IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Vickan och slemmis, stort grattis till er!
Vickan värk i livmodern som mensvärk är jättevanligt vid graviditet, man tror att det är när livmodern växer och tänjer ut ligament mm som det värker. Det kan förekomma under hela graviditeten, jag hade jättejobbigt med sådan värk varje tillväxtperiod för magen.
Bangalen, jag tror som du att med din fina trifasiska kurva verkar det som att det först tog sig, men när du testade hade det redan stannat av, kanske är därför mensen inte kommer igång än heller, kroppen kan inte släppa ifrån sig det riktigt än. Varma kramar till dig!
pp08, det tog ett tag för mig med att få ut mf i v 9. Det kom och gick lite, med mer blödningar vissa dagar, hoppas nu det snart är slut och att din kropp vill komma igång igen!
Victoria, håller tummarna för dig i dag!
Hemulen håller tummarna för ditt vul idag och att blödningarna inte betyder något!
Lillstoran, de allra flesta får ändå utslag 14 dagar efter äl, så jag tänker att det är en bra testdag, även om många kliniker verkar vilja att man väntar 16 dagar. För mig har det inte varit aktuellt att testa innan dpo 14 just för att jag ändå tycker det är en så jobbig tid och dag 14 har jag tänkt varit bra för först då kan man veta med stor säkerhet. Men jag har full förståelse för andra som hellre vill testa tidigare och har faktiskt funderat på att göra det denna gång. Jag läste någon studie för ett tag sedan där man hade 16 dagar efter äl som referensdag, de som fortfarande inte hade starka utslag på grav.test där ledde i de flesta fall t mf.