IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hur många ägg brukar du få vid ÄP och vad har du för värden?
Undrar bara då jag fick en så mysko ordination från annan Dr, lite likt deras "Japaner-metod" men till samma pris som en vanlig ivf.
Hur många ägg brukar du få vid ÄP och vad har du för värden?
Undrar bara då jag fick en så mysko ordination från annan Dr, lite likt deras "Japaner-metod" men till samma pris som en vanlig ivf.
Tack snälla för era tankar ock hejarop, det värmer! Sitter på bussen hem från Arlanda. Donatorn hade 30 miljoner spermier så hoppas några lyckas hitta rätt. Först inseminerade de denna gång och därefter titt med VUL. Den ena follikeln hade brustit men den andra var hel. Hoppas ägget i den som släppt inte hunnit för långt. Hade ont i magen när jag satt och väntade på att komma in. Nu blir det tvillingar - sa Dr. De var en halvtimme sena så det blev inte mycket av att ligga och vila efter som jag hoppats på, 20 min kanske, sen dags att åka till flyget igen.
Mitt FSH var i november 6,8 och AMH 0,8. Vad de är nu vågar jag inte gissa. Får ut mellan 2-6 ägg så inte någon massvärpare jag heller.
Tack Inanna!
Andra gången, Oceanney.
Denna gång gjorde de VUL efter insemination. Fick se hur vätskan låg som en vit fläck i livmodern. Det rann ändå ut tycker jag när jag torkade mig efter toabesök två timmar efteråt. Men det kanske blir så. Det är då inte mycket som ligger i donator-stået när jag fick se det innan så måtte några stannat och simat uppåt!
Tack kattenizze, vore så trevligt. Här står de prover som tas på donatorerna: dk.cryosinternational.com/private-customers/donor-screening.aspx
Så härligt med spa Skytten! All massage under axelnivå ska undvikas om man ev är gravid, har jag för mig jag läst någonstans. Bara för att vara på den säkra sidan.
Sjäv drömmer jag om en spa-resa en vecka just nu...
Jag tog 2 st Alvedon en timme innan spolningen. Hjälpte för min del, och att försöka slappna av och andas djupt. Undrade faktiskt om hon ens börjat när hon var i full färd med att avsluta det hela. Sen är jag så härdad av att hoppa upp i gynstolen efter alla försök att jag knappt tänker på situationen, är mest nervös för resultat och anstränger mig för att kunna se på VUL-skärmen. Bra magträning i vissa stolar.