• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • sushikatten
    Sunseed skrev 2011-02-22 12:16:31 följande:
    Får jag fråga en känslig fråga... Har ni tagit banklån eller har ni sparat först eller hur har ni gjort. Det är ju ganska dyrt. Vi flyttade till hus förra sommaren, inte för att det är så mycket dyrare än vad vi betalade för att bo i lägenhet, men det har gått en del pengar på att fixa här och där. Det går ju inte på nolltid att spara ihop massor med pengar även om vi har en liten buffert.

Vi har tre blastisar i frysen och om vi skulle behöva tre FET-försök är det 30 000 kr. Om det skulle misslyckas så kostar ett komplett och nytt försök ca 24 000 kr. Med andra ord behöver man ha runt 50-60'. För det känns ju dumt att köra halvdant om man ändå ska fortsätta. Rent krasst känns det som att man borde ha runt 100'. Har ni sparat ihop allt först eller har ni liksom tagit en sak i taget?

Om ni inte vill svara här kan ni pm:a. 
    Ja vi har tagit vårat sparade pengar som egentligen är huskontot men det har funkat hittills. vi har lagt ut ungefär 150 tusen och samtidigt byggt ut en hall och då tog vi om ett lån som vi hade amorterat för att inte ha några pengar på kontot. Nu har vi inte så mycket kvar efter all ombyggnation och lägger undan lite i taget. vi kommer antagligen göra ett försök i april och då har vi sparat ihop det. Vi prioriterar det här och gör inga jätte utsvävningar.  Föstår dina tänkar! Låt kroppen vila och kom igen sen när ni har kraft. Min man är inte lika på med det här som jag är. Jag får se hur det går och vågar inte tänka på det för mycket. Samlar oxå kraft nu och träffar massor av vänner och försöker göra massa roliga saker så jag slipper tänka på allt vad man går igenom.

Mary73: Det låter jätte lovandes och förstår att du har svårt att jobba! Hålller nu allt det går tills morgondagen!
  • Mamma gås
    Fjällsippan - Det låter ju superlovande!! Minus på RD 9 betyder ju inte att det är kört, det är flera dagar kvar för pyret att skicka ut hormoner i din kropp tills det visar nåt på stickan. Håller tummarna att dagarna ska gå fort!!

Mary73 - Pirrigt å spännande å jäklar va duktig du varit som inte tjuvtestat!!! Det låter ju kanonbra det du känt!!

Sunseed - Tråkigt och jobbigt för dig/er.. Men du gör rätt i att lyssna på kroppen å vad den behöver. Önskar att du snart ska må bra igen å att allt löser sig även på de plan som är utanför IVF-svängen!

Sushikatten - Skit va tråkigt!! Drick lite vin för mig oxå i helgen å så försök att må så bra som det går att må efter denn pärs! 

Kram till er alla!!
  • pp08

Var på Gynakuten idag. Lutar nog åt missfall. Den tidiga graviditeten som syntes på VUL i fredags var borta efter helgens blödningar. TOg blodprov idag och ska ta om på torsdag, då vet vi mer exakt.

Flicka 2009 & BF okt 2011
  • Zinfandel

pp08: nej nej nej Gråter inte när det nu var så nära... Jag håller ändå tummarna för torsdag, hoppet du vet... Stor kram

• Sunseed

pp08: en kram till dig Hjärta

Tack för era svar. Vi har bestämt oss för att avvakta ett tag och bli starka igen. Njuta lite av livet rent allmänt. Sedan tar vi nya tag. Om vi inte lyckas själva bokar vi tid för FET framöver.

• Inanna Li

pp08 - Nej, vad hemskt! Jag fick ju missfall (MA) i oktober så jag vet hur det känns. Kram till dig! Håller tummarna för att det ändå ser bättre ut på torsdag. Mirakel kan ju ske!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-22 18:21:46 följande:
    pp08: en kram till dig Hjärta

Tack för era svar. Vi har bestämt oss för att avvakta ett tag och bli starka igen. Njuta lite av livet rent allmänt. Sedan tar vi nya tag. Om vi inte lyckas själva bokar vi tid för FET framöver.
    Bra idé att ta det lugnt ett tag. Frysisarna har ni ju kvar i tryggt förvar.
  • underverket 06

sunseed: Vi bor också i hus o under se senaste 2 åren har jag o sambon varit föräldraledig med sonen i omgångar, så vi har inte kunnat spara några pengar alls att tala om. Nu jobba vi båda sedan dec, så då har man ju bättre med pengar. Vi har dock haft turen att ha mina snälla föräldrar som betalat vårt senaste IVF i okt. Även FET i maj betalade de, liksom de 3- pack vi köpte när vår son blev till. Nästa syskon försök i april ska vi dock betala själva.

• Snösport

Sunseed: ååh, trist för dej!   Nu vet du att ruvningen är det värsta inte gynbesök, äp och ET...om du vill testa igen Kramar på dej!!!

Fjällsippa: tålamod!!!!! Vi har ju lika gamla embryon och jag ska juinte testa förrän på tisdag...om en vecka alltså...ruvardag 8 med 3 dgrs embryon.
    Jag känner inget...mår lite illa ibland...fiser så går trycket ur och vips mår jag inte illa..ha,ha,ha,ha!  Nä jag är inte deppig bara lite fundersam och obehagligt nyfiken men ändå inte.

Jag har ju tagit progesteron en gång i vanlig cykel och jaf har samma biverkningar som då ..lite ont i höft...fick ju mega ont vid förra iVF som inte släppte på aslänge och gör numera ont vid mens och ÄL. 
    Tycker alltid mina bröst är lite ådriga när jag ruvar men kollade dem innan och de har ju blivit lite hängigare sedan jag började m IVF "tyvärr"(om jag inte blir m barn kunde jag väl få ha mina fasta som tusan) och de är lite ådriga även utan hormoner insåg jag Förvånad

Vi får väl testa nästa vecka och kolla ...det var ju ngn för länge sedan när jag ruvade som testade minus RD9, testade pluss RD 12 och sedan tyvärr minus igen dag 14 eller 15...menar att det kan ändra sej under denna tid så håll ut och helst om du har symptom.

Innan 68: ut och gå , jogga eller måla, skriv av dej så du har nya krafter i mars.   Kram!!!

• Mary73

Det blev minus, denna gången ocksåRynkar på näsan
    Känner mig förhållandevis stark ändå, har väl intalat mig att det mycket väl kan bli minus och inte vågat hoppats för mycket. Just nu känner jag mig faktiskt mest arg för att det är så dyrt!

Blev lite full av skratt faktiskt när jag kom ut från toaletten imorse när jag precis hade testat, och vår (helt ovetande om våra försök att få syskon) 8 årige son sa att:
     - Ifall jag får en lillebror någon gång ska han INTE ha långt hår!Skrikandes
    Han har själv långt hår och han tycker det är lite jobbigt nu när mössan gör så att det nästan ser ut som rastaflätor!

Nu ska jag ringa Carlanderska och fråga när vi kan sätta igång med nästa IVF! Hoppas vi kan komma igång med det snabbt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?