• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • MissBoring

Kul att se dig Mamma gås, lycka till den 6:e!

Kvinna72, har det gått bra?

Ego: idag så iaf vul bättre ut, 4 blåsor 15,3-11,7 och sen ett par mindre på 2x8,4 och en 9,5 och slemhinnan på 10,2 så nu hoppas jag blodprovet visar bättring också så det inte är tomma blåsor!!

• Kvinna72

Hej,
    Är på väg hem och dessvärre så var
    det var fruktansvärt och plågsamt denna gång. Blåsor satt även högt upp på ngt sätt och endast ett ägg blev det. Mycket ledsamt! î? Pust! : ( Nu är det bara att hoppas att det bli befruktat och är ett guldägg!
    Kämpigt värre... Det hade jag aldrig trott. Jag har gråtit och gråtit men nu är det bara att vänta ut tills imorgon och se hur allt går.
    Kram

• myran6801

Hej,
    Har varit lite frånvarande för det har varit lite upp och ner med småblödningar och krafti magsmärta.
    Tyvärr gick det inget bra för oss. Har just kommit hem efter många timmar på gynakuten. Mitt hcg värde var bara 116 och i livmodern syntes en skugga på 2mm som eventuellt var en rest, ett tidigt mf. Det som oroade läkarna mer var något de såg vid vänster äggstock som kan vara ett X, en blodansamling. Då jag inte har några direkta smärtor eller blödning just nu sa läkarna att kroppen tar hand om det själv. Efter många undersökningar så fick vi gå hem, men precis innan vi skulle gå frågade den ena läkaren, tänker ni försöka få barn igen, du är ju 44 år och det kan ta lång tid för hcg nivån att sjunka, och det är stor risk att ett embryo fastnar igen vid ärret vid äggledaren, vill du operera bort den nu? Där står vi i korridoren och ska svara ja eller nej. Vi var ju för sjutton i chock! Vi har inte planerat längre än till denna ÄD för det var ju liksom vårt sista halmstrå. Fick tillslut fram att måste jag bestämma det nu eller kan vi höras på måndag kanske. Svaret var att det är ju inte säkert jag får opereras, men hon kanske kunde rekommendera det....

Känner mig ledsen, tom och orkeslös. Det verkar som vi kommit vägens ände vad gäller barnverkstan.

Kram kära vänner

• TyckOmMig

Listan stämmer inte...men är dålig på att själv fixa den så kan någon hjälpa mig jag verkar vara den enda som ruvar just nu!
    TyckOmMig 45 år CFC 2 IVF ÄP 31/12 2012 ET 2/1 2013 av 2 embryo TD 16/1 2013

• Zinfandel

Myran min vän, så fruktansvärt sorgligt Gråter jag har inga bra ord. Varför ska det vara så förbaskat svårt Gråter Önskar att jag kunde göra nåt för dig. Stor kram

• MissBoring
    Kvinna72 skrev 2013-01-11 11:51:55 följande:
    Hej,

Är på väg hem och dessvärre så var

det var fruktansvärt och plågsamt denna gång. Blåsor satt även högt upp på ngt sätt och endast ett ägg blev det. Mycket ledsamt! î? Pust! : ( Nu är det bara att hoppas att det bli befruktat och är ett guldägg!

Kämpigt värre... Det hade jag aldrig trott. Jag har gråtit och gråtit men nu är det bara att vänta ut tills imorgon och se hur allt går.

Kram

Men åh vad ledsamt att de blev så tokigt!! Men nu får vi hoppas det är guldägget för då räcler det ju långt kram
  • MissBoring
    Veronica1 skrev 2013-01-11 08:44:28 följande:
    Hej! Ni verkar så otroligt pålästa i den här tråden så jag måste fråga om någon av er vet något om testis atrofi? Har googlat en del men svårt att hitta något vettigt!

Sköt om er

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Vet inget om detta!
  • MissBoring

Myran, går ju inte att beskriva med ord hur sorgligt det blev. Lider med dig! Stor kram

• MissBoring

Blodprovet va tyvärr inte bra idag heller. Vi fortsätter med 450 och så blir det nytt vul och blodprov på måndag. Jobbigt men vi ger inte upp hoppet!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?