• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Pt. har gennemført 1 IUID og har endnu ikke fået menstruation til start af ny cyklus. Har mailet med Svend i alt 15 sider, der ligger i kopi i hendes journal. Sammenfatningsvis har pt. gennemført 9 IVF behandlinger med partner og ICSI højdosis i både agonist og antagonist behandling på Sofiahjemmet. Pt. fortæller nu at hun yderligere har gennemført 1 IVF beh. også med partner på anden klinik. Højdosis FSH 450 i antagonist uden opnåelse af graviditet. Har derfor vendt sig til os med ønske om donorbeh. Er nu blevet 43 år. Som konklusion på den lange mailkorrespondance fortæller jeg at chance for opnåelse af graviditet med donorinsemination og 43 år må anses for meget lille. Der er lidt større mulighed for graviditet med IVF og donor. Det vil sige ca. 6-8% for hvert æg, der oplægges op til 3. Jeg vil ikke modsætte mig at de forsøger endnu en gang donorinsemination men må herefter helt sikkert tilråde donor IVF eller donationsæg. Hvis de ønsker IUID skal der stimuleres Pergotime 100 fra 3-7 cyklusdag og FSH 75 enheder 7. og 8. og 9. cyklusdag. Enten LH registrering eller fund af follikelantal ved skanning og Ovitrelle for ovulationsinduktion. Hvis de ønsker donor IVF vil jeg foreslå Pergotime 150 fra 3. - 7. cyklusdag og FSH fra 7. dag med 225-300 og Orgalutran på vanlig vis. Ved gennemgang af alle de mange cykli der tidl. er beh. er der aldrig kommet mere end 3-5 follikler.

• callimero
    Maryhe skrev 2011-07-27 17:34:42 följande:
    Kalimero: Bra att dom hört av sig så att ni kan få komma igång! Stå på dig och se till att få svar på dina frågor!
    Kom precis hem från ett regningt Genova där grabbarna ville äta på IKEAFörvånad Så det blev att svänga in där och köpa 2 pizza menyer och 7 varmkorvar.... urk  Hämtade i alla fall ut Inofolic plus innan vi åkte och här har du innehållsförteckningen: Inositol 2000 mg, melatonin 3 mg och Folsyra 200 mcg. Har du hört något ytterliggare från tillverkaren? Jag tror att jag ska göra som han förklarade i telefonen, den vanliga på morgonen och plussen på kvällen.
    Jag har beställt direkt från tillverkan nu, jag, Myran och Fjällis.

Känns inte tryggt att göra en ivf med så märklig ordination. Dessutom vet jag inte hur jag ska hitta en gyn som kan skriva recept och göra VUL + blodprov så jag funderar på att testa en sista insemination och då kanske se lite hur jag reagerar på Pergotime + låg dos FSH.
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-07-27 22:04:47 följande:
    Slemmis!! Lägg upp en ny bild!!!!
    Instämmer!
  • callimero

Zinfandel - tack för översättningen av den danska mentaliteten! Jag är väldigt förvirrad fortfarande över ordinationerna dock och känner mig inte trygg i att dra igång en ivf med det bristfälliga bemötandet tyvärr.

Tack Boe. Ja det finns ingen rättvisa.

Snösport - det är så mycket tankar som far. Speciellt när allt ställs på sin spets med tiden som tickar så man nästan inte hör längre. Gud vad jag skulle ge mycket för att stanna tiden ett tag och få en välbehövlig respit för kropp och själ!

Sorry om jag missar att komentera nu, jag har fullständig kaos i hjärnan. Jobbigt mellan mig och sambon vilket inte förbättrar läget.

• callimero

Måste fråga er - har någon av er haft väldigt ljusröd mens och vet vad det beror på? Min är så nu och var likadant förra gången. Och ganska sparsam.

• callimero
    kattenizze skrev 2011-07-28 11:02:06 följande:
    Kalimero: Jag brukar tänka när jag har ljusröd mens att jag ligger lågt i järn eftersom det är väl järn som färgar blodet mörkt? Ingen aning faktiskt, men att äta järnrik mat är ju alltid bra.
    Kanske det beror på det, men det är sån skillnad mellan cykler utan att jag ändrat i kosten.
    oceanney skrev 2011-07-28 11:03:50 följande:
    Jag vet inte säkert men har fått för mig att det blir så när man har mens utan att ha haft ägglossning. Och jag kan ha helt fel. Testade du med stickor denna månad? Tydligen ägglossar man bara ca 10 av 12 gånger per år så det behöver inte alls vara nåt fel.
    Jag tog ju både Pergotime och Ovitrelle, men kanske äggblåsan var tom?
  • callimero

Fjällsippan - jag funderar också på hur min slemhinna varit nu också. Jag blöder knappt alls. Vet att pergotime kan ge tunn slemhinna men min var 8 mm på cd 8. Kanske den tillbakabildas? Ja det ivf-upplägget är som Japaner och de bekräftade det när jag frågade, även priset som är 9.500:- men så helt plötsligt var det 17.500:- dk istället. Förvirring. Och den gyn som Enya har är på semester. Näe, det lutar åt insemination med samma donator och FSH.

• callimero

Jo jag är intresserad av tanken på att lågstimulera för att inte pressa fram äggen, men osäker då jag är svårstimulerad och det kostar så pass mycket med ivf. Nu kan jag testa lite hur jag reagerar på kombon med insemination först. Och kanske hinna äta lite Inofolic tills dess om det blir aktuellt. Har betalt leverantören nu så jag hoppas de skickar snart!

• callimero
    oceanney skrev 2011-07-28 18:48:20 följande:
    Ja det låter konstigt om du inte skulle haft ägglossning med Pergo och Ovitrelle... Gjorde du VUL innan du satte igång med Pergo och/eller under behandlingens gång?
    Gjorde VUL på cd 8 och hade då follikel på 20x18 + 12x12. Då var slemhinnan 8 mm.
    Fjällsippan skrev 2011-07-28 19:02:40 följande:
    callimero skrev 2011-07-28 18:00:44 följande:
    Jo jag är intresserad av tanken på att lågstimulera för att inte pressa fram äggen, men osäker då jag är svårstimulerad och det kostar så pass mycket med ivf. Nu kan jag testa lite hur jag reagerar på kombon med insemination först. Och kanske hinna äta lite Inofolic tills dess om det blir aktuellt. Har betalt leverantören nu så jag hoppas de skickar snart!
    8 mm är ju bra; jag brukar också ha en "till synes" bra slemhinna. Men frågan är om det blir någon vajsing i något senare steg, för det känns ju fjuttigt att blöda lite ljusrosa efter en behandling. Måste fråga min läkare om det här.

Bra strategi att göra insemination med kombon; och hoppas att du hinner med att äta lite Inofolic innan. Ska jag föra över pengar till dig? Jag är hemma och kan göra det på studs. 
    Ja jag undrar också vad som eventuellt händer under tiden med min. De brukar inte säga att den är treskiktad vilket jag jämt glömmer att fråga om. Även om den brukar "se bra" ut. Fråga gärna om du kommer ihåg det.

Jag kan ta pengar vid överlämnandet, inga problem.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?