• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed
    rudbeckia skrev 2013-02-24 17:12:29 följande:
    Mitt ägg hade överlevt, hade bra status och jag fick tillbaka det idag. Så nu väntar 2 veckor av "hemsk" väntan .

Förklaringen till att bara ett av 13 hade klarat sig var att 5-6 hade blivit befruktade men av flera sperimer därav hade de blivit otjänliga att använda. Om det inte går vägen den här gången och ska göra en ny vända med IVF så får vi göra det med ISCI för att förhindra det. Det känns mycket bättre nu när de förklarat vad som hänt och att det går att undvika + att vi har en bra prognos om vi gör ett nytt försök.

Vad skönt att det fanns en förklaring. Då finns det stora hopp. Vad glad jag bliratt höra det. Ruva på. Vem vet, det kanske är överlevaren du har i magen nu! :) Heja!
  • rudbeckia
    Sunseed skrev 2013-02-26 10:09:12 följande:

Vad skönt att det fanns en förklaring. Då finns det stora hopp. Vad glad jag bliratt höra det. Ruva på. Vem vet, det kanske är överlevaren du har i magen nu! :) Heja!
    Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången... hoppas hoppas.... det har varit så mycket som har strulat under det här syskonförsöket.

Just nu är jag på RD 2 oc börjar känna av överstimuleringssymtom, magen är uppsväld som en balong och väldigt öm. Hoppas just nu på att det ska stanna av, förra gången var det riktigt jobbigt på RD 6 och framöver så just nu går jag bara runt och analyserar hur jag mår, kan inte låta bli.
  • snorpan02

Hej

Underverket, detta är min 6e ivf, har även gjort 3 inseminationer innan och i höstas gjorde vi vår 1a FET, nu sist så blev det inget. Jag har 2 barn sedan tidigare, tyvärr med en man som inte bryr sig ett dugg om sina 2 första barn, han har gått vidare o ska nu bli pappa för 4e gången med sin nya. Känns skitjobbigt då min man nu inte har fått chansen att bli pappa, han bryr sig mer om mina barn än vad deras pappa gör. 

Men så är det i livet så nu håller vi tummarna och stort lycka till nu, vi hörs igen

• underverket 06

Snorpan: Du går ju också på CvL. Vi har också funderat på att byta, men samtidigt verkar det krångligt o så är de realtivt billiga om man jämför med Stockholms klinikerna. Samtidigt är de inte villiga att prova något nytt, men vi har ju ändå lyckats få ett barn med deras hjälp. Då körde vi långa metoden med menopur o det gick ju bra. Så eftersom det lyckats en gång utan hjälp med blodförtunnande DHEA etc så vet jag inte om det skulle hjälpa att mixtra med det. Vissaa läkare där är lite dryga men andra underbara o sköterskorna gillar jag skarpt de flesta.

• turlid70

Sunseed, när började du med progynom? I Packsedel står att man ska börja påcykeldag 5, jag har passerat den men det är fortfarande ca 1 vecka kvar till återföring, dags att börja ta den kanske?

• Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-03 16:53:31 följande:
    Sunseed, när började du med progynom? I Packsedel står att man ska börja påcykeldag 5, jag har passerat den men det är fortfarande ca 1 vecka kvar till återföring, dags att börja ta den kanske?
    Jag började först vid återföringen för jag fick receptet vid FET. 
    Någon annan kanske vet mer om varför det är olika!

Vad spännande att du snart ska ruva. Solig 
  • Sunseed

turlid: När jag googlar lite verkar jag vara en av få som har börjat så sent så du kan säkert börja nu! Ring kliniken imorgon och fråga annars!

• Vi 5

Hej på er alla, det var länge sedan jag kikade in här men jag tänkte uppdatera mig lite om hur ni har det

Mamma gås varmt grattis till er son!

Nu syskon, åh vad roligt att se dig och skönt att höra att ni mår bra och formar er efter livet och att du kan njuta av man och dotter! .   

Bengalen, jag tänker ofta på dig och undrar hur det går!? 

Rudbeckia, åh hoppas på en lite stark överlevare nu!

Ypke, du låter så lugn och samlad nu tycker jag, jag önskar dig varmt lycka till med ÄD och hoppas få uppdatering från dig framöver!

Zin, hoppas på uppdatering från dig med! Härligt med bra värden!

Hemulen dig ser jag ju i andra trådar, men önskar dig all lycka här med!    

Turlig, spännande med syskonförsök för er!

Underverket, så det blev fler försök, jag förstår dig verkligen, det är så svårt att låta bli att fortsätta hoppas. Jag önskar all lycka till med detta försök!   

snorpan, så fint med så bra AMH, jag håller tummarna för detta försök för er! 

Här har jag glada nyheter. Vi skulle göra vårt 4e och sista IVF i januari var det tänkt. Jag är nu 41,5 år och nu i december blev jag gravid på egen hand. Det slutade dock med mf redan v6. MEN märkligt nog blev jag gravid direkt i cykeln efter även det på egen hand. Nu är jag i v6+5 och känner mig försiktigt optimistisk. Jag mår nämligen denna gång superilla, det har jag inte gjort vid något av mina missfall. Men det kan förstås gå fel när som helst, så jag går förstås runt och är livrädd för mf hela tiden.  Det jag iaf kan tänka är att hittills verkar det iaf gå bra. Jag tror i mitt fall verkligen att det beror på DHEA som jag ätit sedan i juni. Att bli gravid två gånger på raken efter nästan 3 års försök med bara ett mf efter första IVFet som resultat tycker jag tyder på det. Så jag är glad och orolig på samma gång och mest av allt mår jag så bedrövligt illa, vilket jag är enormt tacksam för!    

Vinkar till er alla!            

• Vi 5

Sunseed, mitt inlägg till dig försvann visst när jag kopierade. Jag vill säga att jag ofta tänker på dig och jag följer din blogg varje vecka. Du har verkligen verkligen fått kämpa med många motgångar, och jag beundrar din kämpaglöd, och förstår att det verkligen är tufft! Många lycka till kramar från mig!

• turlid70
    Sunseed skrev 2013-03-03 17:10:06 följande:
    turlid: När jag googlar lite verkar jag vara en av få som har börjat så sent så du kan säkert börja nu! Ring kliniken imorgon och fråga annars!
    Tack Sunseed, jag ringer inte, då säger dem bara att jag inte behöver ta extra hormoner, så jag börjar imorgon på egen bevåg, ska se om jag kan dela tabletten och börja med halva dosen.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?