• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Låter toppen med alla prover och undersökningar Zinfandel!

Här fortsätter min konstiga tunna, ljusröda mens. Igår var den nästan helt borta, cd 3 idag och jag ska börja med Pergotime. Bara inte denna konstiga blödning ger försämrat läge.

Har panik att hitta en gyn som kan hjälpa med recept på Ovitrelle och göra VUL. Fick recept på Pergotime skickat av snälla Ludmila men hon har semester.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-07-30 12:45:46 följande:
    Testa Gunnar på Oxackskliniken. Jag vet inte om han har semester; men han ringde i alla fall till mig häromdagen.
    Tack för tips!
    Zinfandel skrev 2011-07-30 12:47:15 följande:
    Kalimero: Ovitrelle kan du få av mig om du behöver.
    Wow, är det sant!!?? Jag ska försöka själv nu på måndag men annars gärna. Så får jag försöka skaffa en i efterskott och ge dig tillbaka.
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-07-30 13:17:05 följande:
    Kalimero, hur går det för dig? Ska du köra en insemination till? Jag har fått spotting idag så min mens är på G. Så min plan lutar fortfarande åt en IVF nästa mens (september) i Danmark på CFC. Om du gör IVF där kommer du att köpa 3-pack? Jag funderar på att kontakta någon klinik som gör ÄD parallellt för att inte tappa tid om det inte blir ngt av IVF. Vet bara inte vilken klinik man ska kontakta, tycker det är en djungel ......
    Jag har tagit första Pergotime-tabletten imorse. Är dock orolig för om denna konstiga mens som knappt existerar kan sabba något för startfältet. Känner mig inte på topp vare sig mentalt eller fysiskt så insemination är allt jag orkar med. Får fundera vidare på hur göra vid eventuellt IVF och 3-pack. Hur tänker ni?

AVA i Riga där jag vet många som går har inga köer för ÄD.
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-07-31 09:33:33 följande:
    Någon som gjort eller funderat på Hysteroskopi så kommer är en intressant artikel, dock fr 2009.
    www.lakartidningen.se/includes/07printArticle...

Hm, läste mot slutet att minskad mens kan vara ett tecken på att något är knas. Jag har frågat och funderat väldigt mycket på om något kan vara fel i limodern eller slemhinnan men fått svar att det skulle man sett vid alla VUL. Nu gjorde jag en hydrosonografi där det såg bra ut så jag kanske får nöja mig med det. Antar man endast gör hysteroskopi om man ser något tecken på onormalt då. Vet att det finns en klinik i Aten som flera åker till där de är experter på detta. Man såg hos någon att det var en massa död vävnad i slemhinnan utan blodcirkulation som gjorde det omöjligt för ett embryoa att fästa i. Har frågat om detta på ivf-kliniker men fått det avfärdat som nonsens.

Jag är orolig för min nästan icke-mens men det känns tyvärr som om det är ointressant att utreda mer om man är 40+. Helt fel då dessa faktorer även inverkar vid ÄD om man vill gå vidare med det.
  • callimero

Ja, man kan omöjligt se detta med vävnadens kvalitet vid hydrosonografi tex.

Jag gick på akupunktur föe några år sedan men blev bara stressad då hon var så anti hormoner och ivf. Sen har jag inte kommit mig för att ta upp det. Märkte nog ingen större skillnad på mensen då vad jag minns. Jag har frågat om det hänger ihop med slemhinnans tjocklek men bara fått svaret att min brukar se bra ut. Men kanske det händer något med den under ruvandet/dagarna fram till BIM?

• callimero

Välkommen tillbaka Inanna, måste ändå kännas fint att ha i frysen hoppas jag.

Idag fick jag ett återbud hos gyn, hoppas hon kan hjälpa med Ovitrelle och VUL så jag kan försöka i Danmark igen. Kanske även få svar på den konstiga mensen.

• callimero

Beklagar Slemmis, påt igen!

Grattar Hönan! {#emotions_dlg.flower}

Själv var jag hos gyn idag för att försöka få hjälp med recept på Ovitrelle och VUL inför inseminationsförsök 2 på CFC. Fick efter en halvtimmes bönande och bedjande den extremt ovilliga gyn att skriva ut recept. Blir så ledsen att det ska vara så oerhört svårt att få hjälp. Jag förklarade noga all vår historik, jag menar det är inte så jag riskerar bli överstimulerad så vad ont kan det göra? Var nästan beredd att lägga mig ner på golvet i recptionen och grina om hon inte gått med på att hjälpa.

Ska tillbaka på torsdag för VUL. hade idag på cd 5 redan 2 st folliklar på 13 och 14 mm. Slemhinnan var 7 mm. Lite oroad över att det går så snabbt. Har ätit dubbeldos Pergo sedan i lördags. Skulle egentligen ta även FSH-injektioner from cd 7 men efter att ha mailat dagens resultat och om detta fortfarande gällde fick jag besked att inte ta dessa då folliklarna växer så fort.

Nu får det inte vara dags på söndag heller för då har CFC stängt. Och söndag är cd 11, den dag jag inseminerades sist. Gulp.

• callimero

Myran, vet inte om det är så mycket styrka, snarare ren desperation. För min del brukar korta ta runt 14 dagar från sprutstart till ET med 2-dagarsodlade embryon.

• callimero

Blir nästan gråtfärdig av alla era fina ord. Jag är desperat, och detta är ungefär det enda jag orkar med just nu. Allt annat får stå tillbaka, och et vrak är ungefär vad jag känner mig som. Men jag vill inte känna att jag inte försökt allt jag kunde, och så länge jag försöker finns det kanske en liten chans. Tänk om livet kunde vända till det bättre...

Fjällsippan skrev 2011-08-01 21:01:22 följande:
    kalimero; vad bra med 2 jämnstora blåsor på g! Men så urbota ledsamt och tråkigt att man ska behöva "tigga och be" om hjälp och recept. Fick du möjlighet att fråga om den sparsamma mensen?
    Ja det är hemskt att det ska vara så oerhört svårt att få hjälp! Vi har finansierat alla försök själva och jag är så besviken på Landstingsregler och diverse gyns totala brist på empati, flexibilietet och medkänsla. Man skulle kunna tro det är narkotika jag ber om. Fick inget vettigt svar om den sparsamma mensen. Det kan bero på många olika orsaker, var svaret. Jaha. Ska fråga CFC.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?