• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Prickigchokladmal
    snorpan02 skrev 2013-02-19 20:55:48 följande:
    Hej
    kastar in en liten fråga här för jag är lite lat ikväll o orkar inte leta bakåt i tråden..får se om ngn orkar svara.

Fick en positiv överraskning i fredags, min gyn ringde och berättade att mitt AMH är 1,2 vilket är högre än tidigare bara det är otroligt tycker jag. Jag och mannen börjar bli lite sugna på Falun som känns lite mer intresserade av prova ngt annorlunda doc tyckte vår hemmagyn att det inte är någon skillnad på Linne eller Falun, så vad tycker ni andra, är det någon som bytt? DHEA är det någon härinne som tycker att det hjälpt, jag fick ju ut 20 ägg sist varav 12 blev befruktade och 6 st klarade sig vilket var ett väldigt bra resultat enl CvL, men är DHEA en boost som gör att det blir ännu bättre?

Linne har sagt ja till en behandling till med bedömning 10-20% chans att lyckas, vilka procent har ni andra fått?
    Ska ringa Falun imorgon o fråga vad de tycker. 

ja nu blev det mycket frågor men jag var så inställd på att mitt AMH hade rasat totalt och min gyn blev lika överraskad han så jag o mannen hade liksom ställt in oss på att vi skulle avsluta vårt ivfliv men nu vill vi nog ta chansen en sista gång.

Tips om allt möjligt i denna sits mottages tacksamt, jag vill få plus

kram              
    Hej Snorpan,
  • Prickigchokladmal

Prickigchokladmal skrev 2013-02-20 18:59:38 följande:

Hej, Försökte citera ett inlägg nyss men jag råkade skriva in en sidfot istället.

Hursom: Tänkte svara dig Snorpan angående Linné eller Falun. Jag har iof inte gått i Falun men väl Linne. Jag skulle lätt pröva någon annan klinik än Linné. Tycker de verkar sätta stolthet i att inte pröva något nytt. Dessutom tycker jag att hälften av läkarna jag träffat där har varit riktigt otrevliga. Barnmorskorna har varit jättegulliga men läkarna har jag ogillat skarpt. Hade det inte varit för att vi hamnade där via vårdgarantin skulle jag bytt efter min första ivf (har gjort två ET och ett antal frysförsök).

• Sunseed
    Prickigchokladmal skrev 2013-02-20 19:05:55 följande:

Hej, Försökte citera ett inlägg nyss men jag råkade skriva in en sidfot istället.

Hursom: Tänkte svara dig Snorpan angående Linné eller Falun. Jag har iof inte gått i Falun men väl Linne. Jag skulle lätt pröva någon annan klinik än Linné. Tycker de verkar sätta stolthet i att inte pröva något nytt. Dessutom tycker jag att hälften av läkarna jag träffat där har varit riktigt otrevliga. Barnmorskorna har varit jättegulliga men läkarna har jag ogillat skarpt. Hade det inte varit för att vi hamnade där via vårdgarantin skulle jag bytt efter min första ivf (har gjort två ET och ett antal frysförsök).

Mamma Gås skickade ett personligt brev till Falun med lite önskemål om behandling/efterbehandling och fick gehör. Om hon läser här kan hon kanske berätta mer, för jag minns inte exakt vad det var hon fick igenom, förutom kortison. Något mer var det om jag inte minns fel. 
  • hemulen

Hej Zin ?! Hur är allt med dig? Något försök på gång?

Bambi, roligt att se dig också . Långa protokollet med Menopur, samt Pregnyl för äl var det som de rekommenderade vid PCO. Alla de preparaten ska ge mognare ägg. Jag vet inte hur de kom fram till den låga startdosen, jag tror att de har det som standard vid första försöket och så svarade jag bra på det.

Har du läst i DHEA tråden? Där är följer som liksom du upplevt att slemhinnan varit för tjock... Det verkar som att det kanske finns ett samband där?

• Bambi2

Hemulen - Jag skrev om det i Dhea-tråden när jag hade tusen frågor att ta ställning till, bl.a. huruvida jag skulle skjuta upp min FET eller inte och försökte beräkna tidpunkten för FET och en massa annnat så det drunknade nog i alla frågor jag hade. Jag fick ett svar om att dhea kan hjälpa att bygga på slemhinnan. (-Men för min del skulle ju slemhinnan först bli tunn innan den byggdes på med Progynon!) Eftersom jag är singel behandlas jag av dansk klinik som rignde när jag var på tunnelbanan och på min mammas jobb andra gången och de tyckte bara jag skulle fortsätta att gå på VUL var dag och vänta på att slemhinnan skulle bli tunn... och min ordinarie gyn, en av de få som hjälper singlar jobbar inte varje dag. Så det var stressigt och irriterande allting. Jag hoppas bara min cykel stabiliserar sig nu, så jag slipper allt krångel.
    Tack för svar ang. din behandling! Jag ska försöka fråga min klinik om det även om de sist bara fnös åt mig när jag sa att jag tidigare hade haft PCO-äggstockar, de vet allt bäst och blir mest irriterade om man ställer frågor, än mindre verkar de tåla egna idéer). Och om det går slipper jag gärna långa metoden eftersom jag tror att en nedreglering vore hemskt (mår som sämst efter mens och som bäst runt ägglossning och därefter, samt när jag FSH-stimulerades). Men jag ska definitivt ta upp det ändå! Fr.a. Pregnyl.
    Det är extra trevligt att läsa om att det fortskrider bra med din graviditet, då jag följt dig lite.
    Kramar!

• hemulen

Zin, mitt hjärta från mobilen förvandlades till ?!... Det var ju inte alls meningen :-\

• Zinfandel

Hej Hemulen! HjärtaFlört Jodå, värdena är äntligen stabila efter mååånga om och men (tjejer dyk ner i era värden!!) så kanske har vi en chans snart igen!

• hemulen

Härligt Zin, bra kämpat! Hjärta (där kom det Glad). Jag beundrar ditt tålamod att vänta in bra värden... Det är något jag inte riktigt har/ har haft, men det är ju såå värt det!

Snorpan, jag vet inte varför man gör långa protokollet vid PCO men kan tänka mig att det är just för att PCOare ofta har utebliven ÄL och då byggs slemhinnan på och blir jättetjock innan en mycket försenad och riklig blödning kommer. Så var det för mig då jag var yngre, blödde ca var 60e dag...

Är det förresten någon som är intresserad av ett gäng äl-tester? Jag har 2 st Clearblue digital, 11 st RFSU stickor och 2 av de billigaste från "testabilligt.se"? Inboxa om du är intresserad.

• Inanna Li

mamma gås - Grattis till sonen Wille! Fint namn! Mtt lilla kusinbarn heter också så!

turlid - Lycka till med kommande FET! Tänk att din son redan är 13 månader!

• Mamma gås

Tack Innana Li Solig

Snorpan - Som Sunseed skriver så bytte vi från Linné till Falun efter att ha gjort tre färskförsök + ett frysförsök på Linné. Jag hade önskemål om att få prova en gång med kortisonbehandling, samt efterbehandling med Fragmin och/eller Trombyl, vilket jag även hade som önskemål på Linné men där fick jag blankt nej. Falun däremot tyckte det var en självklarhet eftersom jag fått två tidiga missfall (biokemiska), samt ett sent uteblivet missfall i graviditetsvecka 16.

Jag hade ju även ätit DHEA på eget bevåg en tid innan vårt försök i Falun. Jag åt Trombyl tills jag plussade och sprutade Fragmin fram till graviditetsvecka 16/17. Personligen skulle jag inte tveka att byta, för jag tänker att klinikerna (oavsett vilken man byter till) arbetar olika så vad finns det att förlora egentligen..? Men det är min åsikt. Lycka till!!

Kram till alla kämpare! Hjärta       

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?