Hoppas03 skrev 2013-01-02 19:53:03 följande:
Hej igen!
Har inte varit inne på ett tag då vi varit bortresta. Ser att det hänt en hel del sedan sist!
Tack för svaren på mina frågor.
Tyvärr så misslyckades vårt första fet. Vi har dock ägg kvar i frysen så vi ska pröva igen med det samma.
Jag har fått göra stimulerat Fet med pergotime eftersom min ägglossning inte kommit igång efter avslutad amning för ett par månader sedan. Innan graviditeten hade jag inga problem med ägglossning. Förmodligen är det väl åldern som börjar ställa till det. Vill gärna kunna fösöka själv också eftersom det hittils är det som fungert bäst för oss. Jag är även tveksam till om dem låter oss göra fler IVF er pga min ålder 43.5. Jag funderade på om dem kan skriva ut fler kurer med pergotime men vad jag har läst så verkar det vara svårt att få det utskrivet i min ålder. Vad tror ni?
Jag läste på nätet om att munkpeppar kan rätta till störd ägglosssning. Var inne på hälsokosten i dag och då rekomenderade kvinnan i butiken istället bidrottninggelé. Är det någon som har erfarenhet av dessa preparat och vet vad som är bäst i min situation? Är det någon som vet om man kan äta dessa preparat samtidigt som man tar levaxin och trombyl?
God förtsättning! Hoppas att 2013 blir ett bra år för oss alla i tråden.
Ja du kan ta det samtidigt men jag vet inte om BDG är det jag hade valt först (kanske för 10 år sedan). Hellre D3-vit & Omega 3 och hellre akupunktur för ägglossningsrubbningar. Du kan säkert få pergo om du vill!