• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Cice
    Sunseed skrev 2013-12-28 21:02:30 följande:

Hur mår NI? Kul att se dig också. 

Vi mår jättebra. Liten fyller 8 månader på måndag och det är full fart. Jag kan fortfarande bli rörd till tårar att han överhuvudtaget finns. Han är bara världens bästa. Så lätt att ha med att göra. Glad, rar, go, söt... Det bästa helt enkelt. På julafton grät jag. För i flera år har jag suttit med brorsbarnen och tänkt att jag nog aldrig kommer att få uppleva en jul med barn. Men så fanns han där. Plötsligt. Och satt där mitt emellan brorsbarnen som kramade honom... Det svämmade gärna över lite den dagen.

Jag ber i mina tankar varje dag för att alla som kämpar ska få belöningen till slut, oavsett hur våra tunga resor har sett ut. Tänker på er massor.  

Underbar. Njut av din lilla familj. Du är värd det. Hjärta
  • Ypke

Men shit, Veronica, hur är det möjligt, som du säger. Att kroppen inte märker nåt när det gått så långt! Ingen av oss går nånsin säker, känns det som. Jag hoppas att du snart kan hitta nytt hopp, det gör jag.

• Skytten

Myran - grattis! Jag är här så sällan numera men kikar in ibland. Och blev så glad när jag läste om dina tvillingar. Önskar er ett fantastiskt 2014 med era små. 

Och till er andra som jag hade mycket kontakt med förut (och alla ni andra också förstås - även om jag inte "känner" er) vill jag bara säga Gott Nytt År och hoppas att 2014 blir allt ni önskat.

Vi 5 - sent svar men ja, allt är jättebra! Ingen bebis förstås men jag är alldeles jättenöjd med mitt liv eftersom jag bland annat fått syskonbarn som känns som mitt eget. Och med jobbet funkar allt strålande. Gjort en del roliga resor också. Så 2013 blev ett fint år.

• Spears

Det gick inte så bra, missfall i v 7+0 . Knepigt för det gjorde inge ont bara som en rikligare mens. När jag fick misfall förut i V 5 så hade jag jätteont och kramper. Så olika det kan vara, skönt att det inte gjorde ont iallaf. Bara att försöka igen . Måste uillägga att båda gångerna jag blivit gravid naturligt har jag tagit Rosenrot, men mf bägge gångerna.

• Veronica1

Hej!

Jag vet att det är många av er i den här tråden som är otroligt kunniga & att ni är pålästa om det mesta. Jag har lärt mig en del under åren, men jag har nog hela tiden litat på läkarna här i Sverige. Kan säga att nu när vi har vänt oss till en klinik i Prag & lyckades på första försöket, med hjälp av andra mediciner än vad jag fått här hemma. Läkarna här har bara kört på med samma varje gång. Nu slutade tyvärr min graviditet i MA i v. 13 & läkaren i Prag vill göra en massa olika prover (har aldrig gjort det förut). 

För första gången så känns det som att vi verkligen blir hjälpta!

Vet ni vad allt detta är?

Doctor would definitely recommend you to have Hysteroscopy in previous cycle to the stimulation.

She also would like to see result of following examinations: (from blood) (as much as you can)

From trombomutation:

Polymorfisms of Gen MTHFR C677T

Polymorfisms of Gen MTHFR A1298C

Mutation of Gen F5 – Leiden FVL   G1691A

Mutation of gen FII G20210A

If you are not able to get them you would need to have 4 months break between new stimulation to avoid possible problems in coming pregnancy so early after miscarriage.

Tack på förhand {#emotions_dlg.flower}

• Cathy

Veronica; Beklagar även här det du råkat ut för. Av olika orsaker kan kroppen tillstrypa blodflödet till embryot som gör att det inte växer längre och kan tyvärr komma att upptäckas flera veckor senare som ett MA. De prover du nämner i ditt inlägg är koagulationsprover som även kan tas i Sverige, de är en del av den sk mf utredningen. Jag kan verkligen rekommendera dig att även fundera över immunproblem som en anledning till ditt MA och kika in hos oss i Aten tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html Stor kram Cice; jättetråkigt att höra att ditt FET inte lyckades. Du tog immunmediciner (prednisolon och IL) eller hur? Håller tummarna för att ditt nästa försök leder till plus! Stor kram

• Veronica1
    Cathy skrev 2014-01-09 12:38:17 följande:
    Veronica; Beklagar även här det du råkat ut för. Av olika orsaker kan kroppen tillstrypa blodflödet till embryot som gör att det inte växer längre och kan tyvärr komma att upptäckas flera veckor senare som ett MA. De prover du nämner i ditt inlägg är koagulationsprover som även kan tas i Sverige, de är en del av den sk mf utredningen. Jag kan verkligen rekommendera dig att även fundera över immunproblem som en anledning till ditt MA och kika in hos oss i Aten tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html Stor kram Cice; jättetråkigt att höra att ditt FET inte lyckades. Du tog immunmediciner (prednisolon och IL) eller hur? Håller tummarna för att ditt nästa försök leder till plus! Stor kram
    Tack för ditt svar Glad. Det är alltså inget problem att få ta de proverna här? Det känns bra iaf. Jag ska ta mig en titt i eran tråd. Jag åt Prednisolon den här gången, har aldrig fått det här i Sverige. Jag nämnde för dom på kliniken att jag aldrig är sjuk så då satte dom in det. 

Kram
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?