• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Kaffelattemorsorna får se upp! Hmmm, inser att jag också riskerar bli en sån då kaffe är min livspassion (en av dem i alla fall Flört) ...

• Mimmsann72

Jag skriver gärna under på det. Barnvagn, kaffe och annan livsnjutning i kombination med Baby.
    Vilken dröm Drömmer

• Snösport

Jag får väl ta en varm choklad eller rött te då och kanelis och sitta på kanten av border så kaffedoften inte når mej...jag gillar ju inte kaffe...så får man inga barn så är det iaf inte kaffets fel! Tungan ute

Sunseed: Härligt att veta att du slipper punga upp lånboken redan vid första FET iaf. ta vara på tiden för det är såååå skönt att vila lite emellan även om jag alltid hade koll på ÄL mm  ...killen var inte så involverad för jag tycker det blir så mycket mer avslappnat när han inte har megakoll faktiskt...och jag har nog det annars jämlikaste förhållande jag har stött på...oftast positivt. Nu är sambon en bärare då läkaren sa att jag inte skulle bära ngt tungt + att akupunktören också sa det..jo alla sa det typ vid IVF 2 så jag har knappt handlat själv sedan februari förra året    är nog så svag i armarna nu så en bebis behövs för att träna upp så man får sådana Lisa Miskovsky armar som man haft och vill ha igen.

• Mia69

Tack för tips och råd! Roligt med så många nya. Har följt tråden någon vecka innan jag vågade mig in. Har nu ringt IVF-kliniken och väntar på samtal. Jag hoppas på korta metoden och då börjar jag spruta runt 18:e mars.
    Låter underbart med kaffelattetiden... Har kaffeabstinens sedan avbrott för ca 6 månader sedan men nu faktiskt haft återfall under en hel vecka och druckit MKT kaffe!!! Nu blir det bättring inför IVF.

• Mamma gås

Va kul med lite nya "ansikten" Glad Välkomna Mia69, Södertjej och Mimmsann72 Solig

Va härligt Sunseed med så underbara nyheter!! {#emotions_dlg.flower}

Hihi.., måste nog hålla med dig Snösport.., jag får ta lite te istället, har aldrig druckit kaffe i hela mitt liv Skrattande Nu är'e bara en dag kvar... Spännande!!!

Vet du Zinfandel - Tänkte på dig i lördags kväll.., vi var i Sthlm å förlustade oss med min kärleks föräldrar å när vi käkade beställde de in ett vin med "din" druva.. Så du var jag tvungen att le lite även fast jag skälv inte kunde ta nåt att dricka förutom alkoholfria drinkar Skrattande

• Sunseed

Men hörrni - tycker ni inte ens om doften av kaffe??? Skrattande Det kan ju inte vara möjligt.

• Zinfandel
    Mamma gås skrev 2011-02-28 14:11:27 följande
    Vet du Zinfandel - Tänkte på dig i lördags kväll.., vi var i Sthlm å förlustade oss med min kärleks föräldrar å när vi käkade beställde de in ett vin med "din" druva.. Så du var jag tvungen att le lite även fast jag skälv inte kunde ta nåt att dricka förutom alkoholfria drinkar Skrattande
    Jag ser till att alltid vara med överallt Tungan uteSkrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?