pp08, det låter lite som för mig, jag har också en kort cykel sedan ett år tillbaka, och även jag undrar om de hinner mogna. Jag är tacksam för att du delade med dig av era hemmaförsök, precis så är det för oss också att vi får trixa för att få till det och det blir ju också tufft i sig tycker jag. Det låter jättebra att du funderar på olika alternativ och försöer få ut så mkt som möjligt av försöken. Du får hemskt gärna fortsätta beskriva vad du gör här, jag kommer att läsa varje rad!
Bengalen, ja ju mer jag tänker på det desto slarvigare tycker jag det är, hur mkt kan det kosta att göra ett vul extra för att vara mer säker? Jag betalar ju ändå 6000kr till hemortsgyn och ännu har jag bra varit på 2 st 20 min besök och hon har skrivit ut recept samt mejlat kliniken. Och varför ska de chansa när det står så mkt på spel? Undrar om det är för att de inte vill ha så mkt inbokat i helgen, så tänker de att det blir nog ganska moget till på onsdag så sätter vi tillbaka på fredag. Märker att jag håller påatt elda upp mig för detta.
Victoria, fy så dåligt att inte ringa upp! Ska du inte ringa på tfnsvararen och säga det, kanske kan någon ringa på jourtid? Jag begriper inte heller varför de ska odla så länge, mnjag misstänker att de inte vill klämma in fler på helgen för de försöker säkert hålla persnalstyrkan nere...Jag börjar bli lite misstänksam iaf...(och jag som ändå oftast brukar tro det bästa om alla...)
sunseed, så fint resonerat om fosterflickan, hon hade fått det bra hos er! Även jag hr ju tänkt mkt på det att om vi landar i att det inte blir fler barn vill jag hjälpa de barn som redan finns men som inte har något stöd i livet...
Anne, du har rätt det är troligtvis inte en implantationsdipp så pass sent, hade det varit vanlig äl bör det ha skett före dag 10, man har sett att ev senare implantation oftast leder till mf. Men vid ivf brukar det ske dag 6-8 om det är två dagarsodlat, hade en referens på det, men hittar den inte nu. Samtidigt är det visst så att implantation inte är så enkel som vi tänker oss utan den sker i flera steg där det borrar sig djupare och djupare in. Det är tydligen som slemhinnor i hela livmodern så embryot ligger inte i något hålrum och skvalpar utan är rätt ombäddad från början. Det läste jag också rätt myligen. Tänk vad sådan information kan fastna. Bra att du täker dig att ruva nu!
Tack för snälla ord om mitt mejl. Jag ändrade några småsaker och skickade iväg det eftersom hon aldrig ringde.