IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Pt. har gennemført 1 IUID og har endnu ikke fået menstruation til start af ny cyklus. Har mailet med Svend i alt 15 sider, der ligger i kopi i hendes journal. Sammenfatningsvis har pt. gennemført 9 IVF behandlinger med partner og ICSI højdosis i både agonist og antagonist behandling på Sofiahjemmet. Pt. fortæller nu at hun yderligere har gennemført 1 IVF beh. også med partner på anden klinik. Højdosis FSH 450 i antagonist uden opnåelse af graviditet. Har derfor vendt sig til os med ønske om donorbeh. Er nu blevet 43 år. Som konklusion på den lange mailkorrespondance fortæller jeg at chance for opnåelse af graviditet med donorinsemination og 43 år må anses for meget lille. Der er lidt større mulighed for graviditet med IVF og donor. Det vil sige ca. 6-8% for hvert æg, der oplægges op til 3. Jeg vil ikke modsætte mig at de forsøger endnu en gang donorinsemination men må herefter helt sikkert tilråde donor IVF eller donationsæg. Hvis de ønsker IUID skal der stimuleres Pergotime 100 fra 3-7 cyklusdag og FSH 75 enheder 7. og 8. og 9. cyklusdag. Enten LH registrering eller fund af follikelantal ved skanning og Ovitrelle for ovulationsinduktion. Hvis de ønsker donor IVF vil jeg foreslå Pergotime 150 fra 3. - 7. cyklusdag og FSH fra 7. dag med 225-300 og Orgalutran på vanlig vis. Ved gennemgang af alle de mange cykli der tidl. er beh. er der aldrig kommet mere end 3-5 follikler.