanske skriva ner vad han sade heller.....mitt lilla yrhuvud grrrr.....

Tacksam om nån har svar
    Jag sprejade 4 gånger om dagen, 2 sprut i varje näsborre.
    När jag sen började spruta Gonal-F skulle jag ta ett sprut 3 gånger om dagen....
    Försök verkligen att få tag på en annan läkare då vi alla har olika doser och det vore ju trkigt om det blir fel.

Konstigt dock att din läkare inte skrev på protokollet hur mycket och när du ska ta..
    Lycka till
  • Skruttefia

Hönan - jag har gjort 3 IVF med långa metoden (2 gånger med Synarela o 1 med Suprecur som nedregelering). Samtliga gånger har jag halverat spraydoseringen i samband med sprutstart.

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Snösport

Hönan: man brukar ta halva dosen spray när man sprutar och då mår du säkert lite bättre också.

INTE GRAVID!!!! Tack för alla lyckönskningar för att det ska gå bra, vet inte hur vi ska gå vidare...är inte ledsen heller ..än, jag känner mej helt tomRynkar på näsan
    Vaknade 04.45 testade och kunde inte somna om....ska nu äta frukost och kanske gå till jobbet idag så jag får lite luft i lungorna. Vet inte om jag har tro till en ruvning till heller.
    <Testet visade supermegasvagt gravid efter 4 minuter...ska läsas efter 3...efter 7 minuter var det helvitt så jag antar att det var strecket som kan bli där som syntes svagt i bakgrunden innan det stabiliserade sej...ska givetvis dubbelkolla imorgon men vi sa att det såg väldigt icke gravid ut tyvärr. Och som sagt jag känner inget,
    Torr i munnen, lite varm med värmeutslag på kvällen och lätt svullna bröst och tröttare än vanligt är typiskt för progesteronet tyvärr har jag nu insett 6 ggr då jag även tog det i naturlig cykel en gång.  varför hålla på?  
    Kram på er!

• Zinfandel

Snösport: j*ar Gråter men testa imorrn igen, vännen. Stor kram

Hönan: ahhh vad dåliga klinikerna är. Med tanke på det priset de tar och den dåliga utveckling de har så borde åtminstone servicen vara bättre Rynkar på näsan

Södertjej: ta några dagar och var arg, drick ditt kaffe (det finns inga vetenskapliga bevis att det skulle vara farligt med 2 koppar/dag, mer däremot avråder man från) och landa i allt. Jag vill alltid kasta mig in i nästa men känner att det är bra att ta några dagar, vända på tankarna och andas.

• Zinfandel

Inanna: lägger ut mitt lilla resultat i em så du hinner få kött på benen inför ditt samtal med läkaren imorrn.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?