Vi 5 skrev 2014-01-30 20:22:36 följande:
Tes, D-vitamin verkar bara bra och folsyra är viktig. Det finns massa studier om att omega-3 under graviditeten är bra för fostrets utveckling, minskar risk för allergier och minskar risk att föda för tidigt. Det finns även teorier om att omega-3 gör slemhinnan i livmodern "klibbigare" så att embryot lättare fäster. Q10 skulle man inte äta efter äl/ET och för mycket A-vitamin är inte bra. Det är det jag har koll på.
Snorpan, åh så spännande! Kul att de var så proffsiga med. Håller tummarna hårt!
Tack för svar! Angående D-vitamin så läste jag någonstans om att man gärna ska fortsätta med tillskott även efter äggplock, men man skulle dra ned på mängden. Hittar det inte nu. Och jo, Omega 3 anses ju vara bra mot det mesta. Dock motsäger min son studierna där, för jag åt massor med omega 3 under min första graviditet, och sonen är multiallergisk, plus har adhd & autism. Men han har gener som förklarar det iofs. Hoppas nu på att Omega 3 ger fin slemhinna inför min ET, som förhoppningsvis blir i v 10!