• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Vi4, vilka underbara nyheter, jag är så glad för din skull SkrattandeSoligHjärta. Jätte grattis!!!!! Nu håller jag tummarna att det går vägen för er denna gång. Kram {#emotions_dlg.flower}

• Fjällsippan

Vi 4: vilka fantastiska nyheter! Wow, jättegrattis!!!!

Turlid: sakta i backarna med Progynonet (tror jag!). Vid stimulerad FET börjar med med Progynon i början på cykeln, den hämmar dock ägglossningen men bygger upp slemhinnan så FET bestäms då inte genom ÄL-tester utan via VUL. Däremot kan man ta Progynon som stöd efter återföringen (som Sunseed har gjort). Om du börjar nu är det risk att du rör till det för ägglossningen. Den här infon fick jag från min läkare, rätta mig någon om ni har ordinerats på annat sätt.

Hej alla Hjärta! Kikar in till er titt som tätt, men har själv kämpat med att vänja mig vid tanken/känslan av att det inte blir fler försök för våran del. Det har varit svårt efter alla år av behandlingar, därför har jag inte varit aktiv. Men ni ska veta att jag tänker på er. Ofta!!!

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2013-03-03 20:18:12 följande:
    Här har jag glada nyheter. Vi skulle göra vårt 4e och sista IVF i januari var det tänkt. Jag är nu 41,5 år och nu i december blev jag gravid på egen hand. Det slutade dock med mf redan v6. MEN märkligt nog blev jag gravid direkt i cykeln efter även det på egen hand. Nu är jag i v6+5 och känner mig försiktigt optimistisk. Jag mår nämligen denna gång superilla, det har jag inte gjort vid något av mina missfall. Men det kan förstås gå fel när som helst, så jag går förstås runt och är livrädd för mf hela tiden.  Det jag iaf kan tänka är att hittills verkar det iaf gå bra. Jag tror i mitt fall verkligen att det beror på DHEA som jag ätit sedan i juni. Att bli gravid två gånger på raken efter nästan 3 års försök med bara ett mf efter första IVFet som resultat tycker jag tyder på det. Så jag är glad och orolig på samma gång och mest av allt mår jag så bedrövligt illa, vilket jag är enormt tacksam för!    

Vinkar till er alla!            
    Men åh, det är ju helt fantastiskt och underbart! Jag blir så glad och lycklig när jag läser att du är gravid. Det är klart att det ska gå vägen nu. Ett stort grattis. Hjärta
    Vi 4 skrev 2013-03-03 20:26:09 följande:
    Sunseed, mitt inlägg till dig försvann visst när jag kopierade. Jag vill säga att jag ofta tänker på dig och jag följer din blogg varje vecka. Du har verkligen verkligen fått kämpa med många motgångar, och jag beundrar din kämpaglöd, och förstår att det verkligen är tufft! Många lycka till kramar från mig!
    Tusen tack vad gulligt. Trots alla motgångar före och under graviditeten så är jag faktiskt lyckligare än vad jag har varit på många år. Jag har t o m slutat med min lågdos Fluoxetin mot smärta och nedstämdhet. Plötsligt för ett par veckor sedan slutade jag bara. Jag har lyckorus och känner mig hög på livet ändå. Det kan låta konstigt när man ligger och behandlas för blodproppar i lungan, men jag är bara så tacksam för all hjälp jag fått och för att Lillplupp mår bra. Det är första gången under graviditeten som jag tror på ATT det här kommer att gå bra. Solig

Och nu ska det gå bra för dig också!
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-03 20:46:14 följande:
    Tack Sunseed, jag ringer inte, då säger dem bara att jag inte behöver ta extra hormoner, så jag börjar imorgon på egen bevåg, ska se om jag kan dela tabletten och börja med halva dosen.
    Åh! Stopp lite! Läs Fjällsippans inlägg. Det var det jag tyckte var konstigt, att det verkar så olika. Jag har kört ostimulerade FET och då börjar man på kvällen efter insättning.
    Fjällsippan skrev 2013-03-03 21:25:57 följande:
    Turlid: sakta i backarna med Progynonet (tror jag!). Vid stimulerad FET börjar med med Progynon i början på cykeln, den hämmar dock ägglossningen men bygger upp slemhinnan så FET bestäms då inte genom ÄL-tester utan via VUL. Däremot kan man ta Progynon som stöd efter återföringen (som Sunseed har gjort). Om du börjar nu är det risk att du rör till det för ägglossningen. Den här infon fick jag från min läkare, rätta mig någon om ni har ordinerats på annat sätt.

Hej alla Hjärta! Kikar in till er titt som tätt, men har själv kämpat med att vänja mig vid tanken/känslan av att det inte blir fler försök för våran del. Det har varit svårt efter alla år av behandlingar, därför har jag inte varit aktiv. Men ni ska veta att jag tänker på er. Ofta!!!
    Tack för förtydligandet om Progynon. Precis som du skriver har jag alltid börjat efter återföring, både vid ET och FET.

Hur mår du? Känns det okej med tanken på att livet tar en annan väg?  Hjärta

• Vi 5

Åh tack vad gulliga ni är, jag blir alldeles rörd!

Fjällsippan, åh jag trodde inte du läste här alls längre! Så glad jag blev av att se dig! Men jag förstår att du inte landat i livet efter alla behandlingar än. Det tror jag vi alla kommer att få kämpa med mer eller mindre och med lite olika fokus beroende på om vi nått vårt mål eller inte. Jag hoppas förstås på att mirakel ska ske, men om det inte gör det så hoppas jag att du kommer att känna att du har gjort allt du kan och att livet blir så bra det bara kan bli Hjärta

Sunseed, ja jag förstod att du känner dig mer levande och mer lycklig än på länge och jag unnar dig det SÅ mycket.  Jag har känt igen mycket av dina beskrivningar om de smärtor och besvär du haft under graviditeten och även innan och verkligen lidit med dig. Men nu när det kommit till lungproppar med så ligger jag i lä Skämt åsido så är det ju verkligen jätteläskigt och märkligt att de inte såg det tidigare. Och jag är verkligen glad att du kan känna lyckan och att du mår bättre än på länge! Nu är det inte så långt kvar till ni får träffa lillplupp, håll ut!  

• turlid70

Åh, men tack Fjällis, du är som alltid mest påläst! Hjärta Tack Sunseed!

Det var nära att jag tog en tablett idag, försökte bara räkna ut bästa tid mellan alla andra intag. Nu vänar jag förstås till återföringsdagen.

Tror att jag känner av att min ÄL är på g, kanske för att det inte blev någon förra månaden, börjar testa med stickor imorgon.

• Sunseed
    turlid70 skrev 2013-03-04 10:33:32 följande:
    Åh, men tack Fjällis, du är som alltid mest påläst! Hjärta Tack Sunseed!

Det var nära att jag tog en tablett idag, försökte bara räkna ut bästa tid mellan alla andra intag. Nu vänar jag förstås till återföringsdagen.

Tror att jag känner av att min ÄL är på g, kanske för att det inte blev någon förra månaden, börjar testa med stickor imorgon.
    Lycka till! Vi är med dig! :)
  • turlid70
    Sunseed skrev 2013-03-04 12:25:18 följande:
    Lycka till! Vi är med dig! :)
    Tack, hade inte klarat mig utan er. Nu väntar jag på en glad gubbe, ingen idag, kanske imorgon. Men har drabbats av värsta influensa, typiskt. Vad händer nu tror ni, är det bäst att vänta till nästa månad?
  • underverket 06

9 äggblåsor på sprutdag 7, så såg det ut på mitt vul idag. Blåsorna ganska små, från 6-11. Får höra vad kliniken säger imorgon när de ringer, hur länge jag ska spruta. Kör den långa varianten, men slutade spraya vid sprutstart. Detta var en ny variant som ger bra resultat på äldre kvinnor. Är ändå nöjd med 9 äggblåsor. Är ju trots allt snart 43.Ser det ändå inte ganska bra ut, eller vad tror ni andra?  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?