• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • MissBoring
    Prickigchokladmal skrev 2013-01-07 21:50:33 följande:
    Sprutdag fyra här, jag är dg hack i häl Miss B :)

Vad kul
  • MissBoring
    Sunseed skrev 2013-01-07 21:31:42 följande:
    Härligt Miss B! Inte långt kvar nu till ruvning.

Näe, hoppas jag har gjort äp så här dags nästa vecka !
  • Kvinna72

Hej,
    Jag ser att jag ligger lika till med några här i tråden. Idag tog jag ovitrelle och på fredag blir det äggplock i Falun. Det blir första gången i Falun.
    Idag på VUL hade jag 5 st blåsor som var mellan 15-22 mm. Då har jag sprutat med Menopur 450 i 10 dagar tror jag det blev.
    Hur ligger ni andra till?
    Kram

• Anemon

Hoppar in här igen. Var ett tag sedan jag skrev i tråden nu. Vad roligt att så många är i gång nu. Själv är jag också på gång, och nu sprutat 5 dagar! Tänkte börja året med en förändring....... nämligen plussa i stället för det för mig vanliga minuset...
    Antar att fler kan tänka sig att hänga på ?
    Kvinna72, lycka till på ÄP på fredag, VUL ser ju lovande ut. Du verkar vara först ut! Själv rar jag mig till Falun också förhoppningsvis nästa vecka.
    Håller tummarna för er alla!

• mamman0301

Så kul att det är några på gång med sprutandet här igen. Jag börjar spruta i helgen om allt går enligt planerna.

• underverket 06

Har inte skrivit här på länge. Funderar nu på om vi ska köra en allra sista gång. Jag är 42,5 ganska precis nu, men har de senaste gångerna fått bra resultat på IVF. Båda gångerna 2 toppägg insatta o sista gången i maj ett + som dock blev missfall på en gång. Min läkare bedömmer chanserna att lyckas med mellan 20-30 % o det tycker jag verkar vara höga siffror. Nu är det ju baserat på senaste gången, så chanserna kan ju vara lägra nu 7- 8 månader senare. Går på Cvl. Vi har även en i frysen. Skulle ni spara den eller ta den först? Fyller 43 i Juni o sedan är det ju definitivt stopp med IVF. Vi tvekar pga av pengarna. Det är ju så dyrt. Lyckas man är det ju värt alla pengar i världen men misslyckas man är det ju mycket pengar. Vi har en son på 4 år o han "kostade" bara 45000. PÅ syskon har vi lagt ut ca 85000 hittills.

• MissBoring

För mig gick det inte så bra efter första blodprovet, sprutdag 6, då jag hade alt fördålig respons. Så jag har slutst med sprayen och höjt dosen till 450. Lämnat nyt blodprov idag på sprutdag 9 och gör nytt vul imorgon så då får vi se om kroppen har vaknat till liv..

Blåsorna i måndags va 4 st i storlek 6-7 mm och ett gäng mindre som jag hoppas hoppar igång och växer till sig nu också. Från att de planerat äp till måndag nästa vecka säger dom nu torsdag/fredag istället.

Kvinna 72 lycka till imorgon!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?