• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel
    Bambi2 skrev 2013-01-06 19:12:51 följande:
    Hej!
    jag hoppas det är ok att hoppa in med en fråga här? Jag fyllde 40 hösten -12 och har gjort en IVF i Danmark och väntar nu på FET ev. i Februari. Jag undrar om ni kan tipsa om de olika danska klinikerna; vilka säljer 3-pack till dem som redan har fyllt 40? Jag tycker det är lite svårt att tyda många klinikers regler och skulle vilja få tips från er som kanske har erfarenhet av kliniker i Danmark.
    Välkommen! tror att de flesta här som går i DK går på CFC. Där kan du gå till du är 45 och ett 3-pack kostar 36 000 Glad Lycka till!
  • Bambi2

Tack för svar! Jag går på CFC redan och 36000 Dkr för 3-pack är ett bra pris men det känns som att det vore bra att försäkra sig om andra möjligheter innan jag bara kör på, på samma klinik. (Jag är lite besviken på att man får så lite tid att tala med läkarna och att man knappt envolveras i processen. Samtigit gillar jag att de är kostnadseffektiva, deras lokaler är inte flashiga och ligger i Norrebro där jag antar att hyran är lägre. De bedriver forskning och har mycket teknik till sitt förfogande). Nåväl jag har lite tid på mig att fundera.

• raffebo

Apropå ingenting, men 36 tusen är ju billigt om man jämför med Svedala....! Undrar hur det kan vara så billigt (och bra har jag förstått) i Danmark? Jag menar, det är ju ett grannland.

• Bambi2
    raffebo skrev 2013-01-06 19:39:30 följande:
    Apropå ingenting, men 36 tusen är ju billigt om man jämför med Svedala....! Undrar hur det kan vara så billigt (och bra har jag förstått) i Danmark? Jag menar, det är ju ett grannland.
    Ja, det är billigt i jämförelse; ca 41 100 SEK. Vet ej hur det kommer sig, de flesta kliniker i Danmark ligger lite lägre än övriga europeiska länder, både Sverige och England, som jag förstår det. De danska klinikerna har kunder från flera europeiska länder, så det kanske har skapat en viss konkurrenspress på priserna?
  • Zinfandel

Jag tycker det är sååå bra att någon tar upp konkurrensen genom priserna, de är alldeles på tok för höga!!

• Bambi2
    Zinfandel skrev 2013-01-06 20:02:48 följande:
    Jag tycker det är sååå bra att någon tar upp konkurrensen genom priserna, de är alldeles på tok för höga!!
    Puh!, tack Zinfandel, jag var rädd att jag hade gått lite off topic ;) En annan sak jag tycker är bra med danska kliniker är att de har öppet 365 dagar om året. Jag skulle bli galen om jag var tvungen att vänta lydigt över sommarmånaderna eller Jul! Nackdelen är väl att resorna kan ta tid men hittills har det funkat bra för mig. (Jag har berättat för min chef efter att ha hållit min närmsta kollega på halster i månader.)
  • Zinfandel

Precis, jag tycker det hade liiite för pressande att försöka styra mina cykler efter klinikens öppettider och köer, jag vill köra behandlingar när det passar mig, särskilt när det till råga på allt är så dyrt! Svenska kliniker borde liksom anpassa sig efter sina kunder och inte tvärtom, men tyvärr så säger nästan ingen ifrån. 

• MissBoring
    Sunseed skrev 2013-01-06 17:09:54 följande:
    Miss B: Hur går det med äggstockarna? Jobbar dom på?

Tackar som frågar känns som det rör på sig, har sprecis satt 5:e sprutan

Imorgon får vi resa på hur det ser ut. Först blodprov (iof inte svar åå det imorgon) och sen vul... spännande å lite läskigt precis som vanligt!

Susmar jag har skrivit till dig i Falun tråden.

Tyckommig nu blir det spännande. Snart kommer pluset jag kan inte säga jag märkt nån större skillnae mellan de olika progesteronerna.
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2013-01-06 22:31:56 följande:

Tackar som frågar känns som det rör på sig, har sprecis satt 5:e sprutan
    Imorgon får vi resa på hur det ser ut. Först blodprov (iof inte svar åå det imorgon) och sen vul... spännande å lite läskigt precis som vanligt!

Susmar jag har skrivit till dig i Falun tråden.

Tyckommig nu blir det spännande. Snart kommer pluset jag kan inte säga jag märkt nån större skillnae mellan de olika progesteronerna.
    Oh! Hoppas att det har gått bra idag!! 
  • MissBoring

Jo då, sprutdag 6 och en slemhinna på drygt 6 mm. 4 st folikar på 6-7 mm å flera små. Men på dom små fick jag ingen storlek så jag vet inte hur stor chans dom har. Kanske får mer scarnpå fredag för då blir det ett till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?