• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    Hoppas03 skrev 2013-01-02 20:05:14 följande:
    Sunseed! Härligt att halva tiden gått. Du kommer säkert att känna dig tryggare när du börjar känna att den lilla håller låda i magen. Det gjorde jag.
    Tack så jättemycket (och ursäkta sent svar, jag har varit sjuk). 
    Tyvärr vet jag inte så mycket om varken munkpeppar eller bidrottninggelé, men det vet nog någon annan av alla duktiga kvinnor här inne.

Ett stort lycka till! 
  • Zinfandel
    Hoppas03 skrev 2013-01-02 19:53:03 följande:
    Hej igen!
    Har inte varit inne på ett tag då vi varit bortresta. Ser att det hänt en hel del sedan sist!

Tack för svaren på mina frågor. 

Tyvärr så misslyckades vårt första fet. Vi har dock ägg kvar i frysen så vi ska pröva igen med det samma.
    Jag har fått göra stimulerat Fet med pergotime eftersom min ägglossning inte kommit igång efter avslutad amning för ett par månader sedan. Innan graviditeten hade jag inga problem med ägglossning. Förmodligen är det väl åldern som börjar ställa till det. Vill gärna kunna fösöka själv också eftersom det hittils är det som fungert bäst för oss. Jag är även tveksam till om dem låter oss göra fler IVF er pga min ålder 43.5. Jag funderade på om dem kan skriva ut fler kurer med pergotime men vad jag har läst så verkar det vara svårt att få det utskrivet i min ålder. Vad tror ni?
    Jag läste på nätet om att munkpeppar kan rätta till störd ägglosssning. Var inne på hälsokosten i dag och då rekomenderade kvinnan i butiken istället bidrottninggelé. Är det någon som har erfarenhet av dessa preparat och vet vad som är bäst i min situation? Är det någon som vet om man kan äta dessa preparat samtidigt som man tar levaxin och trombyl?  

God förtsättning! Hoppas att 2013 blir ett bra år för oss alla i tråden.         
    Ja du kan ta det samtidigt men jag vet inte om BDG är det jag hade valt först (kanske för 10 år sedan). Hellre D3-vit & Omega 3 och hellre akupunktur för ägglossningsrubbningar. Du kan säkert få pergo om du vill!
  • Tuvalina

Jag har fått pergotime utskrivet och det var inte alls svårt. Jag får det för att förstärka min egen ägglossning. Jag tar pergotime själv nu och lägger till progesteron i lutealfasen och min cykel är fin och jämn nu!

Munkpeppar och ormrot  skulle jag tagit som komplement till D3 och Omega-3. Bidrottningsgele är säkert bra då det innehåller mycket vitaminer - bland annat inositol men allt är i mycket små mängder så frågan är vilken effekt det har.

• Hoppas03

Tusen tack för era svar. Det är verkligen ett bra forum. Jag undrar vad D3-vit är för något. Jag äter mycket sill makrill och lax så jag får i mig omega 3 och D-vitaminer äter även mitt val-kvinna, folsyra och ett extra tillskott av E-vitamin. Anser ni ändå at jag bör fylla på med kosttillskott i form av omega 3 och D-vitamin?

Låter hoppfullt att pergotime skrivs ut hoppas att jag hittar någon som kan skriva ut till mig också  

• TyckOmMig

Jag har svårt att få dagarna att gå normalt säkert inte unikt men vilka dagar... bara ruvardag 5 eller 6 hade ET 2/1magen svullen molvärk nästan hela tiden ont ut i ryggslutet känner inte alls igen mig sen IVF försöket i augusti.Är ju långt kvar tills TD den 16/1 fick insatt 2 toppenfina ägg även denna gång.Kan det vara stor skillnad på reaktionen av användadet av Crinone denna gång än Lutinusen?Uppskattar att man slipper kladdet-i somras var det ingen hit var bla på hundutställning och uppsöka BajaMaja och föra upp Lutinus mitt på dagen roligare kan man ju ha!!!!

• Sunseed
    TyckOmMig skrev 2013-01-06 15:29:37 följande:
    Jag har svårt att få dagarna att gå normalt säkert inte unikt men vilka dagar... bara ruvardag 5 eller 6 hade ET 2/1magen svullen molvärk nästan hela tiden ont ut i ryggslutet känner inte alls igen mig sen IVF försöket i augusti.Är ju långt kvar tills TD den 16/1 fick insatt 2 toppenfina ägg även denna gång.Kan det vara stor skillnad på reaktionen av användadet av Crinone denna gång än Lutinusen?Uppskattar att man slipper kladdet-i somras var det ingen hit var bla på hundutställning och uppsöka BajaMaja och föra upp Lutinus mitt på dagen roligare kan man ju ha!!!!
    Jag förstår dig väldigt väl. Jag har alltid avskytt ruvningen för att det går så jädrans långsamt. Håller STORA tummar här!!

Jag kan inte svara om Crinone. Jag har bara använt Lutinus och Progesteron Mic morgon och kväll (då har jag legat i sängen). 
  • susmar72

Hej alla! Jag ska använda fostimon denna gång. Har någon erfarenhet av fostimon undrar jag?

• Bambi2

Hej!
    jag hoppas det är ok att hoppa in med en fråga här? Jag fyllde 40 hösten -12 och har gjort en IVF i Danmark och väntar nu på FET ev. i Februari. Jag undrar om ni kan tipsa om de olika danska klinikerna; vilka säljer 3-pack till dem som redan har fyllt 40? Jag tycker det är lite svårt att tyda många klinikers regler och skulle vilja få tips från er som kanske har erfarenhet av kliniker i Danmark.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?