-
Va' roligt, Inanna, så hemskt glad att allt gick bra! Fira födelsedag ordentligt nu! KramInanna Li skrev 2011-09-21 14:30:34 följande:2 fina små embryon har nu flyttat in hos mig! Hoppas de vill stanna ett tag! TD är 5 oktober!
-
Ja men dom är gulliga där på IVF-centrum! Gillar dom skarpt!Inanna Li skrev 2011-09-21 14:55:38 följande:Tack ! Stötte på A-L när jag kom till kliniken 25 minuter i förväg! Hon lugnade mig med en gång hon såg mig att jag hade två embryon kvar i frysen och att de upptinade var fina så jag slapp sitta orolig medan jag väntade!
Hoppas ditt ÄP går strålande imorgon!
Tack ... börjar bli orolig. Ska nog ta en stärkande skogspromenad i eftermiddag. -
Kära ni, jag tror vi ska sluta tjata på Zin om test. Hon vill inte det.
-
Jag känner mig som ett hondjur som reder sitt bo innan hon ska få ungar.. Ehhhhh ... Går runt o pysslar o byter sängkläder o skrubbar toan o tömmer papperskorgar ... Är det normalt? Har oxå ätit värsta köttpizzan eftersom jag ju ska fasta fr.o.m. Ikväll... Så nu mår jag illa! Ja jösses, var ska detta sluta ... Tänk på mig imorrn kl 10 då det är min tur.
-
Jasså du HAR testat, Zin? Kanske jag som inte hängt med. Hursomhelst - bajs oxå!!!
Svårt att veta vad man ska säga när man egentligen inte vet vilka och hur ni är, tycker jag. Ord kan bli väldigt klyschiga, men samtidigt är orden det enda vi har här, vi kan ju inte visa att vi bryr oss genom att skicka ett kort, baka en kaka eller komma med en flaska vin. Det tycker jag är synd. Jag är väl gammalmodig.
Hursomhelst - bajs igen, Zinfandel! -
Zin - var det du som skulle t bokmässan i helgen? I så fall kan vinflarran levereras dit Kommer inte ihåg ...
-
Tack för hejjaropen - nu är det nervöst kan jag säga!
-
Hej, nu ligger jag på soffan o försöker hämta mig. Fem ägg blev det och det var hemskt jobbigt. Menar ni alltså att ni behövt göra detta mer än en gång?! Fy farao va modigt o starkt.
-
Goooooooood morgon!
Grattis Celin och pp08 till fin-fina embryon, fy vilken jobbig väntan vi går in i nu - det börjar kännas som om det aldrig tar slut! Igår när jag legat hela dan och försökt piggna till och få det att sluta snurra i huvudet och pirra i hela kroppen efter ÄP, trodde jag inte det var sant att jag dessutom skulle sätta in den där vaginatoren i min så sargade kropp! Va?! Men det gick bra, det också, om man bara tar en sak i taget så går det ju rätt bra.
Allihop: Behöver ert råd när det gäller att sätta in ett kontra två embryon. Vi har bestämt oss för två, om det blir två befruktade, på inrådan av vår läkare. Men nu börjar jag vackla. Hur stora är egentligen riskerna med tvillingbörd kontra ökade chanser att få något barn alls? Det finns väl en anledning till att man helst inte sätter in flera embryon längre? -
Så roligt att höra, Mamma Gås, att det gick bra! Många som går i nervös väntan nu ... Ja, FET är väl definitivt att föredra Förutom att ET-embryon är något mer livsdugliga, vad jag förstått.Mamma gås skrev 2011-09-23 10:44:54 följande:Victoria71 - Hoppas du känner dig lite piggare idag å så håller jag tummarna för ET imorn El är det långtidsodling som gäller?
Ego - Det första embryot de tog upp för tining igår klarade sig jättebra, så jag fick tillbaka en jättefin 4-cellig liten "Boris" Känns fantastiskt bra med tanke på att jag var så nervös innan att jag inte kunde koncentrera mig på jobbmötena.. Så fort telefonen ringde höll jag på å falla ihop Så eftersom den första klarade upptiningen så har jag två kvar i frysen.
Men oj vilken skillnad det är rent fysiskt att göra FET.., har ju aldrig gjort det, men drömt om det. Inga hormoner å värk i kroppen, ingen ÖS ... Officiell TD 8/10
Det blir ET imorgon, förhoppningsvis. Vår läkare förklarade det som att långtidsodling framför allt görs om man har väldigt många ägg, varvid man då vill skilja agnarna från vetet genom att odla länge. Har man få, vilket jag med största sannolikhet kommer att ha, tar man inte den risken.