IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Va, vad säger du Boe?! Det är ju strålande!! Stort grattis till dig!
Va, vad säger du Boe?! Det är ju strålande!! Stort grattis till dig!
Jag! Tar också 25 mg levaxin. Vet inte vad jag har fle värden, bara att de är lätt förhöjda och att jag under normala omständigheter (alltså inte i skaffa barn-tagen) nig inte skulle ordinerats levaxin. Varför skulle din läkare inte vilja ge dig levaxin, och av den anledningen ge dig för låg dos?
Ursäkta Maryhe, en som aldrig tagit gravtest nånsin: Försöker du säga att du plussat?!!?
Ahhh, är det det det står?!! Herrejösses, grattis så jätte-jättemycket! Gud va roligt!
Hej och God morgon,
Stora kramar till dig, LenaFena, Gud så tråkigt! Har inte varit i din situation, men tänker att det nästan är omöjligt att vara beredd på missfall när man betecknat sig själv som gravid i flera veckor. Så grymt!
Härligt, Skytten, att du är på benen, mycket härligt att höra!
mbo - tänker på dig också ...
Jag har släpat mig till jobbet idag trots halsont och lite öron- och ögoninflammation. Min syster utbrast i telefon igår "VA?! Är du hemma från jobbet för att du har ont i halsen???" Så då fick jag ångest och var tvungen att städa huset igår kväll och ta mig till jobbet idag. Fast det är inte "bara" ont i halsen, jag är ganska hängig och har en mage som bubblar och inte vill vara med. Tog blodprov igår och fortsätter med samma dos på Gonalen, 375, men de ville att jag skulle komma in imorgon för VUL istället för på fredag, så då går det väl snabbare än de trott. Vet inte om det är bra eller dåligt. Det börjar definitivt närma sig ...
Vänner! Kan ni ge mig lite råd, jag börjar bli nojig. Känner av mina äggstockar ganska mycket nu (sprutar på 7:e dagen), är ganska bubblig och har lite diarée, och ganska mycket livmoderhalssekret, eller vad det kallas. Ska på UL imorgon och får väl då reda på när ÄP blir. Men kan jag vara säker på att detta bevakas så jag inte går för kort eller för lång tid? Hur känns det om det börjar gå snett?
Sen undrar jag över min Synarela som aldrig tar slut. Det ska vara 60 doser i den, och jag har sprayat många fler doser än så nu, men den tar inte slut! Tycker att jag har varit noga med att spraya ordentligt och det vore konstigt om jag inte tagit hela doser. Så varför är det så? Och vad händer om jag inte fått i mig hel dos - ÄL i förtid?
Jag gillar inte detta. Det händer saker i min kropp.
Hej och kämpa på, ni tappra som går igenom så mycket!
Var på UL nu efter 6 dagars sprutande. Bara en stor äggblåsa, många små. Ska på nytt UL måndag, prel. ägguttag onsdag. Läkaren tror fler kan växa till sig, men det är inte säkert. Hon pratade till och med om att ev. avbryta om det inte hänt nåt mer till måndag, men att det nog är idé att köra ändå, eftersom vi har en manlig faktor att ta hänsyn till också. Känner mig jättebesviken, trots att vi inte är framme än ... detta är väl liksom första indikationen på att det här är svårt. Med ett AMH-värde på 0,8 - vad hade jag förväntat mig?! Ledsen.
Det där med AMH-värde, jag fattar inte ... Trodde jag hade förstått att lågt värde = liten äggreserv som återstår, och att det även kan likställas med dålig kvalitet på äggen (eftersom man ägglossar de bästa först). Men dagens läkare sa att kvaliteten kan man inte veta något om, det kan vara värsta guldäggen jag har kvar. Ehh???