Sunseed skrev 2011-02-22 12:16:31 följande:
Får jag fråga en känslig fråga... Har ni tagit banklån eller har ni sparat först eller hur har ni gjort. Det är ju ganska dyrt. Vi flyttade till hus förra sommaren, inte för att det är så mycket dyrare än vad vi betalade för att bo i lägenhet, men det har gått en del pengar på att fixa här och där. Det går ju inte på nolltid att spara ihop massor med pengar även om vi har en liten buffert.
Vi har tre blastisar i frysen och om vi skulle behöva tre FET-försök är det 30 000 kr. Om det skulle misslyckas så kostar ett komplett och nytt försök ca 24 000 kr. Med andra ord behöver man ha runt 50-60'. För det känns ju dumt att köra halvdant om man ändå ska fortsätta. Rent krasst känns det som att man borde ha runt 100'. Har ni sparat ihop allt först eller har ni liksom tagit en sak i taget?
Om ni inte vill svara här kan ni pm:a.
Ja vi har tagit vårat sparade pengar som egentligen är huskontot men det har funkat hittills. vi har lagt ut ungefär 150 tusen och samtidigt byggt ut en hall och då tog vi om ett lån som vi hade amorterat för att inte ha några pengar på kontot. Nu har vi inte så mycket kvar efter all ombyggnation och lägger undan lite i taget. vi kommer antagligen göra ett försök i april och då har vi sparat ihop det. Vi prioriterar det här och gör inga jätte utsvävningar. Föstår dina tänkar! Låt kroppen vila och kom igen sen när ni har kraft. Min man är inte lika på med det här som jag är. Jag får se hur det går och vågar inte tänka på det för mycket. Samlar oxå kraft nu och träffar massor av vänner och försöker göra massa roliga saker så jag slipper tänka på allt vad man går igenom.
Mary73: Det låter jätte lovandes och förstår att du har svårt att jobba! Hålller nu allt det går tills morgondagen!