-
Stort stort grattis! Och tack för att du startat denna trevliga tråd!turlid70 skrev 2011-08-19 13:19:37 följande:Har ring och pratat med karolinska ang mitt blodprov förra vecka. Erytrocyt antikropparna i mitt blod har inte ökat än så länge. Jag är överlycklig, så att tårarna rinner. Nytt blodprov om dryggt en månad. Nu är det bara en vecka kvar till rutin UL och sen ska vi avslöja för mina barn, måste berätta till min chef också, snart blir det svårt att dölja magen, gick in i v 18 idag ju .
-
Shit - ska man behöva oroa sig för sånt här nu också? Jag har haft allergier till och från hela mitt liv, har för något år sedan blivit av med min stenfruktsallergi och har inte så stora besvär alls nuförtiden, lite gräsallergi bara. Vaddå - ska jag kolla upp sånt här nu? *Suck*Zinfandel skrev 2011-08-19 14:18:54 följande:mbo: här är en tråd där vi diskuterar det hela:
www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html
Det här är en sån himla bra tråd. Alla ni är så vettiga. Inga trista inlägg, inga moralpredikningar (nåja, inga onödiga i alla fall), ingen som råkat hoppa i säng med sin svärfar ... ;) Ja, ni är hemskt bra! -
God söndag och hejja er allihop!
Jag försöker njuta av sista helgen innan allt detta ovissa, stora drar igång. Tack vare er ser jag fram emot torsdag och spraystart, det känns spännande!
Ha en skön dag, hoppas solen skiner hos er också! -
God förmiddag på er allihop!
Nu tänker jag ställa en fråga jag kanske inte vill få svar på, men som ändå gnager lite i mig, och ni är ju kloka och så ... Så svara snällt, ni som vet något om det ...
Jo, jag tänker att det är klokt att ha lagoma förhoppningar. Jag läser lite om vad folk har för doser på Gonalen, och av det lilla jag kan sluta mig till har jag jättehög dos (över 300, kommer inte ihåg exakt). Frågan är om det tyder på att jag är ett särskilt svårt fall som behöver massa FSH? Eller vad har det med att göra att det är så hög dos? Eller är det kanske inte hög dos?
Idag måste jag åka ända ut till andra ändan av stan för att få tag i nässprayen, det var inte precis att knalla in på första bästa apotek och köpa den, nähä då. Tur att jag inte väntade längre med att kolla upp det. -
Tack Enya, det låter betryggande!
-
Mmmm ... visst är det klurigt, Maryhe. Men vi lär oss väl så småningom vad som är vad och när man ska bli orolig och när man ska sitta lugnt i båten!Maryhe skrev 2011-08-23 12:50:16 följande:Jag grubblar på om jag istället får för liten dos... Tycker 150 ie gonal låter lite. Iofs så känner jag rejält i högra äggstocken idag, men kan inte låta bli att grubbla...
Roligt att du har en italosvensk blogg, var inne och kollade lite på den! Jag har själv bott i Italien ett tag och ser det lite som mitt andra hem, framför allt regionen Venetien. -
Tack, har beställt resterande grejer till 'ett apotek nära mig'. Så jag slipper åka ut till tjottahejti igenmbo skrev 2011-08-23 12:57:26 följande:Viktoria jag vet inte heller men jag har 300 ie puregon per dos. Mitt råd , kolla upp allt du behöver på Apoteket och hur lång lev tid de har så du vet att du kan få tag på allt. Ofta tar det två arb dagar att beställa hem.
-
Hej Maryhe, jag har bott i Padova, men reste runt mycket i regionen och ÄLSKAR Venedig (på hösten eller vintern när man är alldeles själv där i de vindlande små gränderna ...) Vet att jag var på någon vingård i typ Bassano del Grappa eller liknande, men kommer inte ihåg, det börjar bli några år sedan. Var också student när jag var där, så några större utsvävningar var det inte. Det finns något som heter 'Colli Euganei' som är jättefint, ligger nära Padova, ute på landet. Där finns fina osterier och så.Maryhe skrev 2011-08-23 13:29:06 följande:Celin: Du skrev att du har familjen Italien! Förlåt om jag är nyfiken, men var?
Här får man recepten med "nota 74 " så då blir det nästan gratis. Vi har betalat 4 eller 6€ kommer inte ihåg nu för jag hämtade dem för ett par veckor sedan. Istället har vi fått betala massor för alla undersökningar och nu för behandlingen på kliniken.
Victoria: Vart i Veneto bodde du? Har länge velat åka till Venedig och även till Vinitaly mäsan i Verona då jag jobbat mycket med och är intresserad av vin. Samt förståss besöka vingårdarna i regionen. Har du några bra tips? . -
Vilken händelserik vecka för många av oss!
Glöm inte uppdatera den lilla listan, jag har svårt att hålla isär alla och vad ni håller på med just nu. -
Japp - Mamman och Enya - ett stort lycka till idag! Skriv snart och meddela hur det kändes och gick!
Tänker på er!