• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-03-18 14:49:10 följande:
    Men då borde ju nån av oss plussa om 10 dar eller så Flört
    Jag känner på mig att det kommer att bli en massa plus i tråden framöver!
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2011-03-18 18:20:07 följande:
    Sunseed skrev 2011-03-18 16:53:08 följande:
    Jahapp, då vet man vad Zinfandel och Snösport pysslar med idag... Kyss
    Japp men inte tillsammans haha Tungan ute då blir´e inga barn gjorda Skrattande
    Nej,, det kan fasen bli lite småknepigt faktiskt....
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-03-18 18:32:17 följande:
    Ja, jag med!
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-03-18 18:32:17 följande:
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa PlusPlusPlusPlusPlusPlus
  • Eviglängtan

Nu är jag här igen, fastän jag sagt att jag skall hålla mig borta. Men jag kan inte, tyvärr. Har dock inte läst alla inslag här, är bara inne lite sporadiskt.

Måste får kommentera det här med chefer. Jag har bara haft bra chefer, och dessa har haft väldigt varierande personligheter. En del med tendens av psykopatiska drag andra av att alla skall vara med - vi gör det tillsammans.
    Det finns fyra olika personlighetsdrag enligt ett test (har inte det i minnet vad det heter just nu, men det kan jag ta reda på det):  Man är grön = den som lyssnar och tycker om att prata om känslor, man är gul = Den uttrycksfulla, snabba och inte alltid igenomtänka beslut, den blå = analytiska, har tänk igenom alla beslut och sist men inte minst den röda = fattar gärna beslut och pekar gärna med hela handen. Alla fyra personligheterna är klart överdrivna, dessa kan delas in i ytterligare delar. Jag älskar personer som känner med, många chefer som skall orka med sitt argete, måste ha en förmåga att kunna stänga av, att inte känna med. Jag personligen älskar människor som är sympatiska (känner med,), däremot att vara empatiska kan även en psykopat vara (förmåga att känna med, men känner egentligen inte alls). Jag skulle aldrig kunna säga att jag inte gillar svaga människor, föresten vad innebär det, hur är man då? Jag älskar både starka och svaga…., är själv både och.

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-03-18 18:20:07 följande:
    Jag fick också fler sist än vad som syntes på VUL!
     Hoppfullt {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li

Eviglängtan - Vi blir ju bara tacksamma när du dyker upp med insiktsfulla inlägg Solig!

Att vara en bra chef är i alla fall att acceptera att en medarbetare någon gång i sitt liv kan hamna i en svår period som gör honom/henne svagare än vanligt!

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-03-18 18:50:38 följande:
    Eviglängtan - Vi blir ju bara tacksamma när du dyker upp med insiktsfulla inlägg Solig!

Att vara en bra chef är i alla fall att acceptera att en medarbetare någon gång i sitt liv kan hamna i en svår period som gör honom/henne svagare än vanligt!
    Instämmer med varje ord!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-03-18 14:40:41 följande:
    Zinfandel och Snösport; märkligt att vi alla 3 har ÄL-omslag på samma dag. Undrar om vi "umgås" så mycket här i tråden att vi har synkroniserat våra menscykler ? För det sägs ju att nunnor som lever tillsammans ofta har synkroniserade menscykler.
    Hahaha, nunnor som kämpar för att få barn tillsammans. Tillsammans är man stark!
    Sunseed skrev 2011-03-18 16:53:08 följande:
    Jahapp, då vet man vad Zinfandel och Snösport pysslar med idag... Kyss
    Inget hindrar Fjällsippan pyssla med detsamma. Kör hårt alla tre, plötsligt händer detSolig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?