• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag tycker det är supermysigt HjärtaSolig

• Zinfandel
    linköping68 skrev 2012-09-09 21:52:01 följande:
    Japp, jag tar, på eget bevåg, 10 mg Prednisolon varje dag. Borde jag höja kanske?
    Ja höj! Under 15 är tyvärr oftast inte lönt. Som Tuva säger, minst 15-20 runt ET.
  • Zinfandel

En väninna som just plussat har ont om Crinone, någon som har och kan bistå med ett eller flera paket till henne?

• Zinfandel

Linköping: usch vilken skit. Javisst, otur, livet är grymt orättvist. Men om du som redan har ett barn har "otur", vad har då jag....? Skäms Vilken hemsk människa jag måste ha varit...!! {#emotions_dlg.djavulsk} Jag tycker du har haft en förbannad tur och du har ju ett ägg nu som kan vara the one, alla kommer inte ens så långt! Välj nu att se det du har istället för det du inte har. Lycka till!! Hjärta

• Zinfandel
    linköping68 skrev 2012-09-18 11:50:23 följande:

Tack tjejer för att ni är så stöttande!!
    Ser idag att mitt inlägg kanske var lite väl negativt Solig
    Jag har det svårt att se ljuset då det är som mörkast, och jag faller handlöst ned en bit i "tyck-synd-om-mig-jag-har-det-svårast-och-massa-ot ur-träsket". Jag vet att vi alla är otroliga kämpare, och att vi är starka trots alla motgångar vi möter. Bara att vi samlar styrka och mod att fortsätta en gång till, och en till, och en till, och en till.... visar bara vår styrka tycker jag.
    Ni har hjälpt mig upp igen. TACK Hjärta    

Idag är det en fin dag här trots intensivt regnande  

SkrattandeSoligHjärta Heja heja, you go girl!!!!
  • Zinfandel

Dagens solskenshistoria:

En väninna som tidigare varit aktiv här, 45 år, som gjort 5 IVF plussade äntligen häromdagen; tack vare Dhea, kortison & Svend Skrattande Här är en kortversion av hennes story!

"När jag började med IVF fick jag tigga, böna och be om att få göra IVF här hemma och betala 37000 för 1 behandling. Först skulle jag inte få göra det pga ålder AMH då 0,4 tror jag det var. Men jag övertalade dom om att ge oss en chans ialf (dom ville nog bara åt våra pengar) fick 2 blåsor, 1 ägg som var slött i utveckling, halvkasst och med fragment.
    Inför detta försöket har jag ätit dhea, tog 20 mg kortison och 5000 ie Fragmin. Jag fick 8 blåsor men tappade 2 på vägen så 6 blåsor och vid ÄP blev det 4 "flotta" ägg, 3 högsta grad och klass samt 1 lite sämre. 3 st återfördes och plus på RD8!
    Vad säger vi?!? GRATTIS SkrattandeSolig

• Zinfandel
    linköping68 skrev 2012-09-18 14:21:20 följande:
    Har nu pratat med CFC och bokat in mig på akupunktur efter ET. Vi får se vad det lilla ägget hittar på fram tills det är dags för avfärd imorgon.......
    Innan ET väl..?
  • Zinfandel
    Tuvalina skrev 2012-09-18 16:46:39 följande:
    Härlig historia Zin!!!!

Menar du att hon tog fragmin innan ET? intressant. Det gör du med kanske? Hur mycket trombyl tar du? Tar du det innan ET med?
    Ja, vi tar det från CD 1 Skrattande Trombyl ca 100 mg också från CD1, båda med uppehåll  för ÄP.
  • Zinfandel
    mba12 skrev 2012-09-18 17:25:35 följande:
    Zin väntar din väninna trillingarFörvånadSkrattandeGlad?
    Gud vilken lycka!Skrattande
    Måste bara säga, jag vill också ha det Hahahahaha
    Det är bara en dröm!Oskyldig
    Det vet hon inte än Tungan uteSolig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?