• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

skytten, vad fint att du kan lotsa din vän nu och att du inte ångrar dig! Och du är en guldklimp du med Solig Jag är inte helt säker på att det är absolut sista och fick faktiskt 2 till frysen nu, så de ska ju användas upp iaf. Ev. ev. ett allra allra sista i höst, men då måste jag få med maken på det först. Annars planerar jag jourhem el. fosterhem el liknande när sonen är äldre.

Victoria, ja, det gör vi! Och sova ordentligt är bra när man ruvar läste jag någonstans .-)

• Vi 5

Victoria, åh nej så himla tråkigt! Lider så med dig! Skickar en varm kram även om jag vet att det ju inte hjälper mycket...

Anne, vad fint att du kikade in, har oroat mig för dig när jag inte sett dig på så länge. Bröllop, det hade jag missat! Så roligt! Men hoppas du kan hitta någon ro och bli mindre spänd på något sätt!

Maryhe, usch vilka tråkiga människor du råkar ut för, tänker även på din granne som du pratade om för ett tag sedan och misstänker att det kan vara hon...Jag säger som de andra, försök tänka på att det är den människan som är tragisk och skämmer ut sig själv med sådana stenålders åsikter.

Sunseed, det låter härligt med en skön sommar vid havet. Så är du utvilad och på topp till hösten

Slemmis hur har det gått med den känslan du hade? Har den släppt?

Germany, åh så härligt med SÅ fint resultat hittills, nu hoppas vi på lika fint på tisdag!

Mammagås, hur går det?

Själv tycker jag mina symptom på progesteronet har ökat ett litet snäpp igår kväll och idag, brösten hoppat upp en storlek och ömmar mer, men det är väl progesteronet som ackumuleras? Vet någon något om det? Ökar liksom halterna av progesteronet lite för varje dag man använder det, eller omvandlas det hela tiden så att man håller sig på konstant nivå varje dag? Jag har ju också dubbeldos mot förra gången...

• Vi 5

germany, jag tycker också det låter rimligt, men ha koll på nästa vul, min gyn brukar säga att det är dags för äl-spruta när största är 17 mm. Det har stämt för mig. Jag hade också ca 10-12 mm på dag 6 denna gång. Då sprutade jag 8 dagar och plockades dag 11. Men då sa de att man skulle plocka lite innan om man körde korta mot om man körde långa och du har väl långa denna gång?

Anne, jag gör som bengalen och räknar dpo (days past ovulation) och då är jag på 9dpo, men ET var två dagar senare, för precis en vecka sedan. Har TD 27 maj.Känner mig omväxlande tveksam och omväxlande hoppfull, hoppfull pga att symptomen från progesteronet ökade mkt i  går, med ömma bröst och bröstvårtor, men jag har ju högre dos progesteron denna gång så det kan ju bara vara att jag börjar komma upp i dos (om det nu ökas för varje dag)...och kroppenseget progesteron är väl som högst cca en vecka efter äl om jag förstått rätt..

• Vi 5

germany, förlåt att jag tog fel, (fastnade nog för din kommentar om sprej). Aj då, då håller jag med om att det kan låta lite långt fram med nästa koll på sprutdag 11. alltid så typsisk med helger också. Försök få tag i dem i Falun idag och kanske om du kan be hemortsläkaren om att göra vul på mån istället?

• Vi 5

germany, bra jobbat, stå på dig när Falun ringer, kanske du vågar be dem trycka på läkaren att det vore bra med vul på mån? Förstår exakt vad du menar med stressen att behöva hålla koll på sin behandling, precis så kände jag när jag nu senast tjattade mig till att få göra vul på mån ist för inte alls...

Ingen som har input till en desperat ruvare om progesteronnivårerna ökar för varje dag man tillför vagitorierna, eller om den behålls på samma nivå för varje dag? Och brukar era symptom på progesteron vara konstanta hela tiden, eller ökar de efterhand, även de gånger ni inte blivit gravida? *letar febrilt tecken*

• Vi 5

Soligor, tack snälla för svar, jag tar crinone x2 (8%ig). Vilken var alltså skillnaden för dig mellan grav och inte?

Mammagås, mår rätt ok, lite ruvarnojjig, men bättre än förra gången. det värsta är att jag vaknar så tidigt för jag vill kolla min temp (som ju ska tas sama tid varje morgon) men jag vaknar flera timmar innan och kan inte somna om så jag är väldigt himla trött. Har haft mkt att distrahera mig med, dels läser jag massor av examensarbeten just nu, sedan har dagis varit stängt så jag har haft fullt upp med att aktivera 3-åringen, och så har min man en amerikansk gästforskare här som vi underhållit lite på kvällarna och nu i helgen. Det är skönt med lite distraktion. Idag ska jag och sonen till en FL-vän på annan ort, ca 1,5h härifrån. Vi lärde känna varandra när vi förlorade våra barn (hon sitt i magen, så det är lite olika, men ändå) och försökte få syskon samtidgt och fick till slut våra söner med 6h mellanrum. Ganska fatastiskt.  

• Vi 5

Victoria, missade ditt inlägg förut, usch så himla tråkigt! Det man skriver låter som vanligt så futtigt... Ta hand om dig ordentligt!

Soligor, tack för att du kollade, jag har inte heller blivit klok på det. Tack för input om hur det var för dig, lite så var det för mig förra gången fast någon dag tidigare, då ökade symptomen 8-9 dagar efter ET, men jag var så säker den gången på att den 2-celliga inte kunde bli något så jag lyssnade inte alls på det även om jag skrev ner det då och nu kan läsa om det. 

Anne, ah, intressant att det även för dig var 10 dagar som var skiljelinjen. Men det är ju som sagt svårt att veta vad som är vad. Några dagar till att hålla ut iaf.. 

• Vi 5

Maryhe, jag tycker också att det låter bedrövligt och är glad att du är mer arg än nedslagen! Skulle det gå att byta till CFC dirket nu, eller var du tvungen att passa in det på sommaren?

Bengalen, det är helt enkelt så att CvL har det som standrard att ge Crinone två gånger per dag och fertilitetscentrum en gång per dag Mina bröst ömmade inte särskilt mkt vid äl och inte så mkt de första dagarna med progesteronet, men ett par dagar efter ET började det lite och som sagt igår ökade det rejält, typ en BH-storlek över en kväll. Och jag veeet ju att det inte är någon idé att jämföra symptom eg, det är ju bara så svårt att låta bli att fundera på varenda grej, särskilt nu när jag känner av brösten typ hela tiden

germany, lyckades du alltså inte ändra tiden för vul? Fick du bra bemötande iaf och förståelse för deras beslut?

• Vi 5

Underverket, så roligt! Jättegrattis!!! Det var verkligen inspirerande att höra också Hur räknar du ruvardag, ET som RD0 eller RD1?

• Vi 5

just det underverket, nu minns jag ju, du ligger ju exakt två dagar före mig Vi var ju CvL samma dag. Och du fick ju två tillbaka. Oj så spännande!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?