• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mary: där är du ju, den mest saknade här inne!! Hjärta Usch vad vi ska drabbas hårt här, att det hela tiden är något, det är så synd. Räcker det inte att man drabbas av det ena, måste det komma mer?! Hoppas så att ni får ihop det på nåt vis.

Calimero: nej Gråter Vad gör ni, fortsätter ni till ÄP...?

• Zinfandel

Calimero: jag önskar så att jag kunde göra nåt för dig. Inga uppmuntrande ord räcker heller, det finns inget vettigt att säga. Det är bara skit rakt upp-och-ner. Trolla fram ny ägg på nåt vis. Skruva tillbaks tiden. Ja, va f*n gör man.

TyckOmMig: du kan ta dem i magen precis som Gonal och ta dem samtidigt men på var sin sida om naveln!

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2012-07-23 15:04:42 följande:
    Är på tåget tillbaka till Sverige med en fining i magen. Tack återigen för era tummar!
    Jajajajajaja!!!!!!! SkrattandeSolig
  • Zinfandel

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK*** 
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus..... 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP 
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen) 
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon 
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12) 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin 
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska 
    Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, nytt försök sept. 
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE) 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Bengalen:  39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e  IVF/japanen på CFC i juli mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med progynon den 10/6 
    Susmar72:39år, 2ICSI i falun, ICSI nr 3 i aug/sept 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren! 
    Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    Fjällsippan,  44 år, Stockholm, ET 23/7; 17:de ruvningen (en son på tionde). Sista  syskonförsöket, CFC.

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET  18/11, 27/11 TD 6/12 
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3  FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-201 Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13. 

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Zinfandel
    hemulen skrev 2012-07-24 16:36:00 följande:
    Själv drömde jag inatt om att jag tagit fel på cykel och börjat med sprutor på eget bevåg. Jag gick tydligen på CFC (fast jag aldrig själv varit där, det är "bara" alla ni som får mig att drömma om dem) och de rekommenderade att fortsätta själv hemma. Så jag sprutade på, tog äl spruta och ut kom ett tjugotal ägg i form av små räkor. De skulle befruktas med en droppe spermier ur ett rör vi fått med oss hem och så skulle en tunn skiva avokado läggas på dem. Frugan gjorde det, och vi la dem i plattången i väntan på befruktning och återföring. Jag kom efter en stund på att plattången var alldeles för varm så de flesta dog... sedan vaknade jag. Phu, vad knasig man kan bli av allt det här
    Haha, helt underbart!! SkrattandeSkrattande Snacka om att man blir "lite" påverkad Skrattande
  • Zinfandel

Anne: nej, du kan at dem vilken dag som helst. Vill läkarna inte ta prover på dig så byt läkare. Det är inte okej att de inte tar enkla prover på dig. Det kan hända att du har tex B12-brist vilket är vanligt på kvinnor och viktigt att komma till rätta med. Byt läkare!!

• Zinfandel

Anne. bra tänkt förresten, jag önskar att fler här i tråden tänkte immunologiskt, jag är säker på att fler hade lyckats i så fall Skäms

• Zinfandel

Tack Anne Flört

Jag har kört lite olika varianter men jag gillar Annes variant mycket, har också sagt just så att nu är jag så gammal så nu måste vi beta av allt så vet vi sen att vi åtminstone kollade allt och att  i min ålder kan allt vara avgörande. En gång sa jag "gör detta för mig nu så slipper ni mig och mitt tjat sen.." Flört. Men jag har också varit benhård med ord som svensk skattebetalare och rätt att få vård till väldigt rara ord som snälla, för min skull.... Har också sagt nån gång att tar inte du proverna så gör jag det utomlands, vilket föredrar du?! Och då var det inte svårt för de vill att vi gör allt här för svensk vård är ju bäst Flört Ett annat kanske halvfult sätt är att hävda att man har ledvärk, huvudvärk, ont i kroppen, trötthet, frusen osv då kommer de säkert att köra en del prover. Jadå, alla sätt är bra! Hihi, nu tycker ni att jag är galet wacko Solig

• Zinfandel

Tycker jag att du också är Hjärta men ska kanske tillägga att den läkaren som gör mer eller mindre vad som för mig verkar det som Drömmer bottnar sig antagligen i ömsesidigt förtroende och respekt, hans engagemang & lyhördhet och att jag varit påläst och vetat vad jag pratat om.

• Zinfandel

Boring: men det var inte jag från början heller!! Kanske gillade han att jag inte bara köpte allt vad han sa utan att fråga varför, alltså inte ifrågasätta utan jag ville fatta och han förklarade. Sen läste jag på och frågade mer och så började vi resonera oss fram. Jag tror att det var viktigt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?