• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel

Jo tack, jag är här någonstans emellanåt Flört men tyvärr inget nytt att förtälja. Grattis till grav!! Solig Kram Hjärta

• Bara Jag01

Hej!

Har läst tråden och ser att det pratas om spraya vad innebär det?

MVH/Bara jag01    

• Ypke

Hej Zinfandel, roligt att höra att du är kvar här! Som så många sagt innan mig, ge inte upp, plötsligt händer det! Kan jag kan du! Kram.

• Skytten

Vi5 - jag blir så glad när jag läser att ni fått en flicka! Grattis! Jag är ju här så sällan så jag hade helt missat det. Så fantastiskt! Hoppas att du mår bra! Kram!

• snorpan02

Grattis Ypke och Veronica1  kul med lite plus i tråden, har sett att Calimero blivit gravid i en ÄD tråd.

Själva har vi nu kontakt med AVA Clinic i Riga och ska träffa vår ivf doktor här hemma som ska ta alla prover
    sen så får vi se vad som händer....  

kram på er

• tjorven01

kikar oxå in 
    Grattis till plus Ypke och Veronica1 
    tänker ofta på dig Zin inboxar istället 
    Just nu är mitt huvud någonannanstans men jag känner sååååå väl igen dig Vi5 och det finns risk att jag grattar flera ggr men här kommer det ett Grattis iaf.

kram alla fina

2012 ska bli ett bättre år
  • turlid70

Grattis V5! Så otroligt glad för er skull. Vilken resa Hjärta

Förstår dig precis ang den lycka du känner. Vårt underverk är snart 2 år men vår lycka över honom är enorm. Jag önskar så innerligt att ni alla ska uppleva den. Tänker ofta på dig Zinfandel och hoppas...

Grattis Ypke och Veronica1 till era graviditeter! Vilken glädje!

Kram på er tjejer.

• snorpan02

hej tjejer
    har en liten fråga till proffsenGlad.  I måndags träffade vi vår hemmagyn och drog ÄD historen och han kunde ställa upp med remisser för blodprover och medicner  och UL,  Toppen tänkte vi då är vi på gång.

Igår hade vi bokat en telefontid med Linneklinken bara för att fråga lite kring vår journal innan ÄD. Hör och häpna men han erbjöd oss att prova en gång till men då skulle vi göra korta programmet med Gonal F 350-375 och sedan långtidsodla direkt.  Han tyckte då, jag alltid har fått ut så många ägg av god kvalite så ville han gärna se vad som hände om vi ändrade metod så nu undrar jag , vad tycker ni? Ska vi göra ett sista Ivf försök eller gå direkt på ÄD?  Kostnaden för ett misslyckat  ivf är ju ganska liten (ja jag vet, låter som om jag tror på ett misslyckande direkt) och korta metoden är ju ett plus.
    Blev bara så ställd av detta erbjudande då det bara är 1 mån kvar tills jag blir 44 år.

Kom gärna med era tankar

Kram

• myran6801

Snorpan02, jag tycker ni ska göra båda parallellt (om ni har möjlighet).

Ställ er i kö till ÄD och skulle det inte gå med ivf:en så har ni inte tappat tid vilket är en bristvara i vår ålder.

Jag är gravid med tvillingar efter äd och är så lycklig att denna möjlighet finns. Men självklart så är ju det fantastiskt om det fungerar med egna ägg! Jag ville inte vara för gammal så när det inte funkade med den sista ivf:n gick vi vidare men då hade beslutet redan sjunkit in så vi behövde inte fundera vilket var skönt.

Lycka till!!!

• Ypke

Tycker jag med Snorpan! Om nån seriös läkare tror på ytterligare Ivf så kör på Men ställ er i ÄD-kö samtidigt, det tar ju ändå en stund att vänta där.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?