• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Bengalen

Glömde skriva att det tar max ett par timmar att tina ett fruset embryo. Vet många där de har tinat upp ett som sen inte har klarat sig och då tagit fram ett nytt ur frysen.

• turlid70

Jätte grattis Mamma gås till sonen! Vackert namn har ni valt. Så roligt att allting gick bra och prinsen är här nu. Stor stor lycka till! Kramar till er.

• Bambi2

Tack för svar! Oj! Inte ägglossning vid progynon?? Det hade varit skönt om kliniken hade sagt det. Vad är det som avgör om man blir stimulerad med Progynon eller inte inför FET? Trodde alla vi lite äldre blev stimulerade.

• Bengalen
    Bambi2 skrev 2013-02-11 20:27:20 följande:
    Tack för svar! Oj! Inte ägglossning vid progynon?? Det hade varit skönt om kliniken hade sagt det. Vad är det som avgör om man blir stimulerad med Progynon eller inte inför FET? Trodde alla vi lite äldre blev stimulerade.
    Numera blir det vanligare och vanligare att man gör ostimulerade FET men det är bara de som har regelbundna  cykler som får göra det, för vanskligt annars.
    Vid stimulerat FET spelar återföringsdagen inte lika stor roll som vid ostimulerat. 
  • turlid70

Bambi du fick bra svar där.

Själv gjorde jag 3 FET tidigare, ostimulerade alla. Hade fått VUL bara en gång, dagen efter utslaget på stickan, dagen som räknades då som ÄL samt dag 0 för embryot. Fick tillbaka embryot på dag 5, 6 och 2 sista gången. 

Jag har haft mycket regelbunden cykel och det fanns ingen anledning att göra flera VUL, men nu vill jag ha det och min klinik lovade att jag får det på morgonen på FET dagen innan de tinnar upp embryot.

• turlid70
    Sunseed skrev 2013-02-11 10:46:46 följande:
    Hur går det för dig?

Jag var precis lika osäker som du om jag borde göra FET då när det blev så snurrigt med ÄL-testerna. Men efter VUL såg allt fint ut så vi kunde planera in det som tänkt. Hoppas att du får hjälp idag att fatta ett riktigt beslut. Håller tummarna! 
    Det blir ingen FET imorgon, för att det var för osäkert utslag i lördags, säger CVL, själv tänker jag att jag kanske missade min ÄL, jag borde börja testa redan i onsdags för att jag kände av min ÄL redan i torsdags/fredag och då tänkte jag vad konstigt att jag kände av den så tidigt, det borde komma senare, men i söndags kände jag inget om det skulle varit ÄL då rå. Får se när min mens dyker upp. 

Så att om jag missade testa själv så är det för sent, vi har bara 2 dagars embryon, annars hade jag ingen ÄL denna månad och kliniken avråder från FET, ingen idé att tjata om något VUL, för att jag kunde inget annat än att hålla med dem. Funkar det inte nästa månad då blir det stimulerat. 
  • turlid70
    rudbeckia skrev 2013-02-09 16:01:43 följande:
    I dag är det sprut start för min del, börjar kännas lite nervöst. Så om allt går vägen så blir det ÄP om lite mer än 1 1/2 vecka.
    Lycka till!
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2013-02-11 20:46:34 följande:
    Det blir ingen FET imorgon, för att det var för osäkert utslag i lördags, säger CVL, själv tänker jag att jag kanske missade min ÄL, jag borde börja testa redan i onsdags för att jag kände av min ÄL redan i torsdags/fredag och då tänkte jag vad konstigt att jag kände av den så tidigt, det borde komma senare, men i söndags kände jag inget om det skulle varit ÄL då rå. Får se när min mens dyker upp. 

Så att om jag missade testa själv så är det för sent, vi har bara 2 dagars embryon, annars hade jag ingen ÄL denna månad och kliniken avråder från FET, ingen idé att tjata om något VUL, för att jag kunde inget annat än att hålla med dem. Funkar det inte nästa månad då blir det stimulerat. 
    Bra beslut. Då hoppas jag att du får utslag nästa månad. Mina ÄL har varierat väldigt vid de olika FET. Första gången sa kliniken att jag skulle börja testa dag 11, men jag började dag 9 och fick utslag ganska snart efter det. Sista gången fick jag ÄL på dag 14. Så jag kände verkligen att det var bäst att börja testa tidigare än kliniken föreslog.

Jag håller alla tummar för dig.

Och till Bambi vill jag än en gång be om ursäkt. Jag har gjort ostimulerade FET så det var det jag utgick ifrån (förutom att jag fick efterbehandling). 
  • Bambi2

Sunseed! Ingen fara, jag är så tacksam för svar! Borde ha googlat Progynon innan.. det kommer upp "ägglossning trots Progynon" som främsta sökträff. Så redan där hade jag kunnat förstå att ÄL ska utebli vid progynon. Men jag förstår åndå inte varför ni som gör FET i ostimulerad cykel måste få ägglossning för att kunna göra FET. Räcker det inte om slemhinan är tillräckligt tjock? Det är väl det som är avgörande?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?