• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Då kommer jag med en tredje teori GladÄggblåsorna finns ju där hela tiden men de är i olika utvecklingsstadier, dvs primära, sekundära och mogna äggblåsor eller Graafska folliklar, vilka är de som släpper vid ÄL. De primära är vilande blåsor som man nu forskar på om man kan väcka till liv, vilket i så fall innebär att reserven troligen inte är begränsad. Processen börjar som bekant redan innan dess i äggstockarna och man kan ju försöka fixa till stället där ägget ska växa fram Drömmer Jag antar att det är därför man rekommenderar dhea 3 månader före IVF och mycket annat som också Cathy är inne på.

• Zinfandel

Men Bengalen, de kan ju faktiskt ha begått ett misstag också... Vänta att bli arg och känna dig lurad tills du har frågat och fått fakta!

• Zinfandel
    Utrogest
    Bioidentiskt oralt progesteron finns att få på licens i Sverige nu. Ladda ner mallen som din läkare fyller i.
    Detta gör det lite lättare för svenska kvinnor och förhoppningsvis doktorn. Licensen fylls i av läkaren och sedan ska licensen plus en gul receptblankett med riktiga ordinationen skickas till läkemedelsverket. Sedan hämtar man ut det på Apoteket som vilken beställning som helst. 

mialundin.se/lar-dig-mer-om-din-halsa/formular/
    mialundin.se/wp-content/uploads/2012/06/Licensmall-UTROGEST-PDF.pdf

7-keto till bra pris
    www.mialundinshop.se/7keto-dhea-c-42.html

Binjuresupprt lågt kortisol
    www.mialundinshop.se/binjuresupport-lågt-kortisol-c-30.html

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2012-07-18 18:00:30 följande:
    Jo, allt går ju i en rasande fart på CFC, och det var knappt jag hängde med i svängarna . Men Svend sa att det såg "snyggt ut". Jag såg inte att han mätte slemhinnan, men han sa att den var 9 mm (han har väl tränat upp ögonmåttet förmodar jagSkrattande). 4-6 blåsor på gång, och det är dags för Ovitrellen ikväll och ÄP på fredag. Svend sa inget om den eventuella cystan, och jag såg inte heller några konstigheter på skärmen. Men man måste ju alltid hitta något att fundera över; och min farhåg just nu är att han har lagt  ÄP för tidigt (största blåsan 18 mm igår). Jag tror att min "gamla" läkare hade dragit på det ytterligare någon dag. Men, men jag har ändå stort förtroende för Svend så nu ser jag fram emot plocket på fredag. 

Beträffande Prednisolon (som du funderade över) så började jag på CD 2 den här gången, och det känns som jag har lyckats stilla mitt immunförsvar och nu är jag helt fri från eksem och allergi. 

Lycka till imorgon på VUL! 
    Låter strålande vännen!!! Och Svend skulle knappast chansa på för tidigt ÄP, dagarna kan vara avgörande!
  • Zinfandel

Åhhh Fjällis vad spännande!! Äntligen är du igång igen Skrattande Kommer tänka på dig heeela dagen imorrn Hjärta

• Zinfandel

Lycka till idag Fjällis!

Har du nästa vul imorrn Calimero?

Hur gick det med fakturan Bengalen?

Mary, hoho?

• Zinfandel

Och jag som skrev att de inte skulle riskera att ta dem på fel dag Skäms F´låt. Tyckte ju de var så väldigt noggranna med alla vul på mig innan ÄP. Vi hoppas nu att det är guldägget Fjällis!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?