• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bengalen skrev 2012-04-16 17:59:05 följande:
    Nu är jag äntligen hemma igen och jag är nu ruvare av ett litet embryo, dock bara 6 celligt så jag är liiiite besviken men glad ändå att vi kom så här långt. Fy vilken pärs det var i morse när jag satt på jobbet och bara väntade på att få det ödesdigra samtalet som aldrig kom som tur var. Glad

ET gick lika snabbt som ÄP men det gjorde grymt ont när Svend plockade fram tången. Hellre 10 äggplock än ett ET säger jag bara. Blödde som en stucken gris efteråt så det blev att tvätta av byxorna och golvet på toan på CFC innan jag kunde bege mig hem igen, tur jag hade en något sånär lång tröja så blöt som jag var i baken. Måste ha sett ut som jag hade kissat på mig. Flört
    Därefter var jag hos min akupunktör som satte nålar för att få blödningen att avta, tycker redan att den i alla fall har ändrat färg så jag hoppas att det slutar snart.

Zin: Jaha, ytterligare ett VUL imorgon. Det var värst. De verkar väldigt noggranna med den biten.

Miss Boring: Håller med Enya om att det är snabba puckar som gäller på CFC. Här informeras verkligen ingenting i onödan så att säga. Jag är väldigt nöjd med bemötandet men jag tror inte jag skulle rekommendera den som en första gångs klinik. Nu har du ju gjort  IVF innan och dessutom är du ju väldigt påläst så det kommer gå galant. Glad Man kan ju annars maila och ställa alla de frågor man glömde att ställa när man var där.  
    Åh vad skönt!! det kanske bara va lite snabbt i början men det kommer nog coola ner sig när det landat hos dig!!

Men oj att det gjorde så ont vid ET, när jag gjorde det i Falun så kändes det knappt... ska bli spännande att se hur Zin upplever det.

Lycka till nu med det lilla 
  • MissBoring
    Bengalen skrev 2012-04-16 20:45:06 följande:
    Ja, det bör ju vara 8 celligt med 3-dygns odlat men det verkat se fint ut i övrigt. Ingen fragmentering eller så. Lite synd bara att man inte fick se embryot på datorn innan som man brukar få på andra ställen så att man kan avgöra det själv. Flört

Tack för alla era gratulationer! {#emotions_dlg.flower}
    jaha jag som trodde det va lite snabbt, att det va 4-celligt du skulle haft tillbaka... då får vi ändra till att det blir fart på det när det kommit på plats Flört

• MissBoring

Maryhe, stor kram till dig med styrka till maj. Tycker du gör helt rätt som försöker ta hand om dig på bästa sätt.

jag tycker också jag är lite för mycket framför telefonen, i mitt fall, men det är ju så svårt! så bra för dig att du klarar göra det!

• MissBoring

En fråga ang CFC, jag har av min nuvarande klinik blivit rek att köra fragmin och trombyl vid nästa plus. Kan man be CFC om det och får man då med sig det hem med en gång så som med imunmedicinen eller skrivs det isf recept? vet någon?

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-17 16:30:37 följande:
    Jag sa till dem idag på kliniken att jag är imponerad över deras noggrannhet och att jag aldrig fått mer än 2 vul i Malmö, då svarade läkaren helt lugnt "ja, kör man samma protokoll på alla så lyckas man ändå med 50-60% men vi vill lyckas med resten och det gör vi... Kvinnokroppar är nämligen alla olika så det är ett precisionsarbete.." Hör på den!! Värt att föreviga Flört

Japp där satt den, sista spiken för att det blir CFC i sommar Solig
  • MissBoring
    Ciara: Grattis till lyckat VUL

PP08: fy vad trist, men jag håller med Zin allt hopp är inte ute så håll ut!!

Vickan: kul med 4 fina Glad   
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-17 18:39:44 följande:
    Ni og tredve Flört

Kan jag ringa dig i sommar när jag behöver översättare?? Skrattande
  • MissBoring

En fråga ang FSH, är det det provet som ska va helst över 4? Jag kommer inte ihåg men i min journal har läkaren skrivit FSH glädjande 6. Senast så togs det av KK och nu ser jag att det nu är 7? Kan det ändra sig till det bättre?? (om det nu är bättre?)

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-17 18:50:25 följande:
    Japp, det kostar ett Dajm i timmen Tungan ute
    haha det va billigt det!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?