• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Spears

Vet inte hur jag lägger in foton ser ingen bifoga knapp annars har jag kunnat lagt in det

• tes 75

Hej på er. Hoppar in här. Jag fyller 39 i januari och har just gjort min första IVF-behandling med ICSI och PESA (sambon är steriliserad) som tyvärr misslyckades. Jag producerade 3 ägg med hjälp av det långa protokollet (Synarela spray och Menopur sprutor 375IE i 6 dagar, sedan 450IE i 4 dagar), men bara ett befruktades och blev sedan inget embryo. Både jag och sambon har barn sedan tidigare som kommit till på naturlig väg, och vi har båda haft lätt för att bli gravida, så det torde inte vara något knas med vare sig spermier eller ägg annat än ålder (han har fortfarande mycket spermier trots att det gått över 6 år sedan vasektomin). vad tycker ni, borde vi försöka igen? Jag har ju barn redan, men detta är ändå en stor sorg då jag funnit min livskamrat och väldigt gärna vill få barn med honom. Han känner samma.

• Cice
    Hej  ,
    Jag  hoppas få hoppa in här igen. Det var  länge sen  som jag skrev i denna tråd.

Jag har  en fråga till er som har gjort stimulerad FET;  vanlig FET , ET ;

Hur mycket estrofem / cycklacur har ni har tagit och hur länge  ?

Läkare har rekommenderat mig att använda  " duphaston ( dydrogesteron ) " i tablett form. Fråga är hur man  ska  kunna kombinera den med litunus ( vaginal), hur mkt av dem ska man använda ?

Hur ser eran behandlingsplan ut efter ET / FET?

Jag vill gratulera alla som har lyckats att bli gravida och skicka en styrkkram till alla  medkämpare.

Stort tack för svar!

Cice
  • snorpan02

Gokväll tjejer
    Ville bara passa på att önska er alla en God Jul o Gott Nytt År och så måste jag berätta att om 1 vecka påbörjar vi vår äggdonation, vi blev erbjudna ett försök till på Linne men tackade nej då det kostar 21000 kr även om man misslyckas, nu får vi en 22 årig donator och planerad insättning blir i slutet av januari. det gick så fort så man hinner inte hänga med men det ska bli spännande. Vi hörs 2014.

Kram på er allihopa och Spears grattis hur går det för dig

• Cice
    Ypke och Veronica1, STORT  GRATTIS jag håller tummar o tår  !!!Hjärta
  • Cice
    Spears skrev 2013-12-08 11:40:11 följande:
    Lagt testet som profilbild är detta ett svagt plus eller helt ok plus?
    Spears hur är det med dig ?

Kram
  • Mamma gås

Hej alla kämpare! Skrattande

Har inte varit här inne på VÄLDIGT länge och det första jag får se är att du Myran6801 ska bli snittad om 12 dgr (skrevs den 6 dec) - vilket innebär att du fått en bebis nu. Åååå vad glad jag blir Hjärta Grattis!!

Jag önskar alla en god fortsättning och ett Gott Nytt År till alla raringar här inne och grattis till er som fått plus på stickan och styrkekramar till er som kämpar.

Stor kram till Er alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?