• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Vi 5

Tack alla fina för era grattis! Jag har fortfarande svårt att tro att det är sant att jag fått denna lycka! Jag tänker på er och önskar er alla all lycka!

• Kvinna72

Grattis Vi5 ❤
    Om jag nu förstår rätt så har ni gjort ÄD va?Vart gjorde ni ÄD? Jag är också igång med att kolla upp ÄD och gör lite research. Min Gyn rekommenderar Ava Peter, någon som vet eller hört ngt om dem?
    Kram alla!

• Vi 5

Kvinna72, nej det tog sig spontant för oss i januari (41,5 år gammal) efter att ha provat tre ivf och precis ha bestämt oss att prova ett fjärde. Jag hade ätit DHEA i 7-8 månader och blev gravid spontant även i dec, men det slutade med tidigt mf v 6, så jag blev gravid precis cykeln efter. Lycka till med era ÄD planer!

• ninotchka

Hoppar in i er tråd tjejer!

Vi har nyss gjort vårt första IVF i Göteborg, det blev 11 ägg och 8 blev befruktade.

Nu ska vi vänta tills måndag med insättning - hoppas på fler bra!

I vårt fall blev det icsi och vi hade inte lyckats på egen hand.

Jag är 43 och maken 38 och vi har fem barn tillsammans dock inget gemensamt. Vi önskar oss ett så gärna. Min yngste är 4 år :)

• Ypke

Hej!! Det var längesen! Vi5: stort, stort grattis, har ju följt din resa lite, helt fantastiskt, är glad för din skull.

Ser att ni börjat prata lite mer om ÄD. Jag har gått på Fertinova i Åbo och har helt otroligt nog lyckats bli gravid för första ggn nånsin med det allra sista frysta embryot från första donatorn! Är bara i v 6 än så allt kan hända. Men bevisligen kan även vi omöjliga fall lyckas, det är mest det jag vill säga. Stor kram till er alla!

Ypke (fd Victoria71)

• Veronica1

Hej på er Glad

Grattis till er som har lyckats Solig,så härligt!

Det var länge sen jag tittade in i den här tråden men jag känner igen många av er. Vi har äntligen lyckats bli gravida efter 6 års längtan & kämpade. 10:e gången gillt.... Helt fantastiskt, är i vecka 9 nu. Vi var till Prag & gjorde EA.

Ha en härlig fredag & en trevlig helg!

• MissBoring

Ypke och Veronica1 stort grattis till att ni lyckats få plus och hoppas verkligen ni får en fin resa fram till bäbisarna.

Roligt att ni tittade in ocj uppdatetade!

• Vi 5

Ypke, åh vilka fantastiska nyheter!! Så glad jag blir för er skull! Håller tummarna att allt ska gå bra nu! Tack för gratulationerna!

Stort grattis till Victoria med! Och hoppas att det ska gå fint för er med!

• Ypke

Tack, Vi5. Ja, tänk va. Det är helt otroligt. Hoppas så innerligt att det är sant också.

Vad händer med Zinfandel, längesen jag såg något inlägg från dig. Hoppas du mår bra.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?