• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    myran6801 skrev 2012-12-28 19:03:57 följande:
    Inanna Li, tack för grattis!

Sunseed, gullig du är som tänker på mig. Det värmer. Jag lunkar på i förhoppningen att det är ett litet liv som gror. Min Gyn är inte tillbaka förrän 14 jan så jag får vänta tills dess innan jag kan göra vul och ta nytt hcg. Hur går det för dig? Kram
    Då håller jag verkligen tummarna! 

Här rullar det på. Vi har kommit in i vecka 20, men jag har fortfarande svårt att tro på det. Jag får nog helt enkelt förlika mig med att jag kommer att känna så. Men vad jag vet mår vi i alla fall bra. Glad 
  • slemtorsk i din bralla

Tittar in till er och säger grattis till ev nya plus och håller tummarna för att ni andra får uppleva det som jag just nu upplever.

den 28 december kl 14.34 föddes vår dotter, IVF-kliniken på Sahlgrenska hjälpte oss att få henne och förlossningen i Borås var med att "hjälpa henne ut".

Hon kom till världen 2 veckor för tidigt pga jag sattes igång, hade haft otroliga förvärkar i två veckor och i kombination med ett för högt blodtryck så höll jag på att gå under, så jag startades och efter lite olika metoder som misslyckades så kom hon slutligen och då gick det fort.

Hon vägde 3430 och var 49 cm så hon var stor o fin trots tiden (hennes bror som gick full tid vägde mindre och var kortare)
    Hon tog bröstet i stort sett med en gång (något hennes bror ALDRIG gjorde..det funkade inte) och suger så det står härliga till, och hon är en lite "tjattermaja"... är aldrig tyst (som sin mamma) ens när hon sover... hon ligger o småmumlar och får oss att skratta hysteriskt åt hennes små miner och utfall.
    Hon är väldigt snäll (så här långt) och gråter sällan......

Lycka till nu alla ni andra och ge inte upp...

• mba12
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-12-30 04:24:25 följande:
    Tittar in till er och säger grattis till ev nya plus och håller tummarna för att ni andra får uppleva det som jag just nu upplever. den 28 december kl 14.34 föddes vår dotter, IVF-kliniken på Sahlgrenska hjälpte oss att få henne och förlossningen i Borås var med att "hjälpa henne ut". Hon kom till världen 2 veckor för tidigt pga jag sattes igång, hade haft otroliga förvärkar i två veckor och i kombination med ett för högt blodtryck så höll jag på att gå under, så jag startades och efter lite olika metoder som misslyckades så kom hon slutligen och då gick det fort. Hon vägde 3430 och var 49 cm så hon var stor o fin trots tiden (hennes bror som gick full tid vägde mindre och var kortare) Hon tog bröstet i stort sett med en gång (något hennes bror ALDRIG gjorde..det funkade inte) och suger så det står härliga till, och hon är en lite "tjattermaja"... är aldrig tyst (som sin mamma) ens när hon sover... hon ligger o småmumlar och får oss att skratta hysteriskt åt hennes små miner och utfall. Hon är väldigt snäll (så här långt) och gråter sällan...... Lycka till nu alla ni andra och ge inte upp...

Grattis Grattis Grattis Ditt namn kommer jag ihåg men hur gick du till väga och hur gammal du är och hur länge du försökte kommer jag absolut inte ihåg Jag hoppas ni mår bra och ha en riktig Gott Nytt År Kram
  • Lillstoran
    Tittar in till er och säger grattis till ev nya plus och håller tummarna för att ni andra får uppleva det som jag just nu upplever. den 28 december kl 14.34 föddes vår dotter, IVF-kliniken på Sahlgrenska hjälpte oss att få henne och förlossningen i Borås var med att "hjälpa henne ut". Hon kom till världen 2 veckor för tidigt pga jag sattes igång, hade haft otroliga förvärkar i två veckor och i kombination med ett för högt blodtryck så höll jag på att gå under, så jag startades och efter lite olika metoder som misslyckades så kom hon slutligen och då gick det fort. Hon vägde 3430 och var 49 cm så hon var stor o fin trots tiden (hennes bror som gick full tid vägde mindre och var kortare) Hon tog bröstet i stort sett med en gång (något hennes bror ALDRIG gjorde..det funkade inte) och suger så det står härliga till, och hon är en lite "tjattermaja"... är aldrig tyst (som sin mamma) ens när hon sover... hon ligger o småmumlar och får oss att skratta hysteriskt åt hennes små miner och utfall. Hon är väldigt snäll (så här långt) och gråter sällan...... Lycka till nu alla ni andra och ge inte upp...

Grattis, grattis Slemtorsk! Vi har setts i andra trådar, minns att du var gravid men minns inte hur långt det var kvar. Själv börjar det närma sig för mig också....BF 20/1 - 2013, men det blir på mitt önskemål planerat kejsarsnitt på Karolinska Sjukhuset den 15 januari 2013. Dvs. 5 dagar före BF för att undvika att det sätter igång. Karolinska känns tryggt på något sätt, det känns "hemma". IVF - kliniken på Karolinska (för er som inte vet är Huddinge och Karolinska samma sak "tillhör allmänbildningen att känna till" om jag tidigare skrivit Huddinge) hjälpte oss att få henne (jag väntar en flicka) och det blir Karolinska som kommer att göra kejsarsnittet. Vad glad jag blir för din skull!
  • Sunseed
    Tittar in till er och säger grattis till ev nya plus och håller tummarna för att ni andra får uppleva det som jag just nu upplever.

den 28 december kl 14.34 föddes vår dotter, IVF-kliniken på Sahlgrenska hjälpte oss att få henne och förlossningen i Borås var med att "hjälpa henne ut".

Hon kom till världen 2 veckor för tidigt pga jag sattes igång, hade haft otroliga förvärkar i två veckor och i kombination med ett för högt blodtryck så höll jag på att gå under, så jag startades och efter lite olika metoder som misslyckades så kom hon slutligen och då gick det fort.

Hon vägde 3430 och var 49 cm så hon var stor o fin trots tiden (hennes bror som gick full tid vägde mindre och var kortare)
    Hon tog bröstet i stort sett med en gång (något hennes bror ALDRIG gjorde..det funkade inte) och suger så det står härliga till, och hon är en lite "tjattermaja"... är aldrig tyst (som sin mamma) ens när hon sover... hon ligger o småmumlar och får oss att skratta hysteriskt åt hennes små miner och utfall.
    Hon är väldigt snäll (så här långt) och gråter sällan......

Lycka till nu alla ni andra och ge inte upp...
    Hjärta
    Jag blir både varm och glad när jag läser din berättelse och så GLAD för din/er skull att ni nu har henne hos er. Vilken känsla!
    Ett stort GRATTIS!  
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2012-12-30 10:09:07 följande:
    Grattis Slemmis!
    Hur går det för dig? Laddar du för sprutstart?
  • tjorven01

Jaaa undrar oxå hur det går för alla
    Finns det någon lista att uppdatera?
    Önskar såååå att ni alla ska få era efterlängtade bebisar 2013 heja heja

• MissBoring
    Sunseed skrev 2012-12-30 10:19:57 följande:
    Hur går det för dig? Laddar du för sprutstart?

Jajamän här laddas mentalt för sprutstart!! Ska bli så skönt att få minska på sprayandet och att det snart är dags att genomföra det hela.

2 dagar kvar sen sitter jag med darrande läpp å ska trycka i mig all menopur :D tänk att jag riktigt längtar
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?