• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    dallas skrev 2011-03-19 14:37:27 följande:
    Åhh, tack för infon!!!!! Jag vet att man brukar/kan ha högt TNF-alfa vid endometrios, jag tror jag har det (har endo) fy, jag som bråkar mycket med tandköttsinflammationer tittsom tätt-har en seg visdomstand som liksom bara ligger under tandköttet som en vilande vulkan, ibland ordnar den små inflammationer jag har oxå (erkänner jag) slarvat med att gå till tandläkaren sen min graviditet 2007 när jag fick mf , då gick jag när jag var gravid-först fanns det ingen bra tid som passade och nu bor vi inte i samma stad som min tandläkare-har tänkt att byta till en närmare men har inte fått tummen ur ännu-skall nog vänta lite till nu då alltså  snart 4 år sedan, jag som brukade gå t tandis 1 gång/år och tandhygenist 2 ggr/år innan så slarvigt av mig...

Hur lång tid håller sig TNF-alfat uppe när dom rotat runt där då? Tänkte om man hinner gå innan nästa försök om detta ivf skiter sig....Kan Listerine ta ned TNF-alfa värdet tro?
    Tyvärr har jag inte mer info än så här; och jag ångrar mig verkligen att jag inte frågade föreläsaren efteråt. Jag tog bort 2 visdomständer som krånglade för några år sedan; så himla skönt att bli av med dem. Jag åt antibiotika i samband med borttagandet och plussade behandlingen efter; men den graviditeten slutade tyvärr med MA . Jag har också slarvat med tandläkarbesöken sedan jag fick barn; men nu försöker jag, som sagt, ta lite bättre hand om munnen. Listerine kanske inte är så dumt ändå .
  • Inanna Li
    dallas skrev 2011-03-19 14:39:39 följande:
    jag är lite snurrig och så, när gjorde du ÄP? Har kanske läst det och till och med grattat orkar bara inte skrolla tebaks och friska upp minnet! Lite lätt förvirrad här
    Jag gör ÄP på måndag så jag har allt framför mig än! Inte så lätt att komma ihåg allt och alla Skrattande!Tar Ovitrellen ikväll kl 21!
  • dallas
    Inanna Li skrev 2011-03-19 15:19:01 följande:
    Jag gör ÄP på måndag så jag har allt framför mig än! Inte så lätt att komma ihåg allt och alla Skrattande!Tar Ovitrellen ikväll kl 21!
    Aha, OK Lycka till ikväll då! och på måndag såklart!!!!

Fjällsippan; Jag hade ju oxå MA som blev mf efter jag varit hos tandläkaren...Hmmm, håller mig till Listerine och avvaktar tandläkarbesök tills vi antingen fått en unge till eller tills vi slutat med IVF Bara för säkerhetsskull...
  • chichisita

Tack Turlid! Dessvärre ser det mörkt ut. Tjuvtestade igen imorse, denna gång med CB gravtest. Ingenting! Nu borde det väl ändå synas något, åtmistone ett svagt streck. Bara en dag kvar till TD på måndag och inget pluss i sikte. Har inte mycket hopp kvar.

Grattis Dallas till god äggskörd!  

• dallas
    chichisita skrev 2011-03-19 22:58:09 följande:
    Tack Turlid! Dessvärre ser det mörkt ut. Tjuvtestade igen imorse, denna gång med CB gravtest. Ingenting! Nu borde det väl ändå synas något, åtmistone ett svagt streck. Bara en dag kvar till TD på måndag och inget pluss i sikte. Har inte mycket hopp kvar.

Grattis Dallas till god äggskörd!  
    tack!

Men än är det inte TD och ibland kan man ju få plus sent, så vi hoppas att det är så!
  • Eviglängtan

Lycka till ni andra, här har det kommit lite blod, kört för min del..., vilket jag redan visst. Så många fina ägg tillbaka men inget pluss, är det försent? Håller uppe denna mån och kör ev igång ivf 4 i april.

Någon med erfarenhet av DHEA och var man köper det? Kanske vore något att testa, fråga från en desperat person som just nu känner att bebistiden är förbi, suck

• Zinfandel
    Fjällsippan: har också läst mycket om TNF-alfa och ska nog fördjupa mig ännu mer i det...

Eviglängtan: svarade dig i en annan tråd...

Inanna: Lycka till imorrn!! Äntligen!! 

Chichisita: håller fortfarande tummarna för imorrn på din TD! 

Dallas: grattis till skörd ;) 

Ha en Solig söndag!
  • Hönan
    underverket 06 skrev 2011-03-20 08:31:21 följande:
    Hönan: grattis till dig också som har ruvarstatus. Håller tummarna.
    Tack Underverket 06! Känns bara så sjukt lång tid att få 18 dagar till testdag... Nån som vet när man kan börja testa? Har nu uppdaterat mig till ruvarstatus.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3

***ET***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon), två blasisar, TD 22/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, långa metoden,  (ICSI) ET 18/3, TD 3/4-11

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?