Inlägg från: MissBoring
|
-
-
När man tempar, hur länge ska tempen va höjd efter äl? och brukar den höja sig ytterligare efter ett par dagar?
-
mamman0301 skrev 2012-04-04 10:24:58 följande:Men tjejer , jag gjorde ett gravtest nu bara för att kolla att det var kört, men det blev plus. Så nu hoppas jag att det bruna vill försvinna o att det inte är början till tidigt missfall.
Men vad fantastiskt då är det säkert en sån där nid blödning! Hoppas å håller tummarna för det! -
Skytten skrev 2012-04-04 10:11:09 följande:Hej alla gulliga som undrat hur det går för mig! Jag blir ju lite rörd när jag ser det ni skrivit. Ursäkta väntan men jag är ute på påskresa och inte hunnit koppla upp förrän nu. Så här är jag nu i fjällen, inte ett apotek på mååånga mils avstånd och jag har bara tagit med ett graviditetstest. Så jag ska härda ut och vänta till TD 7 april. Värken i kroppen fortsätter men finnen på hakan är borta. Så jag hör av mig igen till helgen...eller tidigare om mensen kommer. Kram!
Meeeen vilken dålig planering suck får väl vänta då... -
Rita, det va tråkigt att höra hoppas du hittar någon annan som kan komma med lite nya ideer och vill göra ett försök till!
-
Maryhe skrev 2012-04-04 11:03:27 följande:Vet inte om det nått Sverige vad som hänt på en klinik i Rom den 27:e mars. 94 embryon, 130 ägg e 5 strån med sperma råkade tinas upp pågrund av felaktig kylningsvätska eller personalens oaktsamhet. Centret kommer att stängas. Mångmiljon skadestånd väntas samt att man överväger åtal för mord (enligt påven räknas embryon som liv). Det är 40 par som är drabbade. roma.repubblica.it/cronaca/2012/03/31/news/gu.../
men å fy vad hemskt! Hoppas verkligen inte att det är någon personal som gjort fel, tänk att ha det på sitt samvete! Vilken tragedi alla som kämpar har det ju jobbigt nog! -
Bengalen skrev 2012-04-04 17:21:12 följande:Är du gravid ska den fortsätta hålla sig hög annars går den ner i samband med att mensen är på väg eller senast ett par dagar efter att blödningen har startat. Är man gravid kan man få en trifasisk kurva, dvs temperaturen går upp ytterligare ett steg efter att embryot har fäst. Detta sker omkring dag 10-12 efter ägglossningen, men det är inte alltid detta sker. Man kan även få en trifasisk kurva utan att vara gravid så det är inget man helt kan gå efter.
Fäster inte ägget förrän 10-12 dagar efter ägglossningen??
Tack för infon, typiskt jag tänkte jag kunde hittat något att fusk kolla med... typ om tempen gick ner efter 4-5 dagar efter äl va man inte gravid men annars va det nått på gång... men så lätt får det ju aldrig va
Nu är det ju inte så troligt att det skulle bli något denna månad för vi har ju inte ens testat äl och jag "känner" inte så där klockrent så... men jag tänkte jag skulle tempa för att ha med att lämna till CFC så småningom.
Har nämligen en kompis som gått länge och väl hos en gyn, när dom försökte på ett syskon, men inte förrän hon tempat i flera månader kunde gyn se att hennes kropp faktiskt gått in i ett tidigt stadium av klimakteriet så hon kunde inte bli gravid igen utan IVF och då hon är ruggit spruträdd så kom dom fram till att dom va nöjda med ett underverk! -
Zinfandel skrev 2012-04-04 21:52:14 följande:Miss Boring: embryot fäster efter 5-10 dagar. Fick du tag på nån gyn?
jag har tyvärr inte hunnit ringa :( Började nytt jobb i måndags och det är lite svårt att få till att ringa sånna samtal på dagarna innan man fått lite rutin... Hoppas nästa vecka eller veckan efter, då har jag ju fått lite mer tid att veta hur dagarna blir på nya jobbet.
skulle hämta journalerna från kliniken igår, då hade dom skrivt fel efternamn på mig så då fick jag inte ut det eftersom det av ett rek.brev! Gör om och gör rätt så nu får jag dom väl på tisdag och även journalerna från min gyn. Så sen kan jag ju också kontakta CFC :)
Ska bli spännande det här!!
Hur går det för dig med sprutandet, känns det bra eller massa biverkningar? -
Vi 4 skrev 2012-04-04 22:12:02 följande:
Mens här och ännu en kort cykel, nu bara 25 dagar. Om det blir ännu en kort cykel kommer jag iaf få börja spruta redan i april om jag nu ska försöka tänka positivt...
Positivt är bra, håll den tanken :) (fast det är skit när mensen kommer!!) -
Det va jag som uttryckte mig fel... Jag tänkte spruta nässpray, men det heter ju kanske spraya i dessa sammanhang... B-)