• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

AnnaLinn skrev 2011-09-09 14:49:22 följande:

Underbara nyheter Enya!! och Stort Grattis!!  Vilken underbar bild du lagt upp :) Ger verkligen hopp!!

Hoppas ni kommer ihåg mig, är nu inne på mitt tredje försök, långa protokollet, är på ruvardag 3 nu... Trodde inte jag skulle komma så långt men det gick vägen trots allt.

Har inte varit så aktiv här då jag inte riktigt mått så bra... Vet att ni om några förstår mig :)

Kram till er alla!

Hej AnnaLinn! Läste lite i din profil, ser att du haft det jobbigt. Välkommen hit - det är här det händer
    Lycka till med din mage.
  • Ypke

Hej, hjälp mig snälla med en sak:
    Jag hämtade ut mina Gonal-sprutor förra veckan och har haft dem i sovrummet sen dess (ca 22 grader). När jag började med första sprutan igår (det gick bra!) ser jag att de ska förvaras i kylskåp! Jag skyndade mig att lägga in dem i kylskåpet (förutom den spruta jag håller på med), men nu är jag orolig över att jag kanske inte skulle ha gjort det. Spelar det någon roll? 

Skynda svara snabba snälla
  • Ypke

Tack för hjälpen med Gonal-stressen!

Vädret i Västra Götaland stinker, jojjo!

• Ypke
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-09 16:44:37 följande:
    förresten.... såg att du befinner dig i Göteborg också.. är det museet du jobbar på eller ser jag så galet??
    Muséet? Vilket museum? Nae, jag finns i Sockerbruket, de gamla tegelbyggnaderna, alldeles vid brofästet. And you?
  • Ypke
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-09 16:56:46 följande:
    Innan vi köpte huset bodde vi i Ghettot...eller jag menar Backa
    Försiktig med vad du säger nu ... jag bor på Hisingen ... Fast inte i Backa. Jobbar bara på fastlandet. 
  • Ypke
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-09 17:07:00 följande:
    Hisingen är det bästa med Göteborg Svärisarna bor i Skogome och Häcken är det enda fotbollslaget som jag är intresserad av

Hade siktet inställt på praktik på rättspsyk i Backa men jag orkar fan inte långpendla 5 dagar i veckan. Vi trivdes bra i Backa.. bodde först i riktiga slummen i Backa Röd, sen i Brunnsbo...har aldrig trivts så bra som i Brunnsbo faktiskt och jag har bott på MÅÅÅNGA ställen..Jo huset i skogen nu är bättre
    Intressant att läsa om dig, både här och i din presentation  
    Hus i skogen ... härligt! Vi bor i gammalt hus som ser ut som om det kunde ligga i skogen, men så ligger det mitt i gyttret på Flunsåsen, typ. DÄR trodde jag aldrig jag skulle hamna!

Oj, alla ni andra, nu blir det lite väl lokalt här eller ... Äpple
  • Ypke

SÅ TRÅKIGT, ni som fått negativa besked! Jag tänker på er. Det är en sabla tur att vi umgås med såna som Enya som ger hopp om livet!

Jag är ett jäkla klantarsel som varit tvungen att ringa journumret två ggr i helgen (men vilken service!). Först det där med att jag förvarat Gonalen i rumstemperatur trots att den skulle vara i kylen (det var ingen större fars tydligen). Och sen, igår kväll, var vi helt olämpligt på middag hos folk vi inte känner så väl så jag skulle in på toa själv o ta spruta utan min sambo. Var väl lite stressad och kom på på hemvägen att jag tryckt i mig både den där testdosen på ny spruta på 37,5 PLUS min dos på 375 - missade trycka ut den första innan jag ställde om. Fattar inte hur det var möjligt, men så måste det gått till. Så förbannat klantigt! Svaret från läkaren idag var dock att "du har så hög dos ändå, så det är nog ingen fara, fortsätt som du ska" ... Det var ju lugnande, samtidigt som jag känner mig som ett hopplöst fall med så hög dos...

Är oerhört kinkig och känslig just nu, bryter ihop för minsta lilla, trots att jag egentligen inte känner mig direkt orolig eller så. Har dessutom åkt på en halsinfektion. Lämpligt nog mitt uppe i allt.

Så, nu har jag gnällt klart för idag!

• Ypke

Skytten! INTE lätt att vara på samma våglängd som sin partner i det här. Jag tänker att det här är så jobbigt för båda parter att det nästan inte går att komma ur det utan ganska mycket tandagnisslan om det blir minus. Går det att acceptera att sånt är läget just nu, det ska bara genomlidas?

Jag är ledsen för din skull.

I Göteborg är det sängläge idag, har min vana trogen åkt på halsinfektion o känner mig dassig. Rädd för att det kan ha negativ inverkan på behandlingen att bli sjuk o hängig. Någon som vet? Skit också, allt började så bra med mycket motion, bra kost - kände mig väldigt frisk och stark.

• Ypke

Celin! Spännande, du ligger en dag före mig ... Jag ska ta blodprov imorrn, VUL på fredag. Just nu mest orolig över tilltagande halsont, det kan inte vara bra för processen att jag åker på värsta förkylningen nu, fasen också!!!

• Ypke

AnnaLinn - varför inga citrusfrukter? Jag försöker kurera min förkylning med varmt te med ingefära, citron och honung, är det inte bra? Jag är i sprutfasen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?