• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    rudbeckia skrev 2013-02-12 20:17:15 följande:
    En undran, är det någon som har fått symtom illamående när ni har börjat ta Puregon sprutan?
    Har själv börjat må illa sen jag började ta sprutan.
    Jag har mått illa genom alla IVF:er och även efter insättning (av hormonerna).
  • Ania Kasia

Hejsan! Nu var det längesedan jag var här, men tänker ofta på alla er som kämpar! Vi hade ju turen att plussa tidigt i höstas och väntar nu på planerat kejsarsnitt den 2 maj. Vi väntar en liten pojke! :) Uppdaterar listan lite!

**VI SOM VÄNTAR PÅ NYA MÖJLIGHETER**
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.
    Susmar, 40, ICSI 1-2 testad minus, ICSI 3-4 kom ej till ET
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL , 2a FET ev den 3 feb-2013
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10

Cice, 42 år
    , IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8
    Bengalen 39 år: 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3 IVF/japanen på CFC varav 1 ET, ny japan med sprutstart 29/9

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Turlid, 42 år, Norrtälje, IVF2 FET1 på CvL i mars
    Rudbeckia, 41år Göteborg, syskonförsök IVF 1, 2 misslyckade FET med ågg från förra omgången.

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Ania Kasia 39 år, Uppsala RPC 1:a FET med blasto. BF är 9 maj -13. Planerat snitt 2 maj 2013. En pojke. Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. Väntar en pojke. BF 19 maj 2013 Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 3 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). BF ca 2 juni

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS.
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13. Wille kom genom plan KS 6/2

• snorpan02

Hej
    kastar in en liten fråga här för jag är lite lat ikväll o orkar inte leta bakåt i tråden..får se om ngn orkar svara.

Fick en positiv överraskning i fredags, min gyn ringde och berättade att mitt AMH är 1,2 vilket är högre än tidigare bara det är otroligt tycker jag. Jag och mannen börjar bli lite sugna på Falun som känns lite mer intresserade av prova ngt annorlunda doc tyckte vår hemmagyn att det inte är någon skillnad på Linne eller Falun, så vad tycker ni andra, är det någon som bytt? DHEA är det någon härinne som tycker att det hjälpt, jag fick ju ut 20 ägg sist varav 12 blev befruktade och 6 st klarade sig vilket var ett väldigt bra resultat enl CvL, men är DHEA en boost som gör att det blir ännu bättre?

Linne har sagt ja till en behandling till med bedömning 10-20% chans att lyckas, vilka procent har ni andra fått?
    Ska ringa Falun imorgon o fråga vad de tycker. 

ja nu blev det mycket frågor men jag var så inställd på att mitt AMH hade rasat totalt och min gyn blev lika överraskad han så jag o mannen hade liksom ställt in oss på att vi skulle avsluta vårt ivfliv men nu vill vi nog ta chansen en sista gång.

Tips om allt möjligt i denna sits mottages tacksamt, jag vill få plus

kram              

• underverket 06

snorpan 02: Vilket bra värde på AMH 1,2. Vilket värde hade du tidigare?Hur gammal är du? Jag hade 0,8 sista gången jag tog provet o det var för ca 1 år sedan. Vi gör nu vårt sista försök på CvL.: Började spraya för knappt 2 veckor sedan. Senaste gången vi gjorde IVF, i maj 2012 fick vi en procentsats på 20-25%. Undrar varför du fått lägre med bättre AMH värde? Har du barn sedan tidigare? Att man fått ett barn höjer ju atomatiskt chanserna enligt CvL iallafall, sedan är det väl spermierna, kvaliteten på äggen, kvinnans ålder som tas med, hur äggstockarna ser ut+ något mer kanske. Vet inte alla variabler som tas med.

• hemulen

Snorpan, du verkar ju ha en bra äggreserv om du fick ut 20 ägg och 6 st blev fina embryon! Har ni satt in alla dessa? Har du eller har du haft PCO när du var yngre? Man brukar få många ägg då även som äldre... DHEA ska ju förbättra äggkvaliten och minska risken för missfall. Jag åt det inför mitt sista försök. Man ska vara lite försiktigt om man har PCO, då man redan kan ha förhöjda testosteronnivåer. DHEA ökar på både östrogen och testosteronhalterna. Jag har haft "PCO-light" som yngre men nu när jag är 39 år och har helt regelbundna cykler till skillnad från när jag var yngre samt att ul visar inte längre polycystiska ovarier så klassade jag in mig i kategorin som skulle kunna ha nytta av DHEA...

Sista gången jag gjorde IVF fick jag ett protokoll anpassat för PCO-kvinnor (fråga mig inte varför jag inte fick det tidigare, antagligen för att läkarna aldrig kollat FSH/LH eller frågat mig ordentligt om min menscykel.... Morr). Jag hade då också ätit DHEA. Av 9 (eller 10, minns inte) ägg blev 6 befruktade och alla blev fina embryon! 2 till mig och 4 till frysen. Båda två tog sig och jag är nu i v26

En stor kram till alla som kämpar här, det var länge sedan jag "såg" flera av er!

• Bambi2

Hemulen! Vad roligt att se dig här igen!
    Jag har redan tidigare diskuterat IVF vid tidigare mild PCO eftersom jag har så väldigt lik historia men gärna drar lärdom av andra så jag kanske slipper göra allt för många IVF'er. Nu har jag läst din profil igen och ser att du alltid fått mycket låga doser FSH, även innan de tog hänsyn till din tigare PCO - hur kommer det sig? Förvisso verkar det ha varit en korrekt bedömning eftersom du ändå alltid fått ut bra med ägg och många till frysen. Tror du att det bara var Dhea som gjorde att embryona tog sig vid sista IVF'en eller kan det ha haft med den ändrade IVF- behandlingen att göra? Det var ju ganska mycket som ändrades till sista behandlingen och naturligtvis kan du inte säga vad som gjorde skillnad men jag undrar vilket av följande som ordinerades med särkild hänsyn till tidigare PCO-diagnos: Nedreglering med lång metod, Annat FSH-preparat eller Pregnyl istället för Ovitrell ?

Jag har börjat ta Dhea men har dessvärre inte lyckats övertala någon att skriva remiss på testosteronblodprov. När jag skulle göra VUL cd 3 för att se att slemhinnan var tunn innan stimulering inför FET, visade det sig att slemhinnan var 6,5 mm istället för 3 mm. Jag blev lite rädd att det kan ha varit Dhea som ökat på slemhinnan då den faktiskt ska vara tunn. Jag sänkte dosen och sköt upp FET och hoppas nästa cykel är bättre. Det kändes plötsligt som förr i tiden då mensen ofta var sen, varje cykel var olik den andra och många troligtvis helt utan ÄL. Men kanske är det IVF'en som har stökat till det.

Kramar!

• Veronica1

Hej på er!

Jag har fortfarande kvar den här tråden i mina favoriter Glad är ofta in & läser hur det går för er. Beundrar er för erat kämpande, man ska inte ge upp!
    Vi åker till Prag förmodligen i mitten på April & gör EA/ED, vi ser verkligen framemot det.

Ha det gott allihopa & LYCKA TILL!!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?