• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Förresten, jag ska förtydliga lite. Vi SKA ha bakterier i underlivet, såklart. Kommer en 25-åring på en rutinkontroll så funkar det med ph & lukt (även om jag ändå tycker att det är att förringa eventuell problematik) men är man 40, vill ha barn och inte lyckas, då är det otroligt viktigt att ta proverna på allvar, att kolla ordentligt och inte försumma ens en liten höjning, det kan vara avgörande både för och under en graviditet. Då gäller nolltolerans mot bakterier som kan påverka hela förloppet.

• Zinfandel

Ja, det är ett utmärkt förslag. Tyvärr så vet jag att Tjorven testade neg även hos henne med pos hos Peny Rynkar på näsan Ja, kör en antibiotikakur, det är bra lite då & då Tungan ute

• Zinfandel

Ania: jag rekommenderar er att kolla hcg snarast och inte vänta till första vul, så att ni ser att det dubblas som det ska. Lycka till!

• Zinfandel
    Ania Kasia skrev 2012-09-05 18:25:52 följande:
    Zindandel och Hemulen - Är det bra att kolla Hcg nivåerna för att få en hint om det är en normal graviditet, eller jag förstår inte. Jag förstår inte syftet med att kolla riktigt, lär mig gärna...
    Hemulen- upptäckte de att embryot inte levde först på VUL och du trodde du var gravid?
    Var kollar man HCG nivån, MVC?
    Tack för att ni skriver till mig!
    Ja! HCG ska dubblas var 48:e timme, sjunker den så har graviditeten avstannat. Skönt att veta så man inte går och tror att man är gravid ända fram till vul och får smällen då... Nu kan iofs hcg öka ändå men det är en hyfsat bra garanti på att graviditeten fortlöper som den ska och skönt att få på det tidiga stadiet. Ja, kolla på vilket labb som helst men det är nog enklast via en BM.
  • Zinfandel
    Ania Kasia skrev 2012-09-05 19:29:58 följande:
    Okej då förstår jag. Men om vi tar ett prov på fredag tex som är normalt, ska man då gå var tredje dag och ta prov...för att se att det ökar? Det kan väll lika gärna vara normalt på fredag, men att det avstannar på söndag och då vet man ändå inte?
    Vi har sett en ökning hela tiden på gravtester, är inte det tillförlitligt, kan man inte kolla en gång i veckan typ med billigt gravtest. Kolla att det inte blir svagare...
    jag sitter och försöker hitta en bra MVC i Uppsala, någon som har tips på bra mottagning? Glad
    Ja, visst är det så, det finns aldrig 100% garantier men det är en trygghet så långt det är möjligt. En del väljer att inte testa alls för det upplevs som stressande och det har jag full respekt för. Jag personligen vill hellre veta än att leva i ovisshet. Har man kämpat så länge som vi här inne har, så vill man nog gärna ha den lilla garantin så jag hade inte litat på ett test för några kronor. Vi i immuntrådarna testar hcg fram till vul, 
  • Zinfandel
    Bengalen skrev 2012-09-06 18:51:15 följande:
    Anne: Nix, mycket har jag gjort men inte Crash. Flört
    Justja, det är japaner du har gjort?! Det var jag som hade för mig att du hade gjort Crash.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?